  • 1. Data: 2014-11-12 17:45:43
    Temat: Obrysy ale z dziurami
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Mimo że plamy są skomplikowane:
    http://i.imgur.com/mgtJb5E.png
    To jednak poprawiona metoda obrysów obrysowuje je bardzo dobrze.
    Jak mam skomplikowany obrys wielokąt, to najpierw dzieliłem go na części
    bardziej wypukłe - to znaczy w najcieńszym miejscu dzieliłem go wtedy
    gdy jego powierzchnia dużo mniejsza niż otaczający go wielokąt wypukły.
    Potem w zależności od średniej jasności takie fragmenty obrysów łączyłem
    algorytmem Weilera-Athertona.
    Jednak teraz pojawiła się kwestia dziur w obrysach. Gdy mam jakiś obrys,
    to najpierw tworzę zewnętrzny kontur, potem zero, jednen, lub więcej
    konturów "dziur" dla tego kontury.
    To już mam, ale w jaki sposób teraz dzielić - zamiast wielokąta mogę
    mieć teraz obwarzanek i potem jak je łączyć? Czy też tak podzielić aby
    powstały bez dziur i normalnie potem je łączyć, ale jak je dzielić?
    Teraz dzielenie składa się z etapów:
    1. obrys obrysowuję wielokątem wypukłym (alorytm Grahama)
    2. znajduję dwa najbliższe sobie punkty, które odległe są od siebie po
    obwodzie a bliskie w linii prostej(złożoność kwadratowa ale tak bardzo
    nie przeszkadza), wybieram ekstremum stosunku tych dwóch odległości

    Jak zrobić to dla dziur?
    1. Chyba obrysowuję obrys zewnętrzny wielokątem wypukłym, porównując to
    z różnicą pól zewnętrznego i wewnętrznych dziur.
    2. tu nie za bardzo wiem, po jednym podziale też powinny pozostać
    dziury, przy kilkukrotnym podziale powinny zniknąć

  • 2. Data: 2014-11-12 21:13:57
    Temat: Re: Obrysy ale z dziurami
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-11-12 o 17:45, Borneq pisze:
    > 1. Chyba obrysowuję obrys zewnętrzny wielokątem wypukłym, porównując to
    > z różnicą pól zewnętrznego i wewnętrznych dziur.

    To nie.

    > 2. tu nie za bardzo wiem, po jednym podziale też powinny pozostać
    > dziury, przy kilkukrotnym podziale powinny zniknąć

    Zrobię najlepiej w ten sposób, że najpierw będę eliminował obrysy
    wewnętrzne a dopiero potem ewentualnie dzielił.
    Mam obrys zewnętrzny a w nim wewnętrzny. Szukam punktu gdzie się stykają
    lub odległość między punktem zewnętrznego i wewnętrznego będzie
    najmniejsza. (dla uproszczenia - zakładam że się nie przecinają i
    wewnętrzny nie wystaje na zewnątrz, jeśli wystaje to jak to zrobić?)
    Łączę te punkty, w zasadzie to połączenie występuje dwukrotnie, ponieważ
    idę zewnętrznym, po połączeniu do punktu wewnętrznego, obrysowuję
    wewnętrzny, idę połączeniem do zewnętrznego dalej.
    Tylko dla zewnętrznego muszę dobrać odpowiednią orientację wewnętrznego.
    Czy wystarczy zawsze wybierać odwrotną orientację niż ma zewnętrzny? np
    dla prawoskrętnego wybrać kierunek lewoskrętny?
    Wydaje się że tak.
    Zostaje jeszcze przypadek błędnych, wystających

  • 3. Data: 2014-11-14 07:57:08
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Wiem jak zrobić jeden obrys z dziurą, chyba że będą inne przypadki:
    - jeden obrys, kilka dziur
    - obrysy dziur wychodzą błędnie poza obrys głowny