  • 11. Data: 2020-11-17 10:42:20
    Temat: Re: [OT] Sprzęt komputerowy i wylatujące bezpieczniki
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2020 09:39, ToMasz wrote:
    > a czy możesz ingerować w listwy z wyłącznikiem?

    Jako samoróbka? Ktoś się przyczepi z BHP czy innego Sanepidu :/

  • 12. Data: 2020-11-17 10:43:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2020 09:32, LordBluzg(R) wrote:
    > Może jakiś UPS zmyślny?

    Stosowne (tzn z ciągłym przetwarzaniem) są drogie. Zanim zaproponuje
    takie rozwizania, miałem nadzieje na jakieś listwy z PTC czy
    opto-triakiem z detekcją zera wbudowanym w środek :/

  • 13. Data: 2020-11-17 10:44:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2020 09:44, Piotrek wrote:
    > Zgaduję, że było zgłaszane wynajmującemu

    Wynajmujący ma to w dupie. "Komputery są popsute".

  • 14. Data: 2020-11-17 10:48:01
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-11-17 o 10:44 +0100, heby napisał:

    > Wynajmujący ma to w dupie. "Komputery są popsute".

    Poniekąd słusznie.

    Swoją drogą, kiedyś użytkowałem listwę "master-slave", w której pobór z
    jednego gniazdka ("master") powodował załączenie reszty gniazdek. Jak
    sądzę takie ustrojstwo rozwiązałoby problem - jako dodatek albo wręcz
    zamiast obecnych listew.

    Mateusz

  • 15. Data: 2020-11-17 10:48:46
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-17 o 10:43, heby pisze:

    > Stosowne (tzn z ciągłym przetwarzaniem) są drogie. Zanim zaproponuje
    > takie rozwizania, miałem nadzieje na jakieś listwy z PTC

    Raczej NTC.
    P.G.

  • 16. Data: 2020-11-17 10:51:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > jednego gniazdka ("master") powodował załączenie reszty gniazdek. Jak
    > sądzę takie ustrojstwo rozwiązałoby problem - jako dodatek albo wręcz

    Skojarzenie: widziałem chyba kiedyś listwę z osobnymi wyłącznikami na
    każde gniazdko. Wystarczyłoby nie włączać na raz (co byłoby nawet trudne
    do zrobienia).
    P.G.

  • 17. Data: 2020-11-17 10:53:17
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-11-17 o 10:48 +0100, Mateusz Viste napisał:
> [...]
    > z jednego gniazdka ("master") powodował załączenie reszty gniazdek.
    > Jak sądzę takie ustrojstwo rozwiązałoby problem - jako dodatek albo

    A tutaj przykład. https://www.ceneo.pl/19771701

    Mateusz

  • 18. Data: 2020-11-17 10:54:43
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.11.2020 o 10:43, heby pisze:

    > Stosowne (tzn z ciągłym przetwarzaniem) są drogie. Zanim zaproponuje
    > takie rozwizania, miałem nadzieje na jakieś listwy z PTC czy
    > opto-triakiem z detekcją zera wbudowanym w środek :/

    Googlnałem i coś takiego mi wyjechało:

    https://www.amazon.de/Schwabe-60533-Einschaltstrombe
    grenzer-Gewerbe-Baustelle/dp/B00475BJRC
    może w tym kierunku?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 19. Data: 2020-11-17 11:44:14
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 17.11.2020 o 08:36, heby pisze:
    > Cześć.
    > Raz na tydzień, włączenie zasilania na takiej listwie powoduje wywalenie
    > bezpiecznika 16A w skrzynce. Raz na miesiąc wyskakuje bezpiecznik 20A na
    > piętro, a 16A nie. Zgaduję, że udar prądowy jest bardzo wysoki ale
    > bardzo krótki.
    Jaki jest bezpiecznik, który wywala? A, B, C?
    Bezpiecznik o charakterystyce A działa natychmiastowo, B ma krótką
    zwłokę, C dłuższą. Czasami stosuje się zwłokę D, ale to do silników z
    ciężkim rozruchem.
    Masz dwa rozwiązania:
    tanie - wymienić bezpiecznik na typ C.
    droższe - kupić "soft start" i podłączyć przez niego. Coś w tym guście:
    https://allegro.pl/oferta/soft-miekki-start-uklad-mi
    ekkiego-startu-do-3000w-9911010934
    Jacek

  • 20. Data: 2020-11-17 11:45:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-11-17 o 10:38, Piotr Gałka pisze:
    > filtry przeciwzakłóceniowe zawierające w sobie w miarę duże L.

    A 50m przedłużacz od kosiarki? :-)

    Robert