  • 11. Data: 2019-09-27 03:29:33
    Temat: Re: Orange światłowód telewizja.
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 26 września 2019 11:46:55 UTC-5 użytkownik t-1 napisał:
    > Czy ktoś się orientuje jaką minimalną przepływność musi mieć połączenie
    > modem dekoder? Inaczej, ile tam biega bitów/s.
    > Doradca handlowy oczywiście nie rozumie pytania.

    Zalezy od modemu i dekodera.
    Obstawiam ze to co ci sprzedadza ma albo 100mbit albo 1 Gbit z przewaga szans na
    1Gbit.

    Wiec o pasmo sie martwic nie musisz.
    Telewizja nie zajmuje wiele. Mozesz zobaczyc jaka przeplywnosc maja materialy na
    youtube, takie w fullhd czy 2/4k. Telewizje ip maja zazwyczaj te przeplywnosci sporo
    mniejsze i raczej szmatlawe.

    Wiec nie obawiaj sie zbytnio o ten aspekt.

  • 12. Data: 2019-09-27 08:24:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 26 Sep 2019 20:36:50 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Na Wikipedii napisali, że 2Mbit/s dla SD i 8MBit/s dla HD.

    O 4k zapomnieli;)
    Dla obecnych kodeków vp8/vp9 z 4k u mnie potrafi degradować jakość
    przy 13Mbit/s, dla 4k takie w miarę spokojne minimum to 20Mbit/s

    --
    Marek

  • 13. Data: 2019-09-27 08:26:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 26 Sep 2019 20:38:12 +0200, t-1 <t...@t...pl> wrote:
    > jaką osiągnę to w porywach kilkanaście Mb/s a stabilnie z 10.

    W takich przypadkach robi się most na antenach kierunkowych z dużym
    zyskiem. Jaka ma być odległość, 20km?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2019-09-27 08:45:40
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-26 o 20:38, t-1 pisze:
    > Ja chciałbym zastąpić ten odcinek sieci mostem WiFi, gdyż skrętki nie
    > dam rady tam położyć. Ponieważ tłumienie jest duże, szybkość transmisji
    > jaką osiągnę to w porywach kilkanaście Mb/s a stabilnie z 10.

    To może modem na sieć energetyczną?

    Piotrek

  • 15. Data: 2019-09-27 12:26:39
    Od: Gregorius <n...@m...adresu.pl>

    W dniu 2019-09-26 o 21:16, t-1 pisze:

    > No właśnie, obawiam się, że ze względów komercyjnych chodzi tam tajny
    > protokół możliwy do przeniesienia tylko po fizycznym kablu.
    > Ma ktoś switcha pomiędzy pudełkami Orange?

    Nic specjalnego - w IPTV na 99% masz wydzielonego VLAN'a czyli 802.1Q.

    --
    Gregorius

  • 16. Data: 2019-09-27 12:43:18
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > To może modem na sieć energetyczną?

    O ile ma na jednej fazie gniazdka docelowe w różnych pomieszczeniach.
    Przepływności mogą jednakże być lipne, rzędu kilkunastu max
    kilkudziesięciu Mbps - w zależności od zestawu. Są takie które
    (teoretycznie) gigabit ci wycisną.

  • 17. Data: 2019-09-27 12:51:19
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2019-09-26 o 18:47, t-1 pisze:
    > Czy ktoś się orientuje jaką minimalną przepływność musi mieć połączenie
    > modem dekoder? Inaczej, ile tam biega bitów/s.
    > Doradca handlowy oczywiście nie rozumie pytania.

    Nie wiem ile biega, ale pewnie max 20mbps. Po wifi musi działać bo
    dlaczego nie. Tylko weź sobie coś co działa na 802.11n na 300Mbps. Nie
    wiem czy w handlu znajdują się jeszcze stare 802.11g (54Mbps) ale tych
    się wystrzegaj.

    Zwróć uwagę, czy z modemu orange nie ma dedykowanego gniazda do tv!!!
    Może być osobne całkowicie i wtedy faktycznie dupa będzie. Dowiedz się
    jaki model i w sieci znajdz instrukcję.

    przeczytaj to:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2946359.html

    może ten dekoder ma wifi? :)

  • 18. Data: 2019-09-27 15:21:49
    Od: Gregorius <n...@m...adresu.pl>

    W dniu 2019-09-26 o 20:38, t-1 pisze:

    > dam rady tam położyć. Ponieważ tłumienie jest duże, szybkość transmisji
    > jaką osiągnę to w porywach kilkanaście Mb/s a stabilnie z 10.

    To użyj jakiego wi-fi z funkcją MESH:

    https://pclab.pl/art80417.html

    --
    Gregorius

  • 19. Data: 2019-09-27 16:50:50
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 26.09.2019 o 18:47, t-1 pisze:
    > Czy ktoś się orientuje jaką minimalną przepływność musi mieć połączenie
    > modem dekoder? Inaczej, ile tam biega bitów/s.
    > Doradca handlowy oczywiście nie rozumie pytania.

    A czy to czasem nie jest tak, że telewizja jest z satelity, a przez
    modem idzie tylko program i ewentualne upgrady firmwaru?

    P.P.

  • 20. Data: 2019-09-27 22:40:59
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 26.09.2019 o 22:42, PiotRek pisze:

    > O, najbardziej merytoryczna odpowiedź w tym wątku. Gratuluję!

    Nie ma czego. Jesteś tłumaczem dla upośledzonych?

    --
    Kaczin