  • 121. Data: 2009-01-19 22:15:13
    Temat: Re: Plasma czy LCD
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
    > Jakkolwiek to mierzone, mój ma 3 ms, też sprzed roku z malutkim okładem.

    Mierzone? To sufitologia stosowana w czystej postaci. :)

    Może przy max jaskrawości i obrazie dwukolorowym, tylko czarny i biały,
    będzie zaledwie 5-10x więcej. Przy obrazie ruchomym, zawierającym
    delikatne zmiany koloru lub jasności, może tylko 20-30x więcej.

    Oczywiście rzeczywiste wartości, są jak najbardziej do przyjęcia, ale
    tupet producentów, jest godny podziwu.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 122. Data: 2009-01-19 22:20:32
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Tom01 pisze:

    > Mierzone? To sufitologia stosowana w czystej postaci. :)

    Nieważne, ważne że widać różnicę między wziętymi z sufitu 8 ms i
    wziętymi z sufitu 3 ms.

  • 123. Data: 2009-01-19 22:20:48
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
    > każdym razie rachunki za prąd nie wzrosły przez ostatni rok praktycznie
    > wcale

    Wcale, to może niekoniecznie, bo sama energia w ostatnim roku podrożała
    z 10%.

    Jednakże faktem jest, że widoczność zużycia energii na rachunkach, przez
    TV, jest nadużywanym argumentem w walkach marketingowych. W
    rzeczywistości piekarnik włączony przez godzinę zużywa tyle energii, co
    TV przez kilka dni, przeciętnie po kilka godzin dzienne.

  • 124. Data: 2009-01-19 22:21:35
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
    > Nieważne, ważne że widać różnicę między wziętymi z sufitu 8 ms i
    > wziętymi z sufitu 3 ms.

    Przyznaję rację, ale różnica może być widoczna w obie strony, zależnie
    od modelu.

  • 125. Data: 2009-01-19 22:27:39
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Tom01 pisze:

    > Wcale, to może niekoniecznie, bo sama energia w ostatnim roku podrożała
    > z 10%.

    Dlatego też napisałem "praktycznie wcale". Wzrosło właśnie o owe ~10%.

> [...]
    > rzeczywistości piekarnik włączony przez godzinę zużywa tyle energii, co
    > TV przez kilka dni, przeciętnie po kilka godzin dzienne.

    Tyle, że telewizora używa się na co dzień, a piekarnika - nie.

  • 126. Data: 2009-01-19 22:36:21
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
    > Tyle, że telewizora używa się na co dzień, a piekarnika - nie.

    A kuchenki, czajnika, mikrofalówki, zmywarki, pralki, oświetlenia,
    lodówki, komputerów, sprzętu audio, elektronarzędzi etc...

    Kilkadzisiąt KWh miesięcznie, znika w ogólnym poborze energii, który np
    w wolnostojącym domu średnio wynosi 10x tyle. Nie da się w ten sposób
    przedstawiać ani argumentów za ani przeciw, konkretnym rozwiązaniom TV.

  • 127. Data: 2009-01-19 23:58:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.01.2009 Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> napisał/a:
    > Nieważne, ważne że widać różnicę między wziętymi z sufitu 8 ms i
    > wziętymi z sufitu 3 ms.

    Oj ale to jest nasz subiektywny odbiór, więc nie do końca mozemy to
    porównywać.

    --
    Marcin

  • 128. Data: 2009-01-20 00:05:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.01.2009 Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> napisał/a:
> [...]
    > będzie zaledwie 5-10x więcej. Przy obrazie ruchomym, zawierającym
    > delikatne zmiany koloru lub jasności, może tylko 20-30x więcej.

    A tego nie rozumiem, bo tak na zdrowy rozum wydawałoby się, że przejście
    czarne-białe zajmie więcej czasu niż np. szare - szare+. Nie idzie to
    liniowo?

    No i te 30x więcej, czyli tu ~100ms to przecież przy dynamicznej scenie ze
    zmianą po szerokości czy przekątnej ślepy musiałby zauwazyć. Nie
    przesadziłeś?

    --
    Marcin

  • 129. Data: 2009-01-20 08:58:51
    Od: j...@a...at

    > Dostał Pan konkretne wartości określające poziomy bieli i czerni,
    > wyrażone w dość popularnej wielkości fizycznej. Czego Pan chce więcej?
    > Nie potrzebuję się dodatkowo uwiarygadniać. To forum, a nie obrona pracy
    > dyplomowej. Kto zechce niech mi wierzy, a przynajmniej się zastanowi.

    ja wierze
    rzeczywiscie tak jest.
    i wcale nie trzeba studiowac podrecznikow.
    wystarczy tylko otworzyc oczy i uzyc wlasnego mozgowia.

    ostatnimi czasy rozni znajomi pokazuja mi swoj nowy nabytek , a to
    kino domowe ( jak to nazywaja , ba ja nie wiem co to jest ) a to
    potezny plaski telewizor.
    i przyznam sie , ze widzac obraz wpadam w konfuzje.
    toz to paromiesieczne oszczednosci ida w obraz wolajacy o pomste do
    nieba. Wyraznie gorszy od tego ze strszych kineskopow.
    Do tego moje doswiadczenie z LCD w laptopach - po paru latach jakosc
    obrazu spadala zdecydownie - podejrzewam wiec , ze z uplywem czasu
    bedzie jeszcze gorzej z jakoscia obrazu w tych telewizorach.
    troche niezrecznie mi krytycznie sie wypowiadac na temat powodu dumy
    gospodarzy wiec milcze, ale obraz na ogol w moim odczuciu pozostawia
    wiele do zyczenia., gdyby odbiornik wyceniac wg jakosci obrazu to
    powinny one kosztowac najwyzej polwe ceny tych kineskopowych. Grzezja
    te urzadzenia tez solidnie- w ziomie to zalet , mozna zaoszczedzic na
    ogrzewaniu mieszkania ale w lecie , moze gdyby dalo sie je przelaczyc
    na tryb A.C.?

    XXX

  • 130. Data: 2009-01-20 09:15:19

    j...@a...at napisał(a):

> [...]
    > te urzadzenia tez solidnie- w ziomie to zalet , mozna zaoszczedzic na
    > ogrzewaniu mieszkania ale w lecie , moze gdyby dalo sie je przelaczyc

    Tragiczny obraz jest często z tego powodu, że obraz jest przeskalowany.
    Nowe telewizory Full HD muszą dostać obraz 1920x1080, a większość stacji
    nadaje w starszych standardach o niższej rozdzielczości.

    wer