  • 21. Data: 2009-03-10 10:55:37
    Temat: Re: OLED Sony
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gp5g42$8sn$1@inews.gazeta.pl...

    > około 15 EV jest faktyczną zdolnością widzenia oka ludzkiego. Wzrost o 1
    > EV jest 2-krotnym zwiększeniem jasności, więc 15 EV jest 2^15 razy
    > jaśniej. I te 15 EV jest zakresem widzenia oka.

    A masz jakiegos linka z ta informacja?

    Wydaje mi sie, ze faktycznie w danym momencie zakres jest dosc waski, tyle,
    ze dzieki adaptacji mozemy sobie go przesuwac na skali.

  • 22. Data: 2009-03-10 12:56:38
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > A masz jakiegos linka z ta informacja?

    Poszukaj sobie na dowolnej stronie poświęconej fotografii. Wpisz w googlach
    np. "EV oka ludzkiego" i Ci wyskoczy pincet stron ;-)). Akurat bawię się
    foto i stąd moje dywagacje w temacie ;-)

    > Wydaje mi sie, ze faktycznie w danym momencie zakres jest dosc waski,
    > tyle, ze dzieki adaptacji mozemy sobie go przesuwac na skali.

    Oczywiście że w konkretnym momencie i dla statycznego obrazu jest taki
    wąski. Dlatego mamy m.in. źrenicę ;-), dzięki której te 15 EV może
    "przesuwać się" na skali bezwzględnej, dzięki czemu możemy widzieć w
    znacznie szerszym zakresie (ale nie w jednej chwili)... Patrząc na stały
    obraz oko dostosowuje otwór źrenicy do rozpiętości tonalnej danego widoku.
    Poza tym oko bezpośrednio i wyraźnie patrzy na dość mały wycinek konkretnego
    obrazu, a to co obok jest raczej rozmyte i dla potrzącego nie jest ważne.
    Aparat nie ma takiej własności adaptacyjnej, kuka na cały kadr :-). A oko
    jest bardzo łatwo oszukać ;-)

  • 23. Data: 2009-03-10 13:29:37
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Poza tym oko bezpośrednio i wyraźnie patrzy na dość mały wycinek
    > konkretnego obrazu, a to co obok jest raczej rozmyte i dla potrzącego nie
    > jest ważne.

    A to zupelnie inna bajka. To co obok jest niewyraznie ale jednak
    podswiadomie dosc dobrze analizowane, ponadto na obrzezach oko wysmienicie
    wychwytuje szybke ruchy. Gdyby nie to, jako gatunek szybko bysmy znikneli.
    Teraz to juz rzeczywiscie OT.

  • 24. Data: 2009-03-10 16:23:05
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    wiadomościnews:gp1a4g$460$1@inews.gazeta.pl...

    > Jasne :))
    > Za to przy LCD Sony Bravia KDL40W4000 (chyba jeden z najlepszych na rynku
    > jesli chodzi o kontrast)
    Chyba jak był nowością na rynku, kilka wieków temu te jego 32000 były
    najlepsze;-)
    Następca tj seria xxxxW45000 ma 50000:1 a jeszcze droższe 100 000.

    --
    ZZ@private

  • 25. Data: 2009-03-10 19:38:08
    Od: "Nella" <m...@q...pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Chyba jak był nowością na rynku, kilka wieków temu te jego 32000 były
    > najlepsze;-)
    > Następca tj seria xxxxW45000 ma 50000:1 a jeszcze droższe 100 000.

    Sluchaj Zbyszku, kiedys byla taka super technologia (CRT), i nikt wtedy nie
    przejmowal sie kontrastem, dlatego liczby ktore podajesz nie przemawiaja do
    mnie ;)
    To ze lapiesz sie na tanie chwyty marketingowe to... trudno.
    Pozdrawiam
    Nella