  • 111. Data: 2012-05-23 22:38:24
    Temat: Re: Panasonik plazma vs led
    Od: JurekD <i...@...com>

    > Oczywiście, że nie ale jak jeszcze raz napiszę - wypalony luminofor w
    > plazmach to zjawisko rzadko dzisiaj spotykane - w zasadzie poza
    > lotniskami i innymi tego rodzaju miejscami, gdzie cały czas wyświetla
    > się jednolity obraz (podobnie jak w tym McDonaldzie ze stanów z logo
    > CNN) tego nie znajdziesz. To co powszechnie nazywa się "wypaleniem" jest
    > zjawiskiem odwracalnym zarówno w plazmach (gdzie o powidoki łatwiej) jak
    > i w LCD. I nie jest to awaria (chyba, że tak samo nazwiemy powidoki na
    > plazmie) tylko feature :)
    >
    > Pozdrawiam - Mirek

    No to chyba plazmy wypalonej nie widziales jak twierdzisz ze to jest
    odwracalne zjawisko.
    Jak malo kto mial w PL plazme to ja mialem 2 wlasnie takie polotniskowe
    i za chiny nie dalo sie tego wypalenia usunac.

  • 112. Data: 2012-05-23 22:48:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 23 May 2012 22:35:37 +0200, JurekD napisał(a):

    > Pokaz mi te 14 milionow linkow z podanymi modelami i przebiegiem oraz
    > iloscia przypadkow, ja widze 2-3 i sa to ewidentne wady matryc LCD.

    podawałem ledwo wczoraj. Liczysz, że od wczoraj się zdezaktualizowały?

    > Jakos w milionach uzywanych do tej pory monitorow i TV LCD nic sie nie
    > "wypala".Wikipedia podaje jeden jedyny model prawde mowiac to zaden model.

    W LCD nic się nie wypala, ale się "wypala" - wystarczy, że ciekłym
    kryształom zmieni się w tym miejscu położenie. Efekt będzie dokładnie taki
    sam, stąd taka sama nazwa, czasem uzupełniona o cudzysłów.

    Po wielu miesiącach skręcenia pod wpływem napięcia mogą częściowo zmienić
    pozycję, co w tym takiego nienormalnego?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 113. Data: 2012-05-24 07:06:17
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-05-23 22:35, JurekD pisze:

> [...]
    > Jakos w milionach uzywanych do tej pory monitorow i TV LCD nic sie nie
    > "wypala".Wikipedia podaje jeden jedyny model prawde mowiac to zaden model.

    jest tego sporo, tylko nie każdy wszystko opisuje w internecie
    od razu.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 114. Data: 2012-05-24 08:04:19
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-05-23 22:35, *JurekD* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > ja widze 2-3 i sa to ewidentne wady matryc LCD

    Wobec tego powiedz na czym polega wada matrycy powodująca pozostanie na
    niej zarysu loga stacji TV, okna outlooka lub ramki firefoxa.
    Wadą to jest clauding, martwe pixele (i gorące), pęknięcie matrycy, czy
    niedziałające prawidłowo całe jej obszary.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 115. Data: 2012-05-24 08:06:51
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-05-23 22:38, *JurekD* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> [...]
    > Jak malo kto mial w PL plazme to ja mialem 2 wlasnie takie polotniskowe
    > i za chiny nie dalo sie tego wypalenia usunac.

    A co ja DKN napisałem wyżej?

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 116. Data: 2012-05-24 08:18:28
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-05-23 17:48, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > A jakim przyrządem zdiagnozowałeś, że przyczyną było wypalenie?

    Oczami...? Jak diagnozujesz wypalenie na plaźmie - miernikiem uniwersalnym?
    Naprawdę nie jest trudno zobaczyć wyświetlające się ciągle elementy
    interfejsu w miejscach gdzie ich być nie powinno.

    > Niby dlaczego?
    > Stosują inny niż dotychczas?

    Tak, można o tym poczytać. Zresztą nawet na chłopski rozum jest
    oczywiste, że plazmy miały dwa główne minusy - powidoki i zużycie
    energii i to właśnie z tymi problemami producenci musieli najbardziej
    walczyć i postęp jest ogromny od czasów pierwszych plazm.

    > Opisz strukturę tego zjawiska w plazmach i sposób jego usunięcia.

    Już pisałem w tym wątku.

    > Bo rozumiem, że twierdzisz iż "wypalenie" w plaźmie faktycznie nie jest
    > wypaleniem, więc czym?

    Tak - "wypalenie" powinno się raczej nazywać powidokiem lub duchem,
    występuje na plazmach i LCD (na ten temat zaczął sie wątek i LOLe). Nie
    jest to sensu stricte wypaleniem i zwykle jest odwracalne.
    Natomiast wypalenie jest wypaleniem, występuje na plazmach i to już jest
    nieodwracalne.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 117. Data: 2012-05-24 09:12:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:jpkjvl$dp$...@m...internetia.pl...
> [...]
    > Naprawdę nie jest trudno zobaczyć wyświetlające się ciągle elementy
    > interfejsu w miejscach gdzie ich być nie powinno.

    Jasne, ale to jeszcze nie oznacza, że jest to wypalenie.
    To, że podobnie wygląda nic tu nie zmienia, różnica tkwi w przyczynie
    takiego problemu.
    Żeby można mówić o wypaleniu, musiałoby się coś wypalić.

    > Już pisałem w tym wątku.

    Nie wydaje mi się.

    > Tak - "wypalenie" powinno się raczej nazywać powidokiem lub duchem,
    > występuje na plazmach i LCD (na ten temat zaczął sie wątek i LOLe). Nie
    > jest to sensu stricte wypaleniem i zwykle jest odwracalne.

    Na czym konkretnie to polega?

    > Natomiast wypalenie jest wypaleniem, występuje na plazmach i to już jest
    > nieodwracalne.

    A skąd wiesz, czy to co widzisz na plaźmie to "wypalenie" czy wypalenie?
    Rozróżniasz to wzrokowo?

  • 118. Data: 2012-05-24 09:46:34
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-05-24 09:12, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Jasne, ale to jeszcze nie oznacza, że jest to wypalenie.
    > To, że podobnie wygląda nic tu nie zmienia, różnica tkwi w przyczynie
    > takiego problemu.

    Szczerze to niewiele mnie interesuje przyczyna, może jak mnie to spotka
    osobiście to się to zmieni. Mowa w wątku była o efekcie, a nie
    mechanizmie jego powstania - jak podłączy stały obraz do LCD to *może*
    mieć powidoki - CBDU - koniec kropka EOD.
    Jak chcesz dociekać co konkretnie jest tego przyczyną to net stoi
    otworem - dwie konkretne *możliwe* przyczyny tego zjawiska miałeś tu podane.

    > Żeby można mówić o wypaleniu, musiałoby się coś wypalić.

    I owszem, ale nie o tym mowa.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 119. Data: 2012-05-24 10:25:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:jpkp4s$drh$...@m...internetia.pl...
> [...]
    > osobiście to się to zmieni. Mowa w wątku była o efekcie, a nie mechanizmie

    Mowa była o wypaleniu i o niewypaleniu.
    To że Tobie się te rzeczy mylą i ich nie rozróżniasz, a nawet Cię nie nie
    interesuje jak piszesz, to Twój problem.
    Ale przy takim podejściu po prostu babulisz motając dwie różne sprawy.

    - jak podłączy stały obraz do LCD to *może*
    > mieć powidoki

    Ale nie może mieć wypalenia.
    A o tym była mowa i tylko o tym.

    > I owszem, ale nie o tym mowa.

    Właśnie o tym.
    A skoro nie wiesz o czym dyskutujesz, to cofnij się do początku wątku i
    przeczytaj jeszcze raz.

  • 120. Data: 2012-05-24 10:51:18
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-05-24 10:25, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > - jak podłączy stały obraz do LCD to *może*
    >
    > Ale nie może mieć wypalenia.
    > A o tym była mowa i tylko o tym.

    O wypaleniu, zanim zacząłeś dryfować w tym kierunku była mowa tylko w
    wygasłej gałęzi wątku od posta <jotjii$cp$1@inews.gazeta.pl>

    Ta gałąź wątku zaczęła się od tego <jp5hfp$tbs$1@news.dialog.net.pl>:
    pawel32 napisał:
    ====================================
    On 18.05.2012 15:06, Kasa przyjmie wrote:

    > Jedyny test dla plazmy to zostawic na stabilnym obrazie i wylaczyc
    > wieczorem widac wyraznie co jest warta.
    >
    > Podlacz pod komputer na kilka godzin z jakims wyraznym rysunkiem sprawdz
    > czy zostaje poswiata .

    a myślisz, że na lcd nie ma czegoś takiego?
    ===================================

    Na co raczyłeś odpowiedzieć <4fb7507c$1@news.home.net.pl>:

    ===================================
    Użytkownik "pawell32" <p...@n...pl> napisał w wiadomości grup

    > a myślisz, że na lcd nie ma czegoś takiego?

    LOL !!!
    W sensie, że piksele przestają działać?
    Czy ze świecą bez podświetlenia?

    potem były <4fb76e15$0$26683$65785112@news.neostrada.pl> i
    <4fb8c672$1@news.home.net.pl> i mój:
    <4fb8ca2f$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>

    Po czym to Ty zdryfowałeś na wypalenia: <jpcq4s$og7$1@mx1.internetia.pl>
    a ja odpowiedziałem (koniecznie przeczytaj :) ):
    <4fb9f087$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>

    Więc proszę nie imputuj jakoby mowa od początku była o wypaleniach - być
    może tak to błędnie zrozumiałeś w domyśle, ale o domysłach chyba nie
    będziemy rozmawiać :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak