  • 1. Data: 2009-01-10 21:01:28
    Temat: [OT] Programy wykorzystujace moc GPU Nvidia
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    Witam,

    Czy sa dostepne jakies darmowe programy (ale nie gry, i aplikacje nie do
    tworzenia grafiki 3D), ktore wykorzystywalyby (opcjonalnie) oprócz CPU także GPU
    Nvidii?

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2009-01-10 23:09:05
    Temat: Re: [OT] Programy wykorzystujace moc GPU Nvidia
    Od: Mariusz <m...@w...pl>

    Latet pisze:
    > Czy sa dostepne jakies darmowe programy (ale nie gry, i aplikacje nie do
    > tworzenia grafiki 3D), ktore wykorzystywalyby (opcjonalnie) oprócz CPU
    > także GPU Nvidii?

    Folding@Home ;)

    M.

  • 3. Data: 2009-01-10 23:32:10
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Latet <s...@s...pl> zwrócił błąd:

    > Czy sa dostepne jakies darmowe programy (ale nie gry, i aplikacje nie do
    > tworzenia grafiki 3D), ktore wykorzystywalyby (opcjonalnie) oprócz CPU także GPU
    > Nvidii?

    Oprócz foldingów itp. to nie znam. Znam za to zupełnie niedarmowe.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 4. Data: 2009-01-11 08:58:56
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Popatrz na http://www.gpgpu.org/

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 5. Data: 2009-01-11 10:08:34
    Od: "tomek" <t...@n...mam>

    Tutaj popatrz http://www.nvidia.com/object/cuda_home.html#

  • 6. Data: 2009-01-16 07:26:52
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    Ciekawe czy takie programy jak WinRAR zaczną wykorzystywać dodatkowo moc GPU?

    latet

  • 7. Data: 2009-01-16 10:12:30
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Latet" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Ciekawe czy takie programy jak WinRAR zaczną wykorzystywać dodatkowo moc
    > GPU?

    Jak narazie winrar bardzo ladnie korzysta z czterech rdzeni CPU, dolozenie
    do tego koprocesora w postaci GPU ograniczalo by go zapewne zbyt wolnym
    zapisem na HDD ;]
    W tej chwili CUDA, jest jeszcze w bardzo wczesnym stadium... przykladowo,
    posiadajac cztery GPU tak czy inaczej do jednego zadania mozesz zaprzegnac
    tylko jeden GPU, przy czterech sztukach jednoczesnie, moc obliczen byla by
    juz niewyobrazalna dla zwyklego zjadacza CPU :)

    Poczekamy zobaczymy, perspektywy sa bardzo obiecujace... a moze nawet
    doczekamy sie czasow, gdzie w komputerze CPU zostanie poprostu zintegrowany,
    bo zasadniczo nie bedzie do niczego potrzebny, oprocz "podstawowych"
    obliczen ? :)

    --
    doom3

  • 8. Data: 2009-01-21 10:43:08
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 16.01.2009 08:26, Latet pisze:
    > Ciekawe czy takie programy jak WinRAR zaczną wykorzystywać dodatkowo moc
    > GPU?

    Mam nadzieję, że nie zaczną. Wiesz, większość komputerów
    używających programów typu WinRAR nie ma w ogóle zbytnio
    skomplikowanego GPU :) Ot, komputery w biurach.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 9. Data: 2009-01-22 08:43:23
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > Mam nadzieję, że nie zaczną. Wiesz, większość komputerów
    > używających programów typu WinRAR nie ma w ogóle zbytnio
    > skomplikowanego GPU :) Ot, komputery w biurach.

    Ale czemu masz nadzieje, że programy nie zaczną uzywać GPU? Oczywiście tylko
    jako opcjonalny "dopalacz".

    latet

  • 10. Data: 2009-01-23 17:47:35
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    > Ale czemu masz nadzieje, że programy nie zaczną uzywać GPU? Oczywiście
    > tylko jako opcjonalny "dopalacz".

    Byc moze dlatego nie chce... bo producenci oprogramowania oleja sobie
    powiedzmy sprawe kodu dla zwyklego CPU i beda robic kod przystosowany dla
    obrobki poprzez GPU, tak czy siak moze dojsc do takie jsytacji, ze normalnie
    gdyby nie mieli mozliwosci korzystania z mocy GPU to program na CPU
    chodzilby na powiedzmy 100% a tak jezeli otworzy sie im furtke, to moga
    porzucic CPU dla przerzucenia wiekszosci obliczen na GPU i tym samym...
    program ktory pracowalby na CPU w 100% bedzie sie na nim przyslowiowo
    "obijal" i czekal az dasz mu GPU :)

    Zamieszalem czy wszystko jasne ? :)

    --
    doom3