  • 1. Data: 2018-03-02 02:16:45
    Temat: Panasonic G VARIO 35-100 mm f/4.0-5.6
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Lumix 35-100
    https://www.optyczne.pl/1236-Panasonic_G_VARIO_35-10
    0_mm_f_4.0-5.6_ASPH-s
    pecyfikacja_obiektywu.html

    Do jego braciszka, 12-32, jakos sie przekonalem, mimo, ze ciemny i
    delikatny (za to ladnie rysuje i ma szeroki kat).
    Chcialbym dokupic tego dluzszego zooma, do kompletu. Przejrzalem
    dziesiatki sampli na flikrze i jakos nie powalaja.

    Czy ktos uzywa tego obiektywu?
    --
    TA

  • 2. Data: 2018-03-02 10:40:53
    Temat: Re: Panasonic G VARIO 35-100 mm f/4.0-5.6
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Do jego braciszka, 12-32, jakos sie przekonalem, mimo, ze ciemny i
    > delikatny (za to ladnie rysuje i ma szeroki kat).

    Do jakiej puszki go podpinasz? Patrzę na niego z zainteresowaniem, ale
    obawiam się nieco braku ręcznego ustawienia ostrości na niededykowanych
    puszkach.

  • 3. Data: 2018-03-03 01:04:36
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <p7b66q$gs7$1@node2.news.atman.pl>,
    Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Do jakiej puszki go podpinasz? Patrzę na niego z zainteresowaniem, ale
    > obawiam się nieco braku ręcznego ustawienia ostrości na niededykowanych
    > puszkach.

    Do Lumixa GM5.
    Rozumiem, ze pytasz o Lumixa 12-32.
    --
    TA

  • 4. Data: 2018-03-05 15:59:07
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-03-02 02:16, T...@s...in.the.world wrote:
    > Witam,
> [...]

    Co prawda tego nie, ale jesli tylko jest zblizony
    do 45-150/4-5.6 Asph, to OK. Tego akurat posiadam i jestem
    bardzo zadowolony. Optycznie dobry, ladnie robi sie na nim
    portretowe rzeczy, AF blyskawiczny i bezdzwieczny. No i ten
    rozmiar..

    Takze moze warto i na niego spojrzec /chyba ze wybrales
    tego od 35mm.. ze wzgledu na potrzebny nieco szerszy kat/.

    --

    memento lorem ipsum

  • 5. Data: 2018-03-09 01:35:46
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <p7jm11$mu8$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    elmer radi radisson
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> wrote:

> [...]
    >
    > Takze moze warto i na niego spojrzec /chyba ze wybrales
    > tego od 35mm.. ze wzgledu na potrzebny nieco szerszy kat/.

    Chyba nie jest zblizony. Ten 35-100 jest malutki i lekki.
    Wybralem go ze wzgledu na wymiary (kompletuje zestaw minimalny) i cena
    (wersja OEM na allegro za 800, nowy ze sklepu).
    --
    TA

  • 6. Data: 2018-03-09 11:37:25
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-03-09 01:35, T...@s...in.the.world wrote:

    > Chyba nie jest zblizony. Ten 35-100 jest malutki i lekki.

    45-150, biorac pod uwage ze to efektywne 300mm, to wciaz liliput w
    kategorii tele :)

    > Wybralem go ze wzgledu na wymiary (kompletuje zestaw minimalny) i cena
    > (wersja OEM na allegro za 800, nowy ze sklepu).

    45-150 <900 PLN.

    Mysle ze oba sa spoko. Wybierz ten ktory Tobie bardziej odpowiada.
    Ale widze ze juz raczej wybrales :)

    --

    memento lorem ipsum

  • 7. Data: 2018-03-25 22:44:08
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <p7to6o$ffc$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    elmer radi radisson
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> wrote:

> [...]
    > kategorii tele :)

    > 45-150 <900 PLN.
    >
    > Mysle ze oba sa spoko. Wybierz ten ktory Tobie bardziej odpowiada.
    Mhm. Troche tak. Bo jednak 35-100 mniejszy i lzejszy.

    Faktycznie, fajnie bylo miec w kieszeni 300mm zamiast 200, ale pisza ze
    ten dlugi koniec w 45-100 to nie niezbyt dobry jest:
    https://www.ephotozine.com/article/panasonic-lumix-g
    -vario-35-100mm-f-4-0
    -5-6-asph-mega-o-i-s--review-26467

    https://www.ephotozine.com/article/panasonic-lumix-g
    -vario-45-150mm-f-4-0
    -5-6-lens-review-20221

    Na dodatek obiektyw trzeba przymykac (co tu przymykac skoro takie
    ciemne) i w ogole optycznie nieco slabszy od 35-100.
    --
    TA

  • 8. Data: 2018-03-29 13:31:50
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-03-25 22:44, T...@s...in.the.world wrote:

> [...]
    >
    > Na dodatek obiektyw trzeba przymykac (co tu przymykac skoro takie
    > ciemne) i w ogole optycznie nieco slabszy od 35-100.

    Przyznam ze nie mam szczegolnych uwag co do jakosci nawet na dlugim
    koncu, jak na taka konstrukcje, zreszta relatywnie bardzo tania.
    A raczej jestem przyzwyczajony do jakosci tele typu Canonowskie 70-200L
    /ktory zreszta poprzez przejsciowke do GM1 tez podpiety uzywalem/.

    Zreszta nawet podany tam przyklad raczej broni ten obiektyw na dlugim koncu
    @150mm, 5.6:

    https://www.magezinepublishing.com/equipment/images/
    equipment/Lumix-G-Vario-45150mm-f4056-4718/highres/P
    ansonic45-150mm32192_1348056904.jpg

    dla mnie wporzo. Jeszcze raz - pamietajmy ze to szklo za mniej niz
    900 PLN i jakie male. Relacja cena/jakosc jest zatem swietna.

    Jak chcesz drobiazgowo ogladac kazdy pixel na rogach to raczej
    wycenia sie to na kwote wiecej niz dwukrotnie wieksza a wlasciwie
    raczej wielokrotnie ;). Lepiej wypadac moze troche podobne
    szklo od Olympusa, no ale wowczas nie ma stabilizacji.

    --

    memento lorem ipsum

  • 9. Data: 2018-03-30 23:41:33
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu czwartek, 29 marca 2018 13:31:52 UTC+2 użytkownik elmer radi radisson napisał:

> [...]
    > raczej wielokrotnie ;). Lepiej wypadac moze troche podobne
    > szklo od Olympusa, no ale wowczas nie ma stabilizacji.

    Olympus ma stabilizację w korpusie, a więc każde szkło do niego podpięte jest
    stabilizowane (upraszczam).
    pozdrawiam Marcin

  • 10. Data: 2018-03-31 00:04:09
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Olympus ma stabilizację w korpusie, a więc każde szkło do niego podpięte jest
    stabilizowane (upraszczam).
    > pozdrawiam Marcin

    Tyle że wątkotwórca ma niestabilizowany korpus Panasonika.