  • 1. Data: 2021-04-07 09:30:04
    Temat: Płyta główna wyłącza wyjście audio przy braku aktywności
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Złożyłem ostatnio nowy komputer na płycie Asus ROG Strix B550-F Gaming.
    O ile do działania systemu nie mam zastrzeżeń, to zauważyłem pewną
    kwestię związaną z działaniem układu audio. Mianowicie wygląda na to, że
    przy braku aktywności (brak sygnału audio) wyjście po chwili przechodzi
    w stan wysokiej impedancji.

    W chwili obecnej używam leciwego zestawu złożonego z kolumienek od
    Amatora Stereo oraz wzmacniacza Unitra PW8010. Niestety, wzmacniacz nie
    bardzo lubi sytuację, kiedy kabel sygnałowy wisi w powietrzu i zaczyna
    wtedy zbierać z otoczenia przydźwięk sieciowy.

    Tak więc jeśli tylko przez chwilę nic nic nie leci z głośników,
    zaczynają one "buczeć". Efekt ten znika w momencie, gdy odtworzę na
    komputerze jakiś dźwięk. Sama cisza w utworze albo chwila po zakończeniu
    odtwarzania jest pozbawiona tych zakłóceń, a więc co ewidentnie
    funkcjonalność płyty, jakby dla oszczędności energii wyłączała
    wzmacniacz wyjściowy.

    Ktoś orientuje się, czy mogę gdzieś w systemi (Debian 10) lub BIOS-ie
    wyłączyć tę funkcję? Czy jedynym rozwiązaniem będzie teraz zakup mniej
    wrażliwego na zakłócenia wzmacniacza?

  • 2. Data: 2021-04-07 09:40:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/04/2021 09:30, Atlantis wrote:
    > Czy jedynym rozwiązaniem będzie teraz zakup mniej
    > wrażliwego na zakłócenia wzmacniacza?

    A kilkanaście kOhm do masy nie załatwi problemu, gdyby się nie dało inaczej?

  • 3. Data: 2021-04-07 10:01:07
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 07.04.2021 Atlantis <m...@w...pl> napisał/a:

    > Ktoś orientuje się, czy mogę gdzieś w systemi (Debian 10) lub BIOS-ie
    > wyłączyć tę funkcję? Czy jedynym rozwiązaniem będzie teraz zakup mniej
    > wrażliwego na zakłócenia wzmacniacza?

    Jeśli używasz PulseAudio, spróbuj zakomentować
    w pliku /etc/pulse/default.pa

    load-module module-suspend-on-idle

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 4. Data: 2021-04-07 10:10:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 7 Apr 2021 09:40:42 +0200, heby napisał(a):

    > A kilkanaście kOhm do masy nie załatwi problemu, gdyby się nie dało inaczej?

    A nawet kilka kiloomów lub jeszcze mniej, poeksperymentować.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 5. Data: 2021-04-07 22:58:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:606d5f7c$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    user Atlantis pisze tak:

> [...]
    > Mianowicie wygląda na to, że przy braku aktywności (brak sygnału
    > audio) wyjście po chwili przechodzi w stan wysokiej impedancji.

    Też tak miałem już w 2012r
    Chyba zdusiłem wyjście 1kohm do masy a podgłośniłem na max poziom z
    kompa. Przed tym jak winda się już zamknęła to po chwili wyjścia
    ulatywały w kosmos i wchodził brum.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 6. Data: 2021-04-09 12:52:20
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 07.04.2021 10:01, Dominik Ałaszewski wrote:

    > Jeśli używasz PulseAudio, spróbuj zakomentować
    > w pliku /etc/pulse/default.pa
    >
    > load-module module-suspend-on-idle

    Dzięki. Pomogło.