  • 1. Data: 2023-05-16 20:28:17
    Temat: Obudowa 3.5->USB3, z powrotem po zaniku zasilania
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Moja obudowa 3.5 stwierdziła właśnie, że 4TB nie obsłuży, choć byłem
    pewien że da radę.

    No to przeklikałem allegro i okazało się, że są dwie, w miarę sensowne:
    1) Ugreen 50422
    2) Orico HM35C3-EU-BK-BP

    Niestety, natychmiast odpadła 1), w opiniach na allegro można wyczytać,
    że po powrocie zasilania wymaga pacnięcia ręcznie przycisku on.

    Wychodzi na to, że współczesny sprzęt projektują imbecyle.

    Co do drugiej, nie potrafie odnaleźć tej informacji, ale coś czuje, że
    jest identycznie. Ktoś wie?

    Jest jeszcze coś innego godnego uwagi?

    Są chińskie, z mechanicznym włącznikiem, ale one mają rózne, w tym
    kiepskie(włacznie z przekłamywaniem danych), opinie.

  • 2. Data: 2023-05-17 00:57:53
    Temat: Re: Obudowa 3.5->USB3, z powrotem po zaniku zasilania
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u40i0a$3iahb$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > Niestety, natychmiast odpadła 1), w opiniach na allegro można
    > wyczytać, że po powrocie zasilania wymaga pacnięcia ręcznie
    > przycisku on.
    >
    > Wychodzi na to, że współczesny sprzęt projektują imbecyle.

    To pacnięcie przemaga barierę dźwięku 4TB?

    Przecież zwykły kabel sata usb nie ma tej wady po zaniku.
    Można zlutować przycisk?

    nie bo potrzebne zbocze ;)

    --
    Piter

  • 3. Data: 2023-05-17 09:03:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/05/2023 00:57, PiteR wrote:
    > Przecież zwykły kabel sata usb nie ma tej wady po zaniku.

    Komputer nie posiada sata. W zasadzie to nie kumputer. To router.

    > Można zlutować przycisk?

    NIe wiem jak się zachowa podpięty na stałe.

    Mogę zastosować jakiś ręczny układ który: widzi, że dioda nie świeci, to
    "naciska" na kilka sekund przycisk.

    Mogę.

    Ale może mogę kupić obudowę projekowaną przez kogoś, kto faktycznie jej
    używa, a nie artystę.

  • 4. Data: 2023-05-17 17:45:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u41u87$3qd0j$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > Komputer nie posiada sata. W zasadzie to nie kumputer. To router.

    ale dysk posiada chyba wyjscie sata?

    > NIe wiem jak się zachowa podpięty na stałe.

    ja wiem, nie zadziała, bedzię czekał na zmianę stanu logicznego.
    żeby człowiekowi utrudnić

    > Mogę zastosować jakiś ręczny układ który: widzi, że dioda nie
    > świeci, to "naciska" na kilka sekund przycisk.
    >
    > Mogę.

    nie tam panie, Orico sprawdzona marka.

    > Ale może mogę kupić obudowę projekowaną przez kogoś, kto
    > faktycznie jej używa, a nie artystę.

    Projektantów-debili coraz więcej.
    Mam kilku w pracy.

    --
    Piter

  • 5. Data: 2023-05-17 18:41:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/05/2023 17:45, PiteR wrote:
    > ale dysk posiada chyba wyjscie sata?

    Posiada. Drugi koniec (router) nie posiada.

  • 6. Data: 2023-05-18 07:01:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u4303n$3u3cj$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > Posiada. Drugi koniec (router) nie posiada.

    Boże, wymiękam.

    --
    Piter

  • 7. Data: 2023-05-18 07:15:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/05/2023 07:01, PiteR wrote:
    > Boże, wymiękam.

    Nie wymiękaj.

    Gdybym chciał goły dysk z przelotką sata<->usb, to problem by nie
    istniał (poza faktem, że gotowe zasilacze do dysków są absurdalnie
    kiepskiej jakości).

    Ale właściciel tego bajzlu zażyczył sobie *estetykę*. Co ozncza obudowę.
    A to oznacza problem. A to oznacza rzeźbę aby obejśc ten problem, albo
    poszukanie obudowy bez problemu. Wiem jak problem obejść kawałkiem
    elektroniki, ale może to niekonieczne, stąd pytanie na grupę.

  • 8. Data: 2023-05-18 10:52:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.05.2023 o 07:15, heby pisze:

> [...]
    > poszukanie obudowy bez problemu. Wiem jak problem obejść kawałkiem
    > elektroniki, ale może to niekonieczne, stąd pytanie na grupę.

    A musi być koniecznie dysk 3,5 cala?
    Może wystarczy 2,5'' lub M.2, te da się w większości wypadków zasilić
    prosto z USB. A jak musi być 3,5'' to może jakiś jednodyskowy NAS?
    To, że po zaniku i powrocie zasilania obudowa się nie uruchamia
    ponownie, to nie koniecznie jakaś niedoróba, ale celowy zabieg, który
    jak się zastanowić, to ma nawet sens.

  • 9. Data: 2023-05-18 10:57:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/05/2023 10:52, nadir wrote:
    > A musi być koniecznie dysk 3,5 cala?

    Już jest i są na nim dane.

    > A jak musi być 3,5'' to może jakiś jednodyskowy NAS?

    Ma być najtaniej. Tak sobie życzy "inwerstor".

    > To, że po zaniku i powrocie zasilania obudowa się nie uruchamia
    > ponownie, to nie koniecznie jakaś niedoróba, ale celowy zabieg, który
    > jak się zastanowić, to ma nawet sens.

    Ma sens tylko wtedy, kiedy da się go wyłączyć, jako ficzer. Jeśli nie da
    się wyłaczyć, to ma sens tylko dla częsci użytkowników. Ciezko mi sobie
    wyobrazić, że uzytkownicy routerów z usb zostali pominięci przy
    projektowaniu działania tego przycisku.

    Ale...

    Okazało się, że obudowy do dysków Seagate nie mają włacznika zasilania.
    Można je kupić z demontażu taniej niż uniwersalne i ponoć łykają dyski
    dowolne. Wada: zazwyczaj połamane zaczepy. Sprawdzę.

  • 10. Data: 2023-05-19 00:39:35
    Od: watapatatabysany <w...@p...no.net.no.site.no.network>

    heby wrote:
    > Jest jeszcze coś innego

    Startuje po zaniku zasilania, zarówno z "postoju"...

    https://tinyurl.com/InateckFE2013

    tu w: https://goo.gl/maps/bXN7Zo94bx5SXV3C6 są...

    Dostawa z zasilaczem (przy "solidniejszym" kablu USB
    można pominąć zasilacz; o ile "twardziel nie jest bardzo
    stary). Obudowa tania jak barszcz (w miarę solidna).

    A propos, ten "zleceniodawca" to; żre gówna z pod siebie?

    --
    watapatatabysany

    https://www.youtube.com/live/RdzylXfhRzc?feature=sha
    re&t=43