  • 11. Data: 2019-11-29 11:31:15
    Temat: Re: Monitor brzęczy
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mój nic nie nadaje, a wszelkie brzęczki by mnie wqrwiają (jak brzęczący przy
    transferach SSD).
    Ma głośniki.
    Nie ma muchy.

    -----

  • 12. Data: 2019-11-29 12:03:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 29 Nov 2019 10:40:07 +0100, elmer radi radisson napisał(a):

    > Przetwornica. Eizo "tak maja"

    Trudno. Wymienić się nie da bo on z Allegro :) Ale nie jest dokuczliwe,
    słychać tylko głęboką nocą i jak ucho przyłożyć. Kiedyś tam zajrzę do
    środka, może coś się da uciszyć.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 13. Data: 2019-11-29 13:25:36
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-11-29 11:31, ąćęłńóśźż wrote:

    > Mój nic nie nadaje, a wszelkie brzęczki by mnie wqrwiają (jak brzęczący
    > przy transferach SSD).
    > Ma głośniki.
    > Nie ma muchy.

    Nie wszystkie oczywiscie. O, bardziej adekwatnie ujme - "miewaja".
    Moj w kazdym razie ma, i wyczytalem sam sprawdzajac swego czasu o co
    chodzi ze tak sie faktycznie potrafia zachowywac. Moj tez ma glosniki,
    ale to nie jest bynajmniej odglos z glosnikow.

    --

    memento lorem ipsum

  • 14. Data: 2019-11-29 14:40:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Belka głośnikowa do podpinania pod monitor Dell brzęczy lub szumi (do czasy wyjęcia
    na twardo wtyczki zasilania) i to naprawdę
    denerwuje.

    -----

  • 15. Data: 2019-11-29 16:06:16
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    > nie jest dokuczliwe,
    > słychać tylko głęboką nocą i jak ucho przyłożyć. Kiedyś tam zajrzę do
    > środka, może coś się da uciszyć.

    Obejściem problemu byłoby zaopatrzenie się w UPS, który po
    wyłączeniu/uśpieniu komputera automatycznie odłącza gniazda do zasilania
    m. in. monitora właśnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 16. Data: 2019-11-29 16:47:21
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-11-29 16:06, Grzegorz Tomczyk wrote:

    > Obejściem problemu byłoby zaopatrzenie się w UPS, który po
    > wyłączeniu/uśpieniu komputera automatycznie odłącza gniazda do zasilania
    > m. in. monitora właśnie.

    Najprościej będzie kupić listwę zasilającą typu "master-slave".
    Pod gniazdo master podlaczasz komputer, pod slave monitor, jak
    listwa wykryje wlaczenie komputera (wzrost obciazenia na gniezdzie
    master) to aktywuje zasilanie na gniazdach slave. Po wylaczeniu kompa..
    wiadomo co sie stanie.

    Przyklad takiej listwy
    https://www.conrad.pl/p/listwa-zasilajaca-masterslav
    e-gao-emp306sa-8843c-zacze-bezpieczne-ilosc-gniazdek
    -6-610800

    --

    memento lorem ipsum

  • 17. Data: 2019-12-01 17:31:12
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 29.11.2019 16:47, elmer radi radisson wrote:

    > Przyklad takiej listwy
    > https://www.conrad.pl/p/listwa-zasilajaca-masterslav
    e-gao-emp306sa-8843c-zacze-bezpieczne-ilosc-gniazdek
    -6-610800

    Jeśli monitor ma kilka lat, to, jak już Adam napisał, na pewno warto
    wymienić kondensatory elektrolityczne w zasilaczu. Jest duże
    prawdopodobieństwo, że zabieg zlikwiduje brzęczenie.
    Niezależnie, warto zastosować rozwiązania odcinające prąd.
    --
    Olek

  • 18. Data: 2019-12-02 10:45:25
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-12-01 17:31, Olek wrote:

    > Jeśli monitor ma kilka lat, to, jak już Adam napisał, na pewno warto
    > wymienić kondensatory elektrolityczne w zasilaczu. Jest duże
    > prawdopodobieństwo, że zabieg zlikwiduje brzęczenie.

    Jesli sam monitor pracuje poprawnie, nic sie nie dzieje z obrazem ani
    nie ma akcji typu wylaczanie sie /czyli wlasciwie przetwornica
    prawidlowo i stabilnie zasila go/, a jedynym efektem jest sam odglos, to
    w tym przypadku niekoniecznie. Mozna sobie wyguglac duzo rezultatow
    o egzemplarzach EIZO wydajacych podobny dzwiek.

    Wymiana kondensatorow w ciemno niekoniecznie zlikwiduje efekt, a z kolei
    prawdziwa weryfikacja kondziolow czyli uzycie miernika ESR a w efekcie
    ewentualna ich wymiana, to jesli ktos sam sobie w elektronice nie dlubie
    tworzy koszty zlecenia serwisowego malo oplacalnego w przypadku zakupu
    monitorowej uzywki.

    A tak w ogole to za brzeczenie czasem "mechanicznie" potrafia
    odpowiadac same cewki, z czym niektorzy sobie radza zalewajac taka
    cewke stosownym klejem.

    --

    memento lorem ipsum