  • 1. Data: 2015-01-09 19:28:18
    Temat: Padniety SSD OCz Vertex 2
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Wiem, standardzik. Czy komus udalo sie realnie wskrzesic padniety dysk ocz?

    Moj jest juz po gwarancji. Jest calkowicie niedostepny. W biosie w
    zaleznosci od ustawien biosu nie pojawia sie w ogole albo pojawia sie po
    długim mysleniu jako vertex albo sandforce (po zwarciu zworki J1). W
    windowsie stale niewidoczny. Próbowałem też zamrażania i wygrzewania na
    kaloryferze ;)
    Poniewaz dysk jest generalnie niewidoczny podejrzewam posypanie sie
    oprogramowania kontrolera sandforce.
    WYdaje mi się ze oprogramowanie kontrolera jest na takim dysku zarowno w
    wersji nieusuwalnej na jakiejs kosci jak i wersji updatowalnej na innej
    kosci. gdyby odciac tą kosc flashowalną to konroler pewnie uruchomilby sie z
    tej pierwszej. Tylko ktora to która i ktorą nóżkęodciąć?? ... Takie gdybanie
    :)

    Pzdr

  • 2. Data: 2015-01-10 08:40:44
    Temat: Re: Padniety SSD OCz Vertex 2
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "miumiu" <a...@b...pl> wrote in message news:m8p6kk$pn2$1@node1.news.atman.pl...
    > Wiem, standardzik. Czy komus udalo sie realnie wskrzesic padniety dysk ocz?

    nie, w sumie wymienialem chyba 3 razy, w koncu dostalem vertexa 3 ktory jak
    na razie dziala

    moim zdaniem zabawa bez sensu, nawet jezeli sie uda to raczej nie eliminuje
    przyczyny czyli dalej zostaje sie z czyms co jest tak niepewne ze moze w
    najlepszym przypadku sluzyc jako przycisk do papieru

    kiedy szukalem ostatnio - kilka miesiecy temu - nie znalazlem zupelnie
    zadnych konkretnych informacji, a przypuszczam ze gdyby proces mial byc
    w miare prosty to ktos powinien juz na to wpasc - w tym momencie te dyski
    sa coraz mniej popularne wiec szansa ze trafia na kogos z odpowiednimi
    wiadomosciami i zacieciem coraz bardziej maleje

    zreszta samo ocz wypuscilo by pewnie jakiegos latwego fixa na swoich forach
    gdyby byl mozliwy

    --
    http://db.org.pl/

  • 3. Data: 2015-01-10 14:25:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-09 o 19:28, miumiu pisze:
    > Wiem, standardzik. Czy komus udalo sie realnie wskrzesic padniety dysk ocz?

    A ktoś próbował ?

> [...]
    > długim mysleniu jako vertex albo sandforce (po zwarciu zworki J1). W
    > windowsie stale niewidoczny. Próbowałem też zamrażania i wygrzewania na

    To jeszcze nie podgrzewałeś w mikrofali ?
    :-)

    > Poniewaz dysk jest generalnie niewidoczny podejrzewam posypanie sie
    > oprogramowania kontrolera sandforce.

    Możesz też podejrzewać zimne luty lub padnięcie jakiegoś układu.

> [...]
    > tej pierwszej. Tylko ktora to która i ktorą nóżkęodciąć?? ... Takie gdybanie

    Tak na logikę to należało by wszystkie elementy wylutować i sprawdzić.
    Pytanie czy potrafisz i czy masz czym ?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2015-01-11 11:26:26
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "miumiu" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kosci. gdyby odciac tą kosc flashowalną to konroler pewnie uruchomilby sie
    > z tej pierwszej. Tylko ktora to która i ktorą nóżkęodciąć?? ... Takie

    Sprawdzałeś na stronie producenta czy nie jest przypadkiem jeszcze na
    gwarancji producenta? Czasami dyski nawet jak utracą gwarancję od sprzedawcy
    nadal mają gwarancję producenta.

  • 5. Data: 2015-01-12 08:39:13
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-01-09 o 19:28, miumiu pisze:
    > Wiem, standardzik. Czy komus udalo sie realnie wskrzesic padniety dysk ocz?

    Kosz i szukaj nowego, standardzik jeśli chodzi o te dyski a i tak twój
    długo pochodził :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 6. Data: 2015-01-13 21:25:21
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Sprawdzałeś na stronie producenta czy nie jest przypadkiem jeszcze na
    > gwarancji producenta? Czasami dyski nawet jak utracą gwarancję od
    > sprzedawcy nadal mają gwarancję producenta.

    Jasne, te stare dyski OCZ są teraz naprawiane przez Toshibę z Holandii. Moj
    dysk byl pol roku po sklepowej gwarancji (3,5 roku), o czym w Toshibie już
    wiedzieli (wg numeru seryjnego dysk mial juz 4 lata).
    Sam dysk - gdybym go postawil na nogi to tylko na zasadzie eksperymentu.
    WIarygodnosc bylaby jak 3,5 calowej tyskietki ;) Notabene wiarygodnosc
    dyskow SSD jest i bez tego bardzo niska. W żadnym wypadku nie wolno trzymac
    na takim dysku waznych danych bez backupu bo to proszenie sie o klopoty. Ja
    tam jakis backup mialem, ale to bylo dobre przypomnienie ze dane nalezy
    backupowac czesiej :)

    Pzdr

  • 7. Data: 2015-01-13 21:28:31
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kosz i szukaj nowego, standardzik jeśli chodzi o te dyski a i tak twój
    > długo pochodził :)

    A jeszcze z miesiac wczesniej jakis program ssd health (?) albo jakos tak
    twierdzil ze dysk jest jak złoto, i bedzie siębujal jeszcze przynajmniej 8
    lat. Ten caly SMART to jeden wielki bull shit. W praktyce ani troche nie
    odzwierciedla to stanu dysku.

    Pzdr

  • 8. Data: 2015-01-13 21:30:50
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Tak na logikę to należało by wszystkie elementy wylutować i sprawdzić.
    > Pytanie czy potrafisz i czy masz czym ?

    Jakbym wiedzial ktora nóżkę podciąć to bym dal radę; mam za sobą rysowanie
    ołówkiem mostków na procesorach duron wiec takie zabawy nie są mi obce ;)

    Pzdr

  • 9. Data: 2015-01-13 21:38:52
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > moim zdaniem zabawa bez sensu, nawet jezeli sie uda to raczej nie
    > eliminuje przyczyny czyli dalej zostaje sie z czyms co jest tak niepewne
    > ze moze w najlepszym przypadku sluzyc jako przycisk do papieru

    Tak ogolnie mi go szkoda bo na 99% myslę, że sama elektronika jest sprawna.
    Kwestia przeprogramowania kontrolera. Na płytce jest nawet parę pinów do
    złącza podobnego do usb, pewnie diagnostyczne. Podejrzewam jednak ze taki
    sprzet diagnostyczny jest scisłą tajemnicą producenta, a samo oprogramowanie
    kontrolera jest szyfrowane aby konkurencja nie miala dostepu, więc małe
    ludki już na pewno nic nie wskorają.

    Pzdr

  • 10. Data: 2015-01-13 22:00:24
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 13.01.2015 o 21:28, miumiu pisze:
    > lat. Ten caly SMART to jeden wielki bull shit. W praktyce ani troche nie
    > odzwierciedla to stanu dysku.

    A jak zrzucisz urządzenie z okna to S.M.A.R.T. też ma to
    wykryć wcześniej?

    Ten mechanizm nie służy do przewidywania uszkodzeń, ale do
    *zgłaszania nieprawidłowości*. A jeżeli sterownik dysku
    uszkodzi się tak, że nie jest w stanie się uruchomić, to
    nawet S.M.A.R.T. nie zadziała i nic nie zgłosi.

    Należy mieć po prostu długą gwarancję i dobre kopie zapasowe.
    I nie pchać się w nowe rozwiązania zbyt szybko. SSD będą do-
    bre tak za pięć lat :)

    """""""|
    | | |
    ......./