  • 31. Data: 2020-12-04 09:49:19
    Temat: Re: Odczyt ciśnienia - analiza obrazu
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-12-03 o 17:04 -0800, M.M. napisał:
    > Generalnie zawsze dopuszcza się dane rozwiązanie jeśli straty są
    > mniejsze od zysków z uwzględnieniem kosztu alternatywnego.

    Niby tak, ale z mojego doświadczenia wynika, że biznes jednak tak nie
    działa. Jeśli sprzedajesz klientowi program z serwisem, to niezależnie
    od tego, ile mu ten program pozwala zaoszczędzić, klient będzie
    wymagał, aby ew. usterki były wyjaśniane i usuwane, a produkt ulepszany
    z czasem. Ja wskazuję tu tylko, że przy AI to staje się nieoczywiste,
    gdyż mamy do czynienia z czarną skrzynką.

    Mateusz

  • 32. Data: 2020-12-04 13:09:36
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    Hmmm... klienci są różni. Jedni rozumieją że program oparty o AI ma
    określone wady, inni nie rozumieją. Jeszcze inni, pomimo tego że
    rozumieją, będą chcieli wykorzystać wady programu w negocjacjach.
    Podstawą jest poinformowanie klienta że program czasami zachowa się
    idiotycznie, wyjaśnić problem będzie można tylko statystycznie, a
    naprawa sprowadzi się do poszerzenia zbioru uczącego i wyuczenia na
    nowo. Podstawa to dobre zadanie do którego nie ma lepszego
    rozwiązania niż oparte o AI.

    Sieci zbudowane w oparciu o 'moją autorską' strukturę można
    uczyć pewnym algorytmem, a ten algorytm z kolei ma przynajmniej
    taką zaletę, że błędy popełnione w przeszłości na 100% nie zostaną
    powtórzone w przyszłości. Interpretacja zachowania moich sieci też
    jest trochę łatwiejsza niż klasycznego perceptronu wielowarstowego, ale
    nadal trudniejsza niż interpretacja drzew decyzyjnych albo zbiorów reguł.

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2020-12-07 08:33:27
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Saturday, December 5, 2020 at 5:51:42 PM UTC+1, slawek wrote:
> [...]
    > muszą działać a nie filozofować. Gdyby podkręcić im IQ to jak
    > Gandalf zachowywaliby equilibrium, a nie zajmowali się
    > biznesem.
    >
    > Niemniej jednak ci Janusze błyskawicznie zaadaptowali się do
    > takich rzeczy jak bazy danych, marketing w Internecie, płatności
    > elektroniczne, GPS, JPK, a ostatnio także roboty (w jakimś tam
    > zakresie, skromniutko a jednak). Mają laptopy, komórki, tablety,
    > używają chmur, pykają w gry sieciowe, używają FB
    > itp.
    >
    > A że są zawsze gotowi wymagać (więcej za mniej) - no cóż - tak to

    Przeczytałem, nawet przeczytałem z zaciekawieniem, ale niestety
    nie umiem odpowiedzieć w kontekście sieci neuronowych, AI, uczenia
    maszynowego. Może zapytam, czy do sztucznych sieci neuronowych
    też się zaadoptowali?