  • 41. Data: 2018-12-22 02:58:27
    Temat: Re: NVMe na 2.5"
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-21, Irokez <n...@w...pl> wrote:

    > Ta jasne, zapisze plik do RAMdysku, wyłączy prąd, włączy i on tam dalej
    > będzie.

    RAM dysk to raczej do plików tymczasowych więc bez znaczenia, a wręcz
    można to uznać za zaletę.

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2018-12-22 03:14:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-21, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > "Marcin Debowski" BTUSD.12142$Y...@f...ams1

    > Nie uciekają Ci GB z TBW donikąd? Ja, nawet/także wtedy, gdy
    > niczego nie zlecam do pisania na Evo, widzę w SMARTcie stale
    > rosnącą liczbę TBW.

    Nie potrafię powiedzieć, bo to jest w stacji, której używam do obróbki
    multimedialnej i nie chodzi na okragło. A jak już chodzi to leci powyżej
    100GB na sesję na samej aktywności plików tymczasowych.

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2018-12-22 12:47:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" w6hTD.41076$5...@f...ams1

    > Nie potrafię powiedzieć, bo to jest w stacji, której używam
    > do obróbki multimedialnej i nie chodzi na okragło. A jak już
    > chodzi to leci powyżej 100GB na sesję na samej aktywności
    > plików tymczasowych.

    Rachunek prosty -- uszczelnianie nie opłaci się, bo dysk kosztuje
    kilka stówek plnów, uszczelnianie pochłania sporo czasu a wycieki
    skumulują się w TBW dopiero po kilkudziesięciu latach.

    Uszczelniam, aby przekonać się o stosunku Windows do klientów.

    Ten sam maluteńki, ale użyteczny (nie tylko w obliczeniach)
    kalkulator (deadline) uruchamia się odpowiednio:

    () 64W10 z HDD -- ,,całe wieki''
    () 64W10 z SSD -- bezzwłocznie
    () 64W10 z RAM -- bezzwłocznie
    () 32WXP z HDD -- bezzwłocznie

    W10 stale coś pisze na dysku -- maluteńkie (zapewne po 4 KB) ale
    ciągłe zapisy blokują HDD skutecznie z uwagi na czas dostępu
    ~tysiąc razy dłuższy niż w SSD czy RAMdysku.

    Ale gdyby te zapisy skierować na RAMdysk -- błyskawiczny SSD
    byłby niemal niepotrzebny dla zwykłego użytkownika.

    Jest fajny program VDownloader do ściągania filmów.
    Pod WXP nie chce pracować (nie wiem, dlaczego) a pod
    W10 pisze w dwóch miejscach naraz -- to drugie mogę
    wskazać dowolnie, ale to pierwsze wybiera chyba ;)
    bez uzgadniania ze mną -- na C, czyli na SSD. Próba
    junkowania katalogu w przytulniejsze miejsce dał
    efekt nieciekawy -- VDownloader zauważył, że brak
    mu miejsca na dysku... (choć na każdym dysku ma
    nadmiar wolnego miejsca)

    Program najpierw pisze plik tymczasowy na C, a następnie
    (gdy już ściągnie cały film) kopiuje plik w miejsce
    docelowe wskazane przez juzera. PO CO?

    -=-

    Kingdtonowe karty mikroSD wraz z czytnikami USB niezupełnie
    pracują tak, jak zwykłe penflaszki USB, ale zapanowałem nad
    nimi i zamierzam z nich korzystać także jak ze zwykłych
    penflaszek USB.

    Komputronik dał dychę gratisu na pierwsze zakupy droższe (czy
    nie tańsze) niż 200 pln -- więc za dwie karty (16 GB i 32 GB)
    z czytnikami USB i adapterami SD zapłaciłem 36 pln wraz
    z podatkami, czyli bez podatków 24 pln.

    Mam nadzieję, że z niepotrzebnych już mi starych kart mikroSD
    dzięki tym czytnikom będę miał uniwersalne, tanie, cienkie
    (które można włożyć pomiędzy karty płatnicze czy dokumenty)
    penflaszki.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 44. Data: 2018-12-22 13:02:45
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 21 Dec 2018 21:46:53 +0100, Netx wrote:

    > A można wiedzieć jaki Ramdysk polecasz? Ostatnio próbowałem Ramdysk
    > Softperfect 4.0.8. Wstawiłem na niego swapa (a wyłączyłem swap na ssd),
    > jednak miałem efekt uboczny w postaci zawieszania transmisji Wifi na
    > kilka sekund. Ostatecznie musiałem odinstalować ten Ramdysk. W81 x64
    > pro, i7 6700hq, laptop MSI.

    Na marginesie dodam, że ramdysk Softperfecta jest prawdopodobnie najszybszy
    z ramdysków, używam wersji ostatniej darmowej (3.4.6), testy moje własne
    oraz testy do wygooglania to potwierdzają.

    Swapa na nim jednak nie trzymam.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka