  • 71. Data: 2014-10-24 22:07:26
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podr?bki
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 Oct 2014 21:11:35 +0200, Mirek <i...@z...adres>
    wrote:
    > Weź przestań. Nikt by tego nie używał jeśli by nie było narzucone i
    była
    > jakaś alternatywa. O tym że "lepsza alternatywa" nie muszę pisać,
    bo
    > wiadomo, że cokolwiek zrobione inaczej byłoby lepsze.

    Ja od wielu lat używam pl2303 i sobie chwalę, nigdy żadne ftdi nie
    było mi potrzebne.

    --
    Marek

  • 72. Data: 2014-10-24 22:33:17
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 24.10.2014 22:07, Marek wrote:

    > Ja od wielu lat używam pl2303 i sobie chwalę, nigdy żadne ftdi nie było
    > mi potrzebne.

    To było o USB ogólnie.
    Mam przejściówki na FTDI i Prolific - nie widzę różnicy w działaniu, ale
    ta pierwsza była coś ze 3x droższa.

    --
    Mirek.

  • 73. Data: 2014-10-24 22:58:25
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-10-24 22:33, Mirek pisze:

    > To było o USB ogólnie.
    > Mam przejściówki na FTDI i Prolific - nie widzę różnicy w działaniu, ale
    > ta pierwsza była coś ze 3x droższa.

    jesli 128kbps wystarcza, to różnicy ni ma :)

    @

  • 74. Data: 2014-10-24 23:20:16
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 24.10.2014 22:58, Artur Miller wrote:

    > jesli 128kbps wystarcza, to różnicy ni ma :)

    Ta przejściówka ma emulować port COM. Z resztą więcej chyba nawet MAX232
    nie przenosi.

    --
    Mirek.

  • 75. Data: 2014-10-24 23:22:55
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Mirek <i...@z...adres> napisał(a):
    > Ta przejściówka ma emulować port COM. Z resztą więcej chyba nawet MAX232
    > nie przenosi.

    MAX232 nie jest emulatorem COM. Poza tym MAX232 to wiekowy układ, obecnie
    lepiej wziąć chociażby MAX3232, który działa do 1 Mb/s.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 76. Data: 2014-10-25 00:22:22
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 24.10.2014 23:22, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > MAX232 nie jest emulatorem COM. Poza tym MAX232 to wiekowy układ,
    > obecnie lepiej wziąć chociażby MAX3232, który działa do 1 Mb/s.

    Zamiast MAX232... czy doustnie? ;) Bo już się pogubiłem.

    --
    Mirek.

  • 77. Data: 2014-10-25 01:03:58
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podróbki
    Od: butek <email.is@invalid>

    W dniu 24.10.2014 o 17:37, Marek pisze:

    > Mój australijski widać zardzewiał.

    No worries ;)

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 78. Data: 2014-10-25 01:27:50
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-25 o 00:22, Mirek pisze:

    > Zamiast MAX232... czy doustnie? ;) Bo już się pogubiłem.

    Zacznijmy od tego ze jak masz komputer z USB i do niego podłączasz
    zewnętrzne urządzenie to MAX232 tu jest do niczego niepotrzebne i nie ma
    sensu twierdzić, ze ustala jakiś standard swoimi smętnymi 128kB.
    Gdybyś koniecznie musiał dać na płytce konwerter UART/RS232 to
    oczywiście, że lepiej dać MAX3232 bo chodzi do większych prędkości i
    pracuje na 3,3 V. Ale jak ma pracować z PC wyposażonym w USB to
    najlepiej od razu dać FTDi i mieć USB. Jak komuś FT232 za drogie to może
    wziąć FT230 za połowę ceny a i tak ma 3Mb/s.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 79. Data: 2014-10-25 01:30:50
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-24 o 22:07, Marek pisze:
    > była
    > bo
    >
    > Ja od wielu lat używam pl2303 i sobie chwalę, nigdy żadne ftdi nie było
    > mi potrzebne.

    TO chyba używasz gotowych przejściówek. Gołego ukłądu PL23xx nie
    pamiętam żebym widział w sklepie. Pewnie oferowali tylko w dużych
    partiach producentom przejściówek. Firmy które chciały sobie zrobić
    interfejs USB w swoim urządzeniu stosowały FTDI bo jest dostępny w
    handlu i jest do niego wsparcie. Dlatego chwalę sobie FTDI.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 80. Data: 2014-10-25 02:11:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 Oct 2014 22:58:25 +0200, Artur Miller <n...@n...com>
    wrote:
    > jesli 128kbps wystarcza, to różnicy ni ma :)

    Jaki jest sens używać pow. 128kbs uart przez usb, zamiast natywnie
    np. usb hid?

    --
    Marek