  • 1. Data: 2021-01-06 22:49:32
    Temat: Odbiornik TV z Android TV 9.0 i WiFi, a co z przeglądarką ?
    Od: Swift <p...@g...com>

    Witam
    Na prośbę znajomego pomagam mu wybrać nowy telewizor 32".
    Jest parę modeli m.in.:
    https://www.mediaexpert.pl/telewizory-i-rtv/telewizo
    ry/telewizor-jvc-led-lt-32vaf5000?gclid=EAIaIQobChMI
    iOzUzIyF7gIVF9GyCh278AGeEAQYASABEgLeRfD_BwE
    z wbudowanym WiFi, Androidem 9.0 i usługami typu GooglePlay, czy YouTube. Nie mogę
    jednak doszukać się informacji, czy mają wbudowaną lub, czy można doinstalować
    przeglądarkę, tak aby po zalogowaniu odbiornika do domowego WiFi w pełni korzystać z
    Internetu.

  • 2. Data: 2021-01-07 06:20:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2021-01-06 o 22:49, Swift pisze:
> [...]
    doinstalować
    > przeglądarkę, tak aby po zalogowaniu odbiornika do domowego WiFi w pełni korzystać

    Mało który tv z Androidem ma przeglądarkę internetową zainstalowaną
    domyślnie w systemie. SONY mają, ale to wyjątek, a nie reguła. Nawet
    konsola set-top-box Nvidia SHIELD TV nie ma. Ale to nie problem. Można
    doinstalować. Co prawda trzeba trochę pokombinować, ale da się prawie na
    każdym Androidzie w telewizorze.

    Najpierw trzeba włączyć w opcjach Ustawienia > Zabezpieczenia - "Zezwól
    na instalację z nieznanych źródeł", by można było włączyć instalowanie
    aplikacji z niezaufanych źródeł, czyli aplikacji z plików APK z
    pendrive'a, a nie tylko z Google Play.

    Polecam przeglądarkę Bromite - <https://github.com/bromite/bromite>.

    Na Nvidia SHIELD oglądałem przez nią filmy z serwisu
    <https://ninateka.pl/> wybierając opcję w przeglądarce "Wyświetl
    zawartość okna na pełnym ekranie".

    Ze strony <https://www.bromite.org/> wybierasz wersję pliku do pobrania
    ARM64 i SDK21 - wtedy rozpocznie się pobieranie archiwum APK o nazwie
    pliku - amd64_ChromePublic.apk

    Nagrywasz ten plik na pendrive. Jeśli w systemie na tv jest przeglądarka
    plików to po podłączeniu pendrive'a powinieneś móc zobaczyć ten plik.
    Klikasz w niego i powinno wyskoczyć okienko z pytaniem, czy zainstalować
    tę aplikację. Klikasz OK i instalujesz.

    Jeśli nie masz w systemie na telewizorze przeglądarki plików to polecam
    z Google Play - FX File Explorer -
    <https://play.google.com/store/apps/details?id=nexta
    pp.fx>

    Instalujesz FX File Explorer, uruchamiasz, odnajdujesz plik APK na
    pendrive i go uruchamiasz-instalujesz.

    Przeglądarkę Bromite znajdziesz na tv wchodząc w System > Aplikacje -

    Prawdopodobnie nie wyświetli się w okienku Apps na głównym ekranie, gdyż
    nie była instalowana z Google Play, stąd system nie dorzuca jej ikony do
    tego folderu.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 3. Data: 2021-01-07 09:37:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Swift,

    > Witam
    > Na prośbę znajomego pomagam mu wybrać nowy telewizor 32".

    Jaki to ma sens w obecnych czasach? To tak, jakbyś dziś kupował
    monitor 14" do komputera stacjonarnego.

> [...]
    > lub, czy można doinstalować przeglądarkę, tak aby po zalogowaniu
    > odbiornika do domowego WiFi w pełni korzystać z Internetu.

    Zapomnij. Nie da się korzystać w pełni - wbudowane przeglądarki są za
    wolne.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2021-01-07 09:44:02
    Od: K <n...@e...com>

    On 06/01/2021 21:49, Swift wrote:
> [...]
    przeglądarkę, tak aby po zalogowaniu odbiornika do domowego WiFi w pełni korzystać z

    Jak juz Krystek napisal, doinstalowac na AndroidTV mozna prawie wszystko
    ze sklepu Play ale nie bralbym TV z tak starym Androidem. Moze zasugeruj
    znajomemu TV bez Android TV i dokupienie Chromecasta z GoogleTV:
    https://store.google.com/product/chromecast_google_t

  • 5. Data: 2021-01-07 10:03:38
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .01.2021 o 06:20 Krystek <s...@k...art.pl> pisze:

> [...]
    >
    > Prawdopodobnie nie wyświetli się w okienku Apps na głównym ekranie, gdyż
    > nie była instalowana z Google Play, stąd system nie dorzuca jej ikony do

    Ważne, żeby wątkotwórca zdał sobie sprawę z podstawowej IMHO sprawy.

    Mianowicie TV służy do oglądania telewizji DVB, a TV Smart umożliwia
    ponadto oglądanie TV internetowej z zasobów zaakceptowanych przez
    producenta TV i dostawcę treści równocześnie.

    Do żeglowania po internecie za pomocą przeglądarki służą inne urządzenia :)

    Oczywiście przeglądarki AndroidTV istnieją (z zastrzeżeniami opisanymi
    przez Krystka). Jest ich całkiem sporo, ale zwykle funkcjonalność nie jest
    pełna.
    Każda z nich może być "lepsza" w jakimś konkretnym aspekcie.

    Ponadto dochodzą problemy z obsługą - pilot, klawiatura, mysz, pady...
    To wszystko nie nastraja optymistycznie.

    --
    Trefniś

  • 6. Data: 2021-01-07 10:06:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 6 Jan 2021 13:49:32 -0800 (PST), Swift napisał(a):

> [...]
    przeglądarkę, tak aby po zalogowaniu odbiornika do domowego WiFi w pełni korzystać z

    Ja mam Samsunga z przeglądarką (UE48JE6410). Obsługuje się toto
    strzałkami na pilocie żeby przesuwać kursor a pisze się z klawiatury
    ekranowej. Zanim cokolwiek wpiszesz, szlag cię trafi :)
    Jak chcesz mieć przeglądarkę na TV, to podłącz dowolny komputer po HDMI
    i obsługuj go z klawiatury bezprzewodowej z touchpadem.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 7. Data: 2021-01-07 10:13:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    Ja mam Samsunga z przeglądarką (UE48JE6410). Obsługuje się toto
    strzałkami na pilocie żeby przesuwać kursor a pisze się z klawiatury
    ekranowej. Zanim cokolwiek wpiszesz, szlag cię trafi :) Podobne uwagi są
    zresztą do wszystkich aplikacji z TV.
    Jak chcesz mieć przeglądarkę na TV, to podłącz dowolny komputer po HDMI
    i obsługuj go z klawiatury bezprzewodowej z touchpadem. Ja tak czasem
    robię gdy oglądam jakiś film z cda.pl albo klipy z youtube. Kabel HDMI
    może mieć i 10 m długości.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 8. Data: 2021-01-07 10:18:23
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/01/2021 09:13, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > i obsługuj go z klawiatury bezprzewodowej z touchpadem. Ja tak czasem
    > robię gdy oglądam jakiś film z cda.pl albo klipy z youtube. Kabel HDMI

    Od ladnych kilku lat laptopy i tv maja Wireless Display i nie potrzeba
    do tego kabli.

  • 9. Data: 2021-01-07 10:40:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 7 Jan 2021 09:18:23 +0000, K napisał(a):

    > Od ladnych kilku lat laptopy i tv maja Wireless Display i nie potrzeba
    > do tego kabli.

    Rozglądałem się za bezprzewodowym rozwiązaniem ale nie znalazłem. Jak
    się zdaje, mój Samsung tego nie umożliwia a i na PC-ta nie ma takiej
    aplikacji (zwłaszcza na linuksa).
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 10. Data: 2021-01-07 11:22:40
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/01/2021 09:40, Jacek Maciejewski wrote:

    > Rozglądałem się za bezprzewodowym rozwiązaniem ale nie znalazłem. Jak
    > się zdaje, mój Samsung tego nie umożliwia a i na PC-ta nie ma takiej
    > aplikacji (zwłaszcza na linuksa).

    Nie, na Linuxa nie out-of-the-box aczkolwiek widze ze w internecie
    ludzie porzezbili i tez dziala. W Chrome masz opcje Cast na Android
    TV/Chromecast i dziala to na Linuxie bo uzywam. Mozna tez odpalic screen
    cast-a z dowolnego tableta/telefonu z Androidem.