eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › Obrotomierz analogowy vs. cyfrowy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 18

  • 1. Data: 2012-06-04 15:05:57
    Temat: Obrotomierz analogowy vs. cyfrowy
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Hej,
    Zastanawia mnie dlaczego w starszych motocyklach używany jest obrotomierz
    analogowy na lince, czy nie lepsze są takie które informacje o obrotach
    pobierają z cewki zapłonowej? Cyfrowy jest chyba mniej awaryjny i tańszy,
    ale widocznie jest jakiś powód dla którego w starszych motocyklach jest
    realizowany przez linkę. W kwestii prędkościomierza sprawa jest prostsza,
    bo starsze motocykle po prostu "nie wiedziały" z jaką prędkością sie
    poruszają, więc nie dało się tego zrealizować inaczej.

    Ktoś mnie oświeci?


    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek


  • 2. Data: 2012-06-04 15:08:50
    Temat: Re: Obrotomierz analogowy vs. cyfrowy
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-06-04 15:05, Piotr Klimek pisze:
    > Hej,

    [...]

    > Ktoś mnie oświeci?

    Strzelam:
    1. Starsze.
    2. Tansze.


    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
    DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601
    Cos Jesus he knows me And he knows I'm right


  • 3. Data: 2012-06-04 15:08:55
    Temat: Re: Obrotomierz analogowy vs. cyfrowy
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 06/04/2012 03:05 PM, Piotr Klimek wrote:
    > Hej,
    > Zastanawia mnie dlaczego w starszych motocyklach używany jest obrotomierz
    > analogowy na lince, czy nie lepsze są takie które informacje o obrotach
    > pobierają z cewki zapłonowej? Cyfrowy jest chyba mniej awaryjny i tańszy,
    > ale widocznie jest jakiś powód dla którego w starszych motocyklach jest
    > realizowany przez linkę. W kwestii prędkościomierza sprawa jest prostsza,
    > bo starsze motocykle po prostu "nie wiedziały" z jaką prędkością sie
    > poruszają, więc nie dało się tego zrealizować inaczej.
    >
    Tzn. chciałeś zapytać skąd ta niechęć? IMHO mniej skomplikowane to było,
    no i nie wiem czy tańsze. Elektronicznie to musi być coś co liczy te
    obroty, silnik krokowy, coś co steruje tym silnikiem.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 4. Data: 2012-06-04 15:12:30
    Temat: Re: Obrotomierz analogowy vs. cyfrowy
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 04 Jun 2012 15:08:55 +0200) ktos podajacy sie za AZ
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > On 06/04/2012 03:05 PM, Piotr Klimek wrote:
    >> Hej,
    >> Zastanawia mnie dlaczego w starszych motocyklach używany jest obrotomierz
    >> analogowy na lince, czy nie lepsze są takie które informacje o obrotach
    >> pobierają z cewki zapłonowej? Cyfrowy jest chyba mniej awaryjny i tańszy,
    >> ale widocznie jest jakiś powód dla którego w starszych motocyklach jest
    >> realizowany przez linkę. W kwestii prędkościomierza sprawa jest prostsza,
    >> bo starsze motocykle po prostu "nie wiedziały" z jaką prędkością sie
    >> poruszają, więc nie dało się tego zrealizować inaczej.
    >>
    > Tzn. chciałeś zapytać skąd ta niechęć? IMHO mniej skomplikowane to było,
    > no i nie wiem czy tańsze. Elektronicznie to musi być coś co liczy te
    > obroty, silnik krokowy, coś co steruje tym silnikiem.

    Może kiedyś elektronika była droższa niż dzisiaj. W kwestii skomplikowania
    to jednak wydaje mi się, że napęd, linka, jakieś przekładnie, ślimaki i do
    tego jeszcze samo sterowanie wskazówką jest bardziej skomplikowane w
    przypadku analogowego.

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/


  • 5. Data: 2012-06-04 15:17:40
    Temat: Re: Obrotomierz analogowy vs. cyfrowy
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 06/04/2012 03:12 PM, Piotr Klimek wrote:
    >> Tzn. chciałeś zapytać skąd ta niechęć? IMHO mniej skomplikowane to było,
    >> no i nie wiem czy tańsze. Elektronicznie to musi być coś co liczy te
    >> obroty, silnik krokowy, coś co steruje tym silnikiem.
    >
    > Może kiedyś elektronika była droższa niż dzisiaj. W kwestii skomplikowania
    > to jednak wydaje mi się, że napęd, linka, jakieś przekładnie, ślimaki i do
    > tego jeszcze samo sterowanie wskazówką jest bardziej skomplikowane w
    > przypadku analogowego.
    >
    No i trzeba było kogoś zatrudnić kto to zrobi a nie wrzucić ślimaka i
    linkę. Sterowanie jest bardzo proste bo pewnie jest tak jak z
    prędkościomierzem - kręcący się magnes i w zależności jak szybko się
    kręci daje radę wyżej podnieść wskazówkę.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 6. Data: 2012-06-04 15:20:55
    Temat: Re: Obrotomierz analogowy vs. cyfrowy
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>


    Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości
    news:slrn.pl.jspd20.1e4.usenet@piko.homelinux.net...
    > Dnia (Mon, 04 Jun 2012 15:08:55 +0200) ktos podajacy sie za AZ
    > wyklawiaturowal co nastepuje:
    >
    >> On 06/04/2012 03:05 PM, Piotr Klimek wrote:
    >>> Hej,
    >>> Zastanawia mnie dlaczego w starszych motocyklach używany jest
    >>> obrotomierz
    >>> analogowy na lince, czy nie lepsze są takie które informacje o obrotach
    >>> pobierają z cewki zapłonowej? Cyfrowy jest chyba mniej awaryjny i
    >>> tańszy,
    >>> ale widocznie jest jakiś powód dla którego w starszych motocyklach jest
    >>> realizowany przez linkę. W kwestii prędkościomierza sprawa jest
    >>> prostsza,
    >>> bo starsze motocykle po prostu "nie wiedziały" z jaką prędkością sie
    >>> poruszają, więc nie dało się tego zrealizować inaczej.
    >>>
    >> Tzn. chciałeś zapytać skąd ta niechęć? IMHO mniej skomplikowane to było,
    >> no i nie wiem czy tańsze. Elektronicznie to musi być coś co liczy te
    >> obroty, silnik krokowy, coś co steruje tym silnikiem.
    >
    > Może kiedyś elektronika była droższa niż dzisiaj. W kwestii skomplikowania
    > to jednak wydaje mi się, że napęd, linka, jakieś przekładnie, ślimaki i do
    > tego jeszcze samo sterowanie wskazówką jest bardziej skomplikowane w
    > przypadku analogowego.

    Moze i skomplikowane bardziej ale w tamtych czasach bardziej opanaowane,
    mniej zawodne i w efekcie prostsze/tansze w produkcji.
    Wbrew logice ekonomicznej razej by nie robili.

    Tmek


  • 7. Data: 2012-06-04 15:20:59
    Temat: Re: Obrotomierz analogowy vs. cyfrowy
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 04 Jun 2012 15:17:40 +0200) ktos podajacy sie za AZ
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    >>> Tzn. chciałeś zapytać skąd ta niechęć? IMHO mniej skomplikowane to było,
    >>> no i nie wiem czy tańsze. Elektronicznie to musi być coś co liczy te
    >>> obroty, silnik krokowy, coś co steruje tym silnikiem.
    >>
    >> Może kiedyś elektronika była droższa niż dzisiaj. W kwestii skomplikowania
    >> to jednak wydaje mi się, że napęd, linka, jakieś przekładnie, ślimaki i do
    >> tego jeszcze samo sterowanie wskazówką jest bardziej skomplikowane w
    >> przypadku analogowego.
    >>
    > No i trzeba było kogoś zatrudnić kto to zrobi a nie wrzucić ślimaka i
    > linkę. Sterowanie jest bardzo proste bo pewnie jest tak jak z
    > prędkościomierzem - kręcący się magnes i w zależności jak szybko się
    > kręci daje radę wyżej podnieść wskazówkę.

    Rozbierałem wskaźniki tylko w GS500 kiedyś i był własnie taki mechanizm
    jak mówisz. Magnes, sprężynka i wskazówka. Ktoś też musi to zaprojektować
    itd.

    Może za młody jestem, ale nadal wersja elektroniczna wydaje mi się
    łatwiejsza w implementacji. Tak czy inaczej skoro nikt nie ma pomysłu
    dlaczego to pewnie chodzi o pieniądze :)

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/


  • 8. Data: 2012-06-04 15:26:37
    Temat: Re: Obrotomierz analogowy vs. cyfrowy
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 06/04/2012 03:20 PM, Piotr Klimek wrote:
    >
    > Rozbierałem wskaźniki tylko w GS500 kiedyś i był własnie taki mechanizm
    > jak mówisz. Magnes, sprężynka i wskazówka. Ktoś też musi to zaprojektować
    > itd.
    >
    No ale kiedyś elektronika była mniej okiełznana i chyba nie taka tania,
    więc po prostu łatwiej było zrobić to mechanicznie niż elektroniką.
    >
    > Może za młody jestem, ale nadal wersja elektroniczna wydaje mi się
    > łatwiejsza w implementacji. Tak czy inaczej skoro nikt nie ma pomysłu
    > dlaczego to pewnie chodzi o pieniądze :)
    >
    W tych czasach tak, w tamtych raczej nie.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 9. Data: 2012-06-04 16:00:17
    Temat: Re: Obrotomierz analogowy vs. cyfrowy
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2012-06-04 15:20, Piotr Klimek pisze:
    >
    > Może za młody jestem, ale nadal wersja elektroniczna wydaje mi się
    > łatwiejsza w implementacji. Tak czy inaczej skoro nikt nie ma pomysłu
    > dlaczego to pewnie chodzi o pieniądze :)
    >

    Wyobraź sobie, że kiedyś W OGÓLE NIE BYŁO ELEKTRONIKI. A samochody i
    motocykle jeździły ! Masz pojęcie ?

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.
    FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
    weFAQ&v=qvj


  • 10. Data: 2012-06-04 16:01:42
    Temat: Re: Obrotomierz analogowy vs. cyfrowy
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 04 Jun 2012 16:00:17 +0200) ktos podajacy sie za Magic
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    >> Może za młody jestem, ale nadal wersja elektroniczna wydaje mi się
    >> łatwiejsza w implementacji. Tak czy inaczej skoro nikt nie ma pomysłu
    >> dlaczego to pewnie chodzi o pieniądze :)
    >>
    >
    > Wyobraź sobie, że kiedyś W OGÓLE NIE BYŁO ELEKTRONIKI. A samochody i
    > motocykle jeździły ! Masz pojęcie ?

    No cośty! Za każdym razem przeżywam szok jak muszę kopnąć DT, żeby
    odpalił :)

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: