  • 1. Data: 2020-01-23 11:46:14
    Temat: Okulary ochronne
    Od: robot <a...@o...pl>

    Czy możecie polecić jakieś okulary ochronne tego typu:
    https://images.app.goo.gl/ctgFkMnYXXRoMHZu7

    Ale takie, które nie zarysowują się od podmuchu wiatru?

  • 2. Data: 2020-01-23 12:14:47
    Temat: Re: Okulary ochronne
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2020 19:46:58 UTC+9 użytkownik robot napisał:
    > Czy możecie polecić jakieś okulary ochronne tego typu:
    https://images.app.goo.gl/ctgFkMnYXXRoMHZu7

    > Ale takie, które nie zarysowują się od podmuchu wiatru?

    Ja śmigam w japońskich Trusco w płaskimi i wymiennymi szybkami. Brzydkie, ale dobre.

  • 3. Data: 2020-01-23 13:21:52
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-01-23 o 12:14, Konrad Anikiel pisze:
    https://images.app.goo.gl/ctgFkMnYXXRoMHZu7

    > Ja śmigam w japońskich Trusco w płaskimi i wymiennymi szybkami. Brzydkie, ale
    dobre.

    Coś takiego?

    https://www.monotaro.sg/g/00140247/

    Hmmm.
    Chyba jednak ograniczę się do marek bardziej popularnych u mnie na wsi.

  • 4. Data: 2020-01-23 17:30:51
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-01-23 o 11:46, robot pisze:
    > Czy możecie polecić jakieś okulary ochronne tego typu:
    > https://images.app.goo.gl/ctgFkMnYXXRoMHZu7
    >
    > Ale takie, które nie zarysowują się od podmuchu wiatru?

    Widziałem szkła ochronne chowane pod kaskiem i opuszczane w razie potrzeby.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2020-01-23 23:13:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-23 o 11:46, robot pisze:
    > Czy możecie polecić jakieś okulary ochronne tego typu:
    > https://images.app.goo.gl/ctgFkMnYXXRoMHZu7
    >
    > Ale takie, które nie zarysowują się od podmuchu wiatru?

    Przy opisie tych z Twojego linku jest podany materiał: poliwęglan.

    Spotykałem się z poliwęglanem. Mocne to jest i dość twarde. W
    samochodach z niego są robione tzw. "szkła" reflektorów.

    Czy są poliwęglany o różnych twardościach?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2020-01-24 06:09:13
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.01.2020 o 11:46, robot pisze:
    > Czy możecie polecić jakieś okulary ochronne tego typu:
    > https://images.app.goo.gl/ctgFkMnYXXRoMHZu7
    >
    > Ale takie, które nie zarysowują się od podmuchu wiatru?
    Od podmuchu wiatru to się raczej nie rysują ;-)
    Obstawiam, że trzymasz je byle gdzie. Ja na przykład okulary noszę w
    skrzynce narzędziowej i zauważyłem, że co je wyciągam, to są bardziej
    porysowane. Chyba im towarzystwo narzędzi nie służy.
    Zainwestuj w pokrowiec.
    No i jeszcze jedno. Okulary takie przy czyszczeniu na sucho
    błyskawicznie się rysują. Tylko mycie na mokro!
    Jacek

  • 7. Data: 2020-01-24 13:22:20
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-01-23 o 23:13, Adam pisze:
> [...]
    są robione tzw. "szkła" reflektorów.

    > Czy są poliwęglany o różnych twardościach?

    Takie jak w linku to ja mam. Zwróć uwagę na cenę - 2,40.
    I takie właśnie zarysowują się od wiatru.
    To znaczy bez względu na to jak delikatnie je używasz,
    zaraz robią się całe w mikro ryskach, które powodują efekt anizotropowy.
    Stąd nauka, że jak napisane poliwęglan - to nic nie znaczy.

  • 8. Data: 2020-01-24 16:54:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >samochodach z niego są robione tzw. "szkła" reflektorów.
    >Czy są poliwęglany o różnych twardościach?

    Sa. Plyty CD sa poliweglanu - mocne, twarde ... peka w kawalki.

    I walizki sa z poliweglanu. A one elestyczne, takie gumowate jakby.

    J.

  • 9. Data: 2020-01-26 07:04:50
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2020 21:21:52 UTC+9 użytkownik robot napisał:
> [...]
    >
    > https://www.monotaro.sg/g/00140247/
    >
    > Hmmm.
    > Chyba jednak ograniczę się do marek bardziej popularnych u mnie na wsi.

    Teraz zgłupiałem, bo moje mają płaskie szkła, a jak patrzę na zdjęcia w internecie to
    wszędzie są wypukłe plastikowe. Może ja mam podróby. Kupiłem kilka lat temu w sklepie
    z japońskimi narzędziami, w Korei, ale po wcześniejszym obejrzeniu ich w sklepie w
    Japonii.

  • 10. Data: 2020-01-26 07:13:11
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 24 stycznia 2020 14:09:14 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:

    > Od podmuchu wiatru to się raczej nie rysują ;-)

    No to chyba nie widziałeś prawdziwego wiatru na otwartej przestrzeni blisko pustyni
    albo hałdy jakiegoś sproszkowanego syfu. Zdrapuje lakier z samochodów.
    Akurat teraz nie ma wiatru, ale poczekaj jak zacznie wiać na pustyni Gobi, to tu jest
    wszystko na czerwono: https://earth.nullschool.net/#current/particulates/s
    urface/level/overlay=pm10/orthographic=-254.63,38.38
    ,3000