  • 11. Data: 2021-06-07 15:25:59
    Temat: Re: Obniżenie napięcia akumulatora od wkrętarki
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 07.06.2021 o 15:02, Piotr Gałka pisze:

    > Podejrzewam, że napięcie na LED (jednym, czy dwu) nie miało nic
    > wspólnego z 4.5V.
    > Według mnie 4.5V pochodziło z tego, że 3xAAA i było błędnie podane jako
    > oczekiwane napięcie na LED.

    Dokładnie tak.

  • 12. Data: 2021-06-07 16:18:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-06-07 o 13:33, robot pisze:

    > Metoda prób i błędów połaczyłem dwa 220R i jeden 75R.
    > I tak robie to tylko dla zabawy w sumie.

    Jak dla zabawy to zapewne nie ma dla Ciebie znaczenia, że jeśli na LED
    jest np 3V a zasilasz to z 18V to 15/18 (czyli 83%) energii marnujesz w
    opornikach.
    P.G.

  • 13. Data: 2021-06-08 16:15:56
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 Jun 2021 16:18:25 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    > Jak dla zabawy to zapewne nie ma dla Ciebie znaczenia, że jeśli na LED
    > jest np 3V a zasilasz to z 18V to 15/18 (czyli 83%) energii marnujesz w
    > opornikach.

    Aż się mnie przypomniało, jak lata temu zaczęły się pojawiać źródła światła
    LED do samochodów wyposażonych w CAN. Tzw. "oszczędna" żarówka LED była
    wyposażona w opornik, aby CAN nie pyskował o braku żarówki.
    A na to, że na tym oporniku można było smażyć parówki, to już mało kto
    zwracał uwagę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam