  • 1. Data: 2010-04-14 21:37:35
    Temat: Pamięci flash w "czarnych skrzynkach"
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    W nowoczesnych "czarnych skrzynkach" stosuje się pamięci flash zamiast
    taśm magnetycznych.

    Są opinie że flashe w skrzynkach są bezpieczniejsze bo pozbawione są
    rzeczy ruchomych, mechanicznych, itd itd. Ale co gdy dojdzie do jakiegoś
    uszkodzenia, flesh jak pierdyknie to cała, a z fragmentów taśmy zawsze coś
    by się wyciągnęło.

    Nie znam tematu i tak się zapytam, jak Wy to widzicie?

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 2. Data: 2010-04-14 23:10:11
    Temat: Re: Pamięci flash w "czarnych skrzynkach"
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik Piotr M napisał:
> [...]
    > coś by się wyciągnęło.
    >
    > Nie znam tematu i tak się zapytam, jak Wy to widzicie?

    Ale te flashowe dodatkowe skrzynki na naszym Tupolewie to byly
    "dodatkowe" - wlasna inwencja naszych konstruktorow. Tlumaczyli to tak,
    ze robia te skrzynki to samo co te wlasciwe (niezniszczalne) po za
    rejestracja glosow. Potem wyjmuja na lotnisku, podlaczaja do kompa i jak
    po analizie zaswieci sie czerwona lampka to zle i zaczynaja szukac
    usterki, a jak zielona, to wszystko okej. Flash daje szybki dostep do
    danych z parametrami lotu...

    Ale moze to przyszlosc?

  • 3. Data: 2010-04-15 08:20:01
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    W dniu 2010-04-15 01:10, zielony bazyliszek pisze:

> [...]
    > po analizie zaswieci sie czerwona lampka to zle i zaczynaja szukac
    > usterki, a jak zielona, to wszystko okej. Flash daje szybki dostep do

    Przeciez mozna rownolegle dolożyć flash obok taśmy-bo to ani duże, ani
    energochłonne, ani kłopotliwe.

  • 4. Data: 2010-04-15 13:31:16
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik BAREK napisał:

    > Przeciez mozna rownolegle dolożyć flash obok taśmy-bo to ani duże, ani
    > energochłonne, ani kłopotliwe.

    Ale aparatura robi sie bardzie skomplikowana i podatna na usterki. Nie
    wiem - podejrzewam, ze sa jakies standardy tych czarnych skrzynek co
    maja si enie zniszczyc i faktycznie dziala to dobrze. Ni eniszcza sie,
    rejestruja.

    Te dodatkowe skrzynki (przewaznie ich jest 2-3) to skrzynki techniczne,
    tam wkladaja elektronike, i nei musza spelniac warunkow
    niezniszczalnosci. Wiec kazdy moze sobie sam zrobic taka skrzynke, czy
    na tasmach, czy na flashach. No i nasi zrobili na flashach, zeby ulatwic
    sobie serwisowanie samolotu.

  • 5. Data: 2010-04-15 17:39:14
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Piotr M pisze:
> [...]
    > coś by się wyciągnęło.
    >
    > Nie znam tematu i tak się zapytam, jak Wy to widzicie?

    ZTCC w morskich czarnych skrzynkach stosuje się flashe. No ale tam
    raczej trudno o duże przeciążenia.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2010-04-15 19:04:35
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "zielony bazyliszek" <b...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:hq74gb$iqk$1@news.onet.pl...

    > Ale aparatura robi sie bardzie skomplikowana i podatna na usterki. Nie

    To raczej stare sposoby zapisu są bardziej skomplikowane i podatne na
    usterki.

  • 7. Data: 2010-04-15 19:05:34
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ZTCC w morskich czarnych skrzynkach stosuje się flashe. No ale tam raczej
    > trudno o duże przeciążenia.

    Dlaczego flashe miałyby być wrażliwe na przeciążenia?

  • 8. Data: 2010-04-15 19:21:08
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Piotr M <x...@x...xx> wrote:

    Z góry napiszę - nie mam zielonego pojęcia co jest montowane w czarnych
    skrzynkach...

    > Ale co gdy dojdzie do jakiegoś uszkodzenia, flesh jak pierdyknie to cała, a
    > z fragmentów taśmy zawsze coś by się wyciągnęło.

    Niekoniecznie.

    Może np. zostać uszkodzony sam kontroler, a kości pamięci będą nieruszone -
    wtedy wystarczy wymienić kontroler co jest banalne. Baaa można w sumie nawet
    tak to projektować, że o kontroler się w ogóle nie martwimy.

    Może zostać uszkodzona tylko część kości, a z pozostałych bez problemu da się
    odczytać dane (i nie jest to jakaś skomplikowana operacja wymagająca
    niewiadomojakiego labu z próżnią, myślę że mniej skomplikowana niż w przypadku
    odzyskiwania z talerzy dysków twardych itd.).

    Flash ze względu na o wiele mniejsze gabaryty niż taśma może być lepiej
    zabezpieczony - nie wiem umieszczony w konkretnej warstwie tytanu i innych
    takich - wystarczy, że z takiego mini sarkofagu wypuszczony jest tylko kanał
    zasilający i transmisyjny. No i to wypuszczenie może być zaprojektowane tak, że
    w przypadku wysokich temperatur (bo głównie tego się należy obawiać) interfejsy
    po prostu się spalą i otwór się sam zasklepi zanim temperatura dojdzie do
    poziomu będącego w stanie zaszkodzić kościom.

    Właśnie... temperatura - wydaje mi się, że pod tym względem kość zniesie o
    wiele więcej niż taśma.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 9. Data: 2010-04-15 20:02:08
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Piotr M <x...@x...xx> zwrócił błąd:

> [...]
    > uszkodzenia, flesh jak pierdyknie to cała, a z fragmentów taśmy zawsze coś

    Flash w czarnej skrzynce składa się z wielu kawałków, nie musi cały się
    połamać. Kiedy pieprznął jeden samolot w Pentagon w 2001. to w
    rejestratorze z taśmą taśma uległa stopieniu, a w rejestratorze z
    flaszem udało się go odczytać (na ile rzetelnie to inna kwestia, część
    danych była... dziwna). Kiedy rozwalił się airbus niemieckiego XL
    Airways w 2008. to nie udało się na początku odczytać pamięci flasz -
    przesłano ją do producenta (Honeywell) i tam znaleziono uszkodzenia i je
    wyeliminowano, pozwalając odczytać całą pamięć.

    W USA od dwóch lat rejestratory dźwięku mogą nagrywać tylko na flash
    ("solid state memory"), taśmy magnetyczne są zakazane (mają ileś tam
    czasu na wycofanie).

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 10. Data: 2010-04-15 21:50:09
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik MC napisał:
    > Użytkownik "zielony bazyliszek" <b...@a...pl> napisał w
    > wiadomości news:hq74gb$iqk$1@news.onet.pl...

    > To raczej stare sposoby zapisu są bardziej skomplikowane i podatne na
    > usterki.

    Tyle, ze w starych elektronika mniej skomplikowana.