  • 1. Data: 2014-07-20 18:11:01
    Temat: Nawigacja w Nokia - problem
    Od: "Vikku" <B...@w...pl>

    Jest sobie nokia e72 z nawigacją. 2 tygodnie temu wyrzuciłem stare mapy i
    połączyłem się z ovi aby ściągnąć "nowsze" mapy.
    Jadę ostatnio autostradą i Nokia zamiast prowadzić mnie autostradą (oddaną
    chyba w ub. roku albo nawet 2) ciągle coś tłumaczy: tu skręć, tam skręć,
    oblicza trasę itd. O co chodzi?
    Na ekranie widzę tą autostradę ale nawigacja ciągle wskazuje aby jechać
    jakimiś innymi drogami.
    Na innych (starych) drogach nawigacja w Nokii prowadzi ok.
    Czy nokia nie rozwija już map?

  • 2. Data: 2014-07-20 18:53:24
    Temat: Re: Nawigacja w Nokia - problem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Jul 2014 18:11:01 +0200, Vikku napisał(a):
> [...]
    > jakimiś innymi drogami.
    > Na innych (starych) drogach nawigacja w Nokii prowadzi ok.

    Nokia nadal rozwija mapy, pod nazwa Here (dawniej Navteq).
    Ale ... nie ma zadnego interesu, zeby ci na stary telefon dostarczac
    nowych map :-)

    Te jej mapy sa okropne. Tzn 99% jest pewnie dobre, paru nowych zmian
    brakuje, inne sa wprowadzane przed czasem. Ten 1% potrafi jednak
    czlowieka wk*.

    Zobacz jak to wyglada na here.com.
    Bywa ze drobne bledy powoduja takie efekty - np GPS sie myli o
    parenascie m, telefon mysli ze jedziesz obok, i usiluje cie wprowadzic
    na autostrade. Albo autostrade widac, ale w programie jest nieaktywna.
    Albo gdzies sie konce rozjechaly o metr, ale programowi to wystarczy
    zeby z autostrady zjazdu nie bylo i kazal zjezdzac, aby do celu
    dojechac.

    J.

  • 3. Data: 2014-07-20 22:45:44
    Temat: Re: Re: Nawigacja w Nokia - problem
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    >Te jej mapy sa okropne. Tzn 99% jest pewnie dobre, paru nowych zmian
    >brakuje, inne sa wprowadzane przed czasem. Ten 1% potrafi jednak
    >czlowieka wk*.

    dokladnie, te mapy na starych symbianach juz sie skonczyly, nie bedzie
    na pewno akrualizacji, a drog troche sie pobudowalo, troche
    przebudowalo i juz sie nie da z nich normalnie korzystac, a przez pare
    lat mi niezle sluzyly ;/ szkoda...

  • 4. Data: 2014-07-20 23:29:29
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

> [...]

    > jakimiś innymi drogami.
    > Na innych (starych) drogach nawigacja w Nokii prowadzi ok.

    Nie Nokia, tylko Here Maps, dawniej Ovi Maps, dawniej Nokia, dawniej
    Navteq.
    Należy do koncernu Nokii. Czyli nie należy do producenta telefonów, czyli
    Microsoftu. Jeżeli masz Here Maps, to powinny być tak samo aktualne. Ale
    może przeszło na mapy Bing. Z tego samego źródła, ale może mniej aktualne.
    Ciężko powiedzieć.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Ta wiadomość jest wolna od wirusów bo to jest kawałek tekstu, w związku z

  • 5. Data: 2014-07-21 00:11:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 20 Jul 2014 18:11:01 +0200, "Vikku" <B...@w...pl> wrote:
    > Na ekranie widzę tą autostradę ale nawigacja ciągle wskazuje aby
    jechać
    > jakimiś innymi drogami.

    Wizualizacja drogi na mapie i systen wyboru trasy korzystają z
    różnych baz, najpierw jest na szybko aktualizowana wizualizacja,
    drogę zobaczysz, ale system wyznaczania trasy nie ma jeszcze
    zaktualizowanych tras, stąd ta niekonsekwencja. Podobny problem jest
    z mapami google, wizualizacja jest co chwila aktualizowana przez
    społeczność google maps, natomiast trasy są wyznaczane wg danych
    zweryfikowanych, co może nie pokrywac się z aktualna wizualizacją
    drogi.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2014-07-21 11:08:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Jul 2014 00:11:35 +0200, Marek napisał(a):
> [...]
    > społeczność google maps, natomiast trasy są wyznaczane wg danych
    > zweryfikowanych, co może nie pokrywac się z aktualna wizualizacją

    Teraz google jakby przyspieszylo, ale we wrzesniu 2011 oddano
    autostradowa obwodnice Wroclawia, fragmenty byly oddane wczesniej,
    budowa trwala lata ... a google nic.
    Zblizalo sie Euro2012, a google nic. Juz nawet na zdjeciach bylo widac
    gdzie trasa leci, a drogi nie ma.
    Zdazyli w ostatnim momencie domalowac ... ale nawigacja nowa droge
    starannie omijala jeszcze przez rok ...

    J.

  • 7. Data: 2014-07-21 12:22:44
    Od: "Vikku" <B...@w...pl>

    > Zdazyli w ostatnim momencie domalowac ... ale nawigacja nowa droge
    > starannie omijala jeszcze przez rok ...

    Czyli co? Wracajac do map nawigacyjnych Nokii w starszych modelach:
    - przy starszych drogach korzystać z bezpłatnych map Nokia (przecież
    zagranicą te mapy też są za free)?
    - na nowe drogi (np. autostrady, zjazdy, wjazdy itd.) korzystać z google
    maps? I tam uruchamiać nawigację?

  • 8. Data: 2014-07-21 18:08:25
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 21.07.2014 12:22, Vikku pisze:

> [...]
    > zagranicą te mapy też są za free)?
    > - na nowe drogi (np. autostrady, zjazdy, wjazdy itd.) korzystać z google
    może jest jakiś soft który jeździ po mapach garmina? Z tego co wiem,
    polskie mapy UMP (aktualne) są (były) eksportowane do formatu z których
    korzystał garmin. Reasumując: Soft na nokie garmina i mapy UMP

    ToMasz

  • 9. Data: 2014-07-21 23:25:12
    Od: DanW <m...@g...pl>

    Garmin bez problemu chodzi na symbianie z najnowszymi mapami.
    Pozdrawiam Dan

  • 10. Data: 2014-07-22 00:10:48
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-07-20 23:29, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > może przeszło na mapy Bing. Z tego samego źródła, ale może mniej aktualne.

    To są mapy MS Bing w innej skórce. Przynajmniej te internetowe. Ale są
    słabiutkie. Tak co 2-3 miesiące zaglądam na pewien znany sobie obszar,
    by sprawdzić, czy są naniesione zmiany sprzed roku. I nic, ciągle nic.
    To już się robi nudne ;)

    Ja tam OSM-uję. Porównuję też od czasu do czasu OpenStreetMap z UMP i
    widzę, że w rejonach, które mnie interesują UMP już znacznie odstaje od OSM.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/