  • 91. Data: 2020-11-19 10:40:41
    Temat: Re: [OT] Sprzęt komputerowy i wylatujące bezpieczniki
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie mam tylu gniazdek "po drodze" i raczej nie będę kuł ścian (kobieta
    > przeciwna) bo bym kuł i szpachlował. Cały dom bym przerobił...ale
    ta lampka naprawde mocno daje - rly
    Wystarczająco by zębów sobie nie powybijać

    > dzielisz się opłatkiem a ona po życzeniach: Ale kułeś i mam kable w
    > ścianie! Jak w Biedrze zobaczy kabel, to wspomina. Musiałbym ją wysłać
    > na miesiąc gdzieś ale Covid :/ Chyba wygram w Lotto i stworzę nowy domek
    > z implementacją wszystkiego :)

    LOL:) użyj łajfaj albo wspomnianego wcześniej gdzieś elmesa
    A te lampki do gniazdek właśnie mają tę zaletę, że nie ryjesz niczego a
    naprawdę działa bezobsługowo:) czujnik światła też ma więc na dzień się
    wyłącza całkowicie:)))
    no cudowne dziecko chińskiej myśli technicznej:P Tandetne nieco ale
    przemyslane:)

  • 92. Data: 2020-11-19 10:45:09
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > działa, jak się formalnie nazywa i ile ma wspólnego z faktycznym LEDem?
    >
    > https://www.amazon.fr/gp/product/B07RWTJJJL

    zwykły led, spotykany pod nazwą żarówki z filamentem
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Lampa_Filament_LED

  • 93. Data: 2020-11-19 13:57:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    2020-11-19 o 10:26 +0100, Jacek Maciejewski napisał:

    >Tak, to zaiste to - Sebastian podał kilka minut wcześniej linka.
    >Czyli
    >to naprawdę "LED", tyle że w dużej ilości i o malutkich rozmiarach.

    A przy okazji - mowia, ze LED wymagaja dobrego chlodzenia, a tu prosze
    bardzo - swieci, nie dymi, a radiatora nie ma :)

    J.

  • 94. Data: 2020-11-19 14:01:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 18/11/2020 23:06, Mirek wrote:

    >Wiem, ale nie wchodzi w grę.

    >Najzwyczajniej musi to być coś ze znaczkiem CE, homologacją i
    >święceniam.

    Wersja a) porzadny przedluzacz z filtrem przeciwzakloceniowym.
    Moze ten dlawik troche ograniczy udar ... tylko trudno mi powiedziec
    kto jeszcze takie przedluzacze robi.

    b) ... najtanszy chinski przedluzacz - moze dali taki kabel, ze
    ograniczy prad :-)

    J.

  • 95. Data: 2020-11-19 14:07:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 18.11.2020 o 17:48, J.F. pisze:
    [...]

    >Są. W kształcie pytajnika i dobrze że nie ma tam miejsca na spację,
    >bo bym nie mógł na nie patrzeć :/

    >Podobne do tego:
    >https://a.allegroimg.com/s1024/0c06b1/d004cc2748d28
    19c1bcc794f6dd4 :)

    Wydaje mi sie, ze to jest LED.
    Kiedys dawniej to mogl byc neon ... a moze i byla technologia
    swietlowkowa.

    No i miejsce na spacje jest - zalezy jak zamontujesz :-)

    >1 watowy LED świeci raczej jak "trupia lampka cmentarzowa"

    czy trupia to zalezy jaki dobierzesz ...

    >i wymaga wielu punktów, żeby coś oświetlić (drogę) co razy ilość,
    >wychodzi tyle samo co 1szt 5W LED, który oświetla znacznie lepiej.

    5W LED to stara zarowka 40W. Jakis korytarzyk oswietli az za dobrze -
    zona bedzie krzyczec "zgas swiatlo" :-)

    J.

  • 96. Data: 2020-11-19 14:09:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/11/2020 14:01, J.F. wrote:
    > b) ... najtanszy chinski przedluzacz - moze dali taki kabel, ze
    > ograniczy prad :-)

    Kupiłem taki, bodaj w Netto, dawo temu. Przy obciązeniu 2kW przylepił
    się do podłogi.

    Strach pomysleć co by było jak bym go obciązył nominalnie, 3kW...

  • 97. Data: 2020-11-19 15:13:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 19/11/2020 14:01, J.F. wrote:

    >Kupiłem taki, bodaj w Netto, dawo temu. Przy obciązeniu 2kW przylepił
    >się do podłogi.
    >Strach pomysleć co by było jak bym go obciązył nominalnie, 3kW...

    CE ma :-)

    Ale chcesz go obciazyc 500W albo i mniej :)

    J.

  • 98. Data: 2020-11-19 17:37:49
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 18.11.2020 o 22:43, LordBluzg(R) pisze:
    > 1 watowy LED świeci raczej jak "trupia lampka cmentarzowa" i wymaga
    > wielu punktów, żeby coś oświetlić (drogę) co razy ilość, wychodzi tyle
    > samo co 1szt 5W LED, który oświetla znacznie lepiej.

    Może jakiś problem ze wzrokiem bo do nie wejścia w ścianę wystarczy
    ułamek wata. Zostawiłem na korytarzu takie małe oświetlenie choinkowe na
    baterie i w zupełności wystarcza (dodatkowa zaleta: nie wejdę w ścianę
    nawet jak wyłączą prąd).
    5W LED to normalne (może odrobinę słabawe) oświetlenie do niewielkiego
    pokoju.

    --
    SW3

  • 99. Data: 2020-11-19 20:41:53
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 19.11.2020 08:10, heby wrote:

    > Albo mają nad głową przepisy które mówią o tym że jak już coś wpinasz w
    > sieć to musi spełniać określone normy, parametry, bezpieczeństwo.

    Ale kto tu mówi o wpinaniu czegoś nie spełniającego norm bezpieczeństwa?

    > I nie ważne czy działa. Nikt o to nie bedzie pytał jak budynek spłonie z
    > powodu czajnika ciecia. Za to każdy zapyta co to były za lewe druty pod
    > biurkiem na 3-cim piętrze.

    Nie rozróżniam lewych drutów od prawych, a do tego daję sobie ogolić
    głowę, że w takich przypadkach sprawdzane są papiery: papiery w porządku
    - znaczy spaliło się zgodnie z przepisami.
    Przyczyna pożaru: zwarcie w instalacji przeciwpożarowej ;)

    --
    Mirek.

  • 100. Data: 2020-11-20 00:40:14
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-11-19 o 15:13, J.F. pisze:
    > Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup

    > CE ma :-)

    Znaczek China Export? ;)

    K.

    --