  • 1. Data: 2021-01-14 16:38:25
    Temat: Niestabilny komputer - przepięcia od wzmacniacza audio?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jeden z moim komputerów ostatnio, od czasu do czasu przejawiał
    niestabilne zachowanie, które trochę przypominało awarię płyty głównej -
    od czasu do czasu następowały zawieszenie, resety albo na ekranie
    wywalały się komunikaty kernela. Regularnie słyszałem też odgłos
    zatrzymywanego i rozkręcającego się ponownie dysku twardego, jednak
    S.M.A.R.T. pokazywał, że wszystko w porządku. Inspekcja kondensatorów
    nie wykazała niczego podejrzanego.

    Od jakiegoś czasu prowadziłem eksperyment, wyjmując niekrytyczne
    komponenty. Ostatnio w akcie desperacji zacząłem odłączać urządzenia
    zewnętrzne, aż w końcu odpiąłem kabel audio łączący komputer ze starym
    wzmacniaczem Unitry (PW8010). Minął dzień ciągłej pracy i o ile za
    wcześnie aby powiedzieć, że wszystko jest stabilne, to jedno mogę
    stwierdzić - niepokojące odgłosy z dysku twardego przestały występować.

    Stąd moje pytanie:
    1) Czy ktoś spotkał się z takim zjawiskiem, kiedy podpięcie wzmacniacza
    powoduje problemy z pracą komputera?
    2) Jeśli tak, której części PW8010 powinienem się przyjrzeć, żeby usunąć
    przyczynę problemu?

  • 2. Data: 2021-01-14 19:48:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:60006571$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    user Atlantis pisze tak:

    > 2) Jeśli tak, której części PW8010 powinienem się przyjrzeć, żeby
    > usunąć przyczynę problemu?

    może jakiś prąd wyrównujący/zakłócający płynie przez kabel
    komp ma połączenie z PE wzmacniacz pewnie nie ma.
    Wypróbuj połączenie odseparowane np elektrolitami.
    Ferryty na kabel założ itp

    Masz różnicówkę w domu?

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 3. Data: 2021-01-14 19:52:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Jan 2021 16:38:25 +0100, Atlantis napisał(a):

    > 1) Czy ktoś spotkał się z takim zjawiskiem, kiedy podpięcie wzmacniacza
    > powoduje problemy z pracą komputera?

    Bardzo mało prawdopodobne.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 4. Data: 2021-01-14 20:03:31
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.01.2021 o 16:38, Atlantis pisze:
> [...]
    > powoduje problemy z pracą komputera?
    > 2) Jeśli tak, której części PW8010 powinienem się przyjrzeć, żeby usunąć

    Podłącz multimetr pomiędzy masą wzmacniacza a masą (obudową) komputera i
    sprawdź :)

    Później połącz kabelkiem obie masy i sprawdź.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>