  • 21. Data: 2009-01-15 14:51:18
    Temat: Re: Plasma czy LCD
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Tom01 pisze:

    > Nadmierny kontrast? Proszę mi wobec tego zdradzić jak go Pan zmniejszył?
    > Podobnie z saturacją.

    Wyciągnąłem z szafy różdżkę i machnąłem nią trzy razy w lewo i raz w
    prawo. Jak sądzisz, czym można dokonać regulacji parametrów
    wyświetlanego obrazu? Nie wiem, może mam jakiś wyjątkowy telewizor, ale
    podczas regulacji doskonale było widać, jak zmienia się jasność lamp
    podświetlających. Wyłączyłem oczywiście na stałe kontrast dynamiczny, a
    na czas regulacji - czujnik oświetlenia zewnętrznego. Ustawiłem wszystko
    tak, że obraz nie razi, nawet w ciemnym pokoju. Czy możemy przejść nad
    tym do porządku dziennego, czy w dalszym ciągu będziesz próbował
    konfrontować swój profesjonalny obiektywizm z moim dyletanckim
    subiektywizmem?

    > Proszę wybaczyć, ale ocena obrazu w warunkach jakie panują w MM nie ma
    > *żadnych* szans.

    Z czym nie ma szans? Nie było nadmiernie jasno, jeśli o to chodzi. Jeśli
    chodzi o źródła sygnału, to zawsze prosiłem o podpięcie odtwarzacza. Na
    regulację parametrów obrazu, a w szczególności na wyjście z trybu
    demo/vibrant/shop, poświęcałem odpowiednią ilość czasu.

    > Tak jak napisałem na wstępie. Weszliśmy w obszar Pana
    > preferencji, które niestety, proszę się nie obrazić, nie mają większego
    > związku z jakością samych oglądanych urządzeń.

    Tak, a to, co widzi oko, nie ma związku z tym, co nam odpowiada, a co nie...

    > Zgadzam się. Wiele innych rzeczy też nie jest przyjaznych, a da się z
    > nimi żyć. Co więcej można ich przez całe życie nie zauważać.
    > Wartościujmy może wielkości według ich wagi.

    To znaczy jak? Po twojemu?

    > Bzdura. Być może wyrobił Pan sobie takie zdanie przez niekorzystne
    > warunki odbioru, złą regulację, czy kiepski lub uszkodzony model.
    > Migotanie plazmy jest widoczne trochę więcej jak telewizor CRT "100Hz",
    > ale mniej niż klasyczny. Jak wspomniałem da się z tym żyć. Co więcej,
    > trzeba go wskazać i poinstruować jak patrzeć aby zauważyć. Nie jest to
    > parametr krytyczny.

    Posłużę się cytatem: "Wchodzimy w tym momencie w zakres Pana
    preferencji, a nie cech obiektywnych.".

    > Niestety, to nie jest możliwe, z obiektywnego punktu widzenia.

    Więc pozwolisz, że z tym dysonansem poznawczym Cię pozostawię, kończąc
    ten niebezpiecznie rozwijający się wątek offtopiczny.

    Zastanawiającym się nad kupnem proponuję jedno: nie sugerować się
    niczym, co uda wam się przeczytać. Telewizor służy do oglądania i
    powinno się go oceniać organoleptycznie, czyli oglądając obraz, jaki
    zwykle chcielibyśmy w domu na nim oglądać.

  • 22. Data: 2009-01-15 15:02:32
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-15 15:51:18 +0100, Marcin 'Cooler' Kuliński
    <m...@p...gazeta.blah> said:

    > Jeśli chodzi o źródła sygnału, to zawsze prosiłem o podpięcie
    > odtwarzacza. Na regulację parametrów obrazu, a w szczególności na
    > wyjście z trybu demo/vibrant/shop, poświęcałem odpowiednią ilość czasu.

    No dobra, ale zdradź co wybrałeś?

    de Fresz

  • 23. Data: 2009-01-15 15:04:07
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
> [...]
    > powinno się go oceniać organoleptycznie, czyli oglądając obraz, jaki
    > zwykle chcielibyśmy w domu na nim oglądać.

    ...a wtedy okazuje się, że każdy się nadaje, każdy w którym możemy
    wyłączyć to całe badziewie upiększające. Podobnie zresztą jest z
    lustrzankami :)
    Ale trzeba uważać, bo np. moja wspaniała nokia z mp3 ma na stałe
    zamontowany kompresor dynamiki przy słuchaniu owych mp3 na słuchawkach i
    to jest koszmar. Ale oczywiście producent wiedział, jak zrobić mi dobrze
    i tak się zdarza coraz częściej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 24. Data: 2009-01-15 15:19:07
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    de Fresz pisze:

    > No dobra, ale zdradź co wybrałeś?

    To był listopad 2007, padło na Philips Cineos PFL9632D, 42 cale. Dziś
    sytuacja na rynku jest zapewne całkiem inna, ale wtedy nic prócz dużo
    droższego Loewe nie przekonało mnie w takim stopniu jakością
    wyświetlania materiału SD i oddaniem płynności ruchu. Żonie spodobał się
    za to Ambilight i całkiem gustowna - porównując z tanim plastikiem
    "black piano", goszczącym u większości producentów - obudowa.

  • 25. Data: 2009-01-15 16:42:46
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Marcin Debowski pisze:
    > Tygrysy lubią serię 800 z porządnym sygnałem pełnego HD. Fakt, że coś ze
    > 2-3x cena "80".

    Lepsze jest wrogiem dobrego. Wspomniałem o "80" nie bez powodu. Obecnie
    już za nieduże pieniądze można w końcu nabyć co normalnie świeci. Od
    kilku lat jak CRT umarło a na rynku, do niedawna, rządziło niemal
    wyłącznie LCD, nie wiadomo było co robić. Przetestowałem niemal
    wszystkie ekrany jakie są dostępne w kraju, zachodziłem w głowę jak
    ludzie są w stanie zaakceptować taki koszmarny obraz i jeszcze płacić za
    to pięciocyfrowe kwoty.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 26. Data: 2009-01-15 16:57:42
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
    > Wyciągnąłem z szafy różdżkę i machnąłem nią trzy razy w lewo i raz w
    > prawo. Jak sądzisz, czym można dokonać regulacji parametrów
    > wyświetlanego obrazu?

    Ja doskonale wiem co i czym się reguluje. Ale w LCD *NIE MA* możliwości
    regulacji ani kontrastu ani saturacji. Można, i to jest cała regulacja,
    troszkę zmniejszyć jaskrawość i obcinać zakres dynamiki wyświetlacza.
    Proszę wybaczyć, ale to może wypełnia wymagania jakościowe przeciętnego
    klienta hipermarketu, ale nie stanowi żadnej konkurencji dla rozwiązań
    nie mających takich ograniczeń.

    > Z czym nie ma szans? Nie było nadmiernie jasno, jeśli o to chodzi.

    Z pewnością było wielokrotnie jaśniej, niż mogłoby to pozwalać na
    wzrokową ocenę czerni na poziomie 0,5 cd/m^2 i niższym, czyli takim,
    który mógłby, gdyby był osiągalny na LCD TV, stanowić alternatywę dla
    CRT i plazmy.

    > Tak, a to, co widzi oko, nie ma związku z tym, co nam odpowiada, a co
    > nie...

    I to jest właśnie Pana preferencja. Obszar co się Panu podoba a co nie.

    > To znaczy jak? Po twojemu?

    Po mojemu? Za duża jaskrawość to bardzo poważny problem. Migotanie to
    przy tym pryszcz.

    > Posłużę się cytatem: "Wchodzimy w tym momencie w zakres Pana
    > preferencji, a nie cech obiektywnych.".

    He, he... ja się nie posługuję swoją omylną oceną, a liczbami i
    przełożeniem tego na klasyfikację uciążliwości w kontekście
    statystycznej wrażliwości ludzi na przedmiotowy parametr. Twierdzi Pan
    coś co jest oczywistą nieprawdą i czytelników może prowadzać w błąd.

> [...]
    > powinno się go oceniać organoleptycznie, czyli oglądając obraz, jaki
    > zwykle chcielibyśmy w domu na nim oglądać.

    Bingo! Koniecznym jest niestety też dodanie trochę odtrutki, na
    marketingowe wciskanie cud-miód wielkich LCD, jako niemal wyroczni w
    obrazowaniu.

  • 27. Data: 2009-01-15 17:00:34
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Janko Muzykant pisze:
    > I to, że jest to nie fajne.

    Widział Pan to? Odczuwał Pan negatywnie migotanie plazmy?

  • 28. Data: 2009-01-15 18:28:44
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tom01 pisze:

    > Widział Pan to? Odczuwał Pan negatywnie migotanie plazmy?

    Oczywiście. Inaczej bym nie narzekał.

    Tak apropo tematu - niedawno, tylko nie pamiętam, czy tu, czy na innej
    grupie marudziłem na temat hdtv - o zmarnowanej szansie. Otóż wspaniały
    potencjał rozdzielczości dwumegapikselowej jest zarżnięty koszmarnym
    masteringiem - przeostrzeniem, dziką dynamiką i odszumieniem -
    wygładzeniem związanym z niskim bitrate na którymś z etapów przesyłu
    sygnału. To tego notoryczny koszmarny balans bieli w programach
    przyrodniczych. Być może dobrze skrojony film z br będzie wyglądał
    dobrze (nie widziałem jednak takiego), to co można zobaczyć z satelitów
    jest żałosne.

    Ale mała strata, na pewnym etapie w życiu człowiek zaczyna interesować
    się bardziej treścią filmu niż jego formą, a wybuchy i efekty temu
    podobne po prostu nudzą.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /siedzę tu sobie garbaty i chudy, choć z brzuchem i odgrzaną pizzę zażeram/

  • 29. Data: 2009-01-15 18:40:07
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > przyrodniczych. Być może dobrze skrojony film z br będzie wyglądał
    > dobrze (nie widziałem jednak takiego), to co można zobaczyć z satelitów

    Z płytki jest ok, widać np. ziarno filmu w scenach kręconych przy
    kiepskim oświetleniu. Pocieszające jest również to, że w razie czego
    będzie można po prostu zwiększyć pojemność dysków BD, które będą
    poprawnie odczytywane po zwykłym upgrade firmware'u dzisiejszych
    odtwarzaczy. Pioneer pokazał już kompatybilne rozwiązania o pojemności
    400 GB, teraz pracują nad 1 TB.

  • 30. Data: 2009-01-15 18:43:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin 'Cooler' Kuliński wrote:
    > To z tego, że męczy wzrok. Nie tak bardzo, jak telewizor kineskopowy,
    > ale jednak. I to tym bardziej, im bliżej ekranu się siedzi. Jaki jest
    > więc sens kupowania plazmy Full HD, jeśli trzeba ją oglądać z daleka?
    >
    > BTW: widział ktoś telewizor plazmowy z matową powierzchnią ekranu? Ale
    > taką naprawdę matową, bo różnice między różnymi modelami Panasonika
    > oczywiście widzę, ale nawet ten najbardziej matowy ma się nijak do
    > paneli LCD.

    samsung ma imho bardzo dobrą warstwę antyodblaskową