  • 1. Data: 2017-04-08 17:33:57
    Temat: Nawigacja z komórki a zestaw głośnomówiący
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    Czy jest możliwość uzyskania komunikatów z nawigacji z komórki w
    samochodowym zestawie głośnomówiący, wbudowanym w radio?
    Za diabła nie potrafię tego uruchomić w trybie słuchania radia.

    Wyjątkiem jest Yanosik - potrafi gadać symulując połączenie
    telefoniczne, więc nawet gdy gra radio, to komunikaty słychać, a radio
    zostaje chwilowo ściszone.
    Ale jakość takiego komunikatu jest słaba.

    Google maps nawet tego nie potrafi - tzn. wszystko działa gdy radio jest
    w trybie Media, ale nic nie słychać gdy w radio jest trybie Radio.

    Z tego co mi ktoś mówił, na innych zestawach głośnomówiących, nawet w
    trybie radia, komunikaty z google maps wyciszają radio i są słyszalne.

    Radio fabryczne Kia.

  • 2. Data: 2017-04-09 10:27:59
    Temat: Re: Nawigacja z komórki a zestaw głośnomówiący
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 8 Apr 2017 17:33:57 +0200, w <ocavt4$68m$1@node1.news.atman.pl>, Cavallino
    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Czy jest możliwość uzyskania komunikatów z nawigacji z komórki w
    > samochodowym zestawie głośnomówiący, wbudowanym w radio?
    > Za diabła nie potrafię tego uruchomić w trybie słuchania radia.

    Nigdy tego nie używałem, ale widziałem jakieś opcje z tym związane w
    NaviExpert.

  • 3. Data: 2017-04-10 09:58:35
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-04-08 o 17:33, Cavallino pisze:
    > Czy jest możliwość uzyskania komunikatów z nawigacji z komórki w
    > samochodowym zestawie głośnomówiący, wbudowanym w radio?
    > Za diabła nie potrafię tego uruchomić w trybie słuchania radia.

    Zobacz w opcjach bluetooth w telefonie tryb połaczenia bluetooth z
    samochodem.
    Na pewno masz zestawione 2, tryb zestawu głosnomówiącego (ikona
    słuchawki telefonicznej) i tryb multimedia audio (ikona słuchawek stereo)

    Tryb głośnomówiący jest dedykowany do rozmowy, jak puścisz nim muzykę
    czy inne audio (np głos z nawigacji) to jakość zauważysz marną.
    Pojawienie się transmisji w tym trybie wyłącza radio samochodowe w tryb
    głośnomówiący od razu, czyli masz przerwanie radia na rzecz głosu z komórki.

    W trybie multimedia audio jakość przekazywanej muzyki dużo lepsza, ale
    jej pojawienie nie przełącza radia samochodowego w tryb głośnomówiący w
    twoim samochodzie.

    > Wyjątkiem jest Yanosik - potrafi gadać symulując połączenie
    > telefoniczne, więc nawet gdy gra radio, to komunikaty słychać, a radio
    > zostaje chwilowo ściszone.
    > Ale jakość takiego komunikatu jest słaba.

    Bo Janosik nadaje swój głos w trybie rozmowy telefonicznej, pewnie
    całkiem świadomie takie tryb wybrali, żeby właśnie czymś sie odróżniać,
    że janosik jest lepszy, bo go słychać, kosztem jakość tego komunikatu.

    > Google maps nawet tego nie potrafi - tzn. wszystko działa gdy radio jest
    > w trybie Media, ale nic nie słychać gdy w radio jest trybie Radio.

    Inne nawigacje nadają komunikaty jako audio, nie jako głos rozmowy
    telefonicznej.

    > Z tego co mi ktoś mówił, na innych zestawach głośnomówiących, nawet w
    > trybie radia, komunikaty z google maps wyciszają radio i są słyszalne.
    >
    > Radio fabryczne Kia.
    Ja mam radio Renault, mam tak samo.

    Gdy masz sparowany telefon z radiem samochodowym, odhacz tryb
    multimedialny, zostaw tylko audio do rozmowy telefonicznej. Wtedy
    komunikat z nawigacji pójdzie głośnikiem telefonu, a rozmowa pójdzie
    radiem. Jak nie masz za głośno radia, to usłyszysz :)

    Ja gdy jadę samochodem używam słuchawki BT, też potrafi gadać w
    telefonem w tych 2 trybach. Dzięki temu komunikaty mam w słuchawce (i
    tak są tylko dla mnie), a rozmowę zależnie od tego gdzie przełączę audio
    dla rozmowy w opcjach telefonu.

    --
    viktorius

  • 4. Data: 2017-04-10 18:37:27
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-04-2017 o 09:58, viktorius pisze:

> [...]
    > Na pewno masz zestawione 2, tryb zestawu głosnomówiącego (ikona
    > słuchawki telefonicznej) i tryb multimedia audio (ikona słuchawek stereo)

    Zgadza się.

> [...]
    > Pojawienie się transmisji w tym trybie wyłącza radio samochodowe w tryb
    > głośnomówiący od razu, czyli masz przerwanie radia na rzecz głosu z

    I tak właśnie ma być.
    Tak działa Yanosik i Here Drive+.

    Ale inne już nie, co mnie martwi.

    > W trybie multimedia audio jakość przekazywanej muzyki dużo lepsza, ale
    > jej pojawienie nie przełącza radia samochodowego w tryb głośnomówiący w
    > twoim samochodzie.

    Dokładnie.

    > Inne nawigacje nadają komunikaty jako audio, nie jako głos rozmowy
    > telefonicznej.

    Niech sobie nadają jak chcą, byle radio przełączyły, albo nawet
    komunikat był na jego tle.

> [...]
    > multimedialny, zostaw tylko audio do rozmowy telefonicznej. Wtedy
    > komunikat z nawigacji pójdzie głośnikiem telefonu, a rozmowa pójdzie

    To wiem, ale chciałem tego uniknąć.

  • 5. Data: 2017-04-11 09:53:43
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-04-10 o 18:37, Cavallino pisze:

    > I tak właśnie ma być.
    > Tak działa Yanosik i Here Drive+.
    >
    > Ale inne już nie, co mnie martwi.

    Wybrali jakość kosztem braku kompatybilności z konkretnymi radiami
    samochodowymi.

    > Niech sobie nadają jak chcą, byle radio przełączyły, albo nawet
    > komunikat był na jego tle.

    To wyslij request do developera, żeby dodali opcję w konfigu na zmiane
    trybu puszczania dzwięku, albo buga, że w twoim nie trybi.

    > To wiem, ale chciałem tego uniknąć.

    Na razie jest jak jest, przedstawiłem opcje, ale widać, że je znasz :)

    --
    viktorius