  • 1. Data: 2015-10-06 11:36:53
    Temat: Płyta startowa Visty
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    Jak wypalić bootowalną płytę z Vistą?

    Padł mi dysk w kompie na którym była preinstalowana, wymieniłem na inny,
    nieco większy.
    Miałem płytki recovery, ale instalacja z nich się nie udawała - być może
    przez różnice w dysku.

    Na szczęście udało mi się po kilku bojach i na innym kompie, wyciągnąć z
    kopii zapasowej uszkodzonego dysku folder x86 zawierający instalkę
    Windowsa, zrobić z niej bootowalnego usb i zainstalować z niego system
    od nowa.

    Niemniej chciałbym mieć to w formie bootowalnej płyty, z której
    uruchamia się instalka Visty.
    Niestety - po wypaleniu płyty komp nie jest w stanie się z niej zbootować.

    Próbowałem różnych programów, stanęło na Ashampoo, bo w wersji free jest
    najbardziej rozbudowany, ale pomimo wielu prób - nic.
    Albo coś źle ustawiam, albo biorę nie taki bootsector.
    Próbowałem wskazać bootsector wyciągnięty z płytki recovery Visty -
    skończyło się na czarnym ekranie.
    Gdy wskazałem bootfix.bin znajdujący się w folderze Boot instalacji,
    doszedł napis "dowolny klawisz uruchomi komputer z CD/DVD" - ale nadal
    nic dalej nie idzie.

    Proszę o jakieś wskazówki.

  • 2. Data: 2015-10-06 12:27:43
    Temat: Re: Płyta startowa Visty
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-10-06 o 11:36, Cavallino pisze:
    > Niemniej chciałbym mieć to w formie bootowalnej płyty, z której
    > uruchamia się instalka Visty.

    http://getintopc.com/softwares/operating-systems/win
    dows-vista-home-premium-download-iso-32-bit-64-bit/

    Może ISO pomoże?

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 3. Data: 2015-10-07 15:14:46
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06.10.2015 o 12:27, Chris pisze:

    > http://getintopc.com/softwares/operating-systems/win
    dows-vista-home-premium-download-iso-32-bit-64-bit/

    > Może ISO pomoże?

    Nie bardzo, to nie jest ta sama wersja, chodzi o Home Basic PL.

  • 4. Data: 2015-10-07 16:29:55
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 07/10/2015 14:14, Cavallino wrote:

    > Nie bardzo, to nie jest ta sama wersja, chodzi o Home Basic PL.

    Na tej samej stronie masz taką angielską. Ze strony M$ ściągnij Language
    Interface Pack i po problemie.
    Albo poguglaj to znajdziesz oryginalne gotowe ISO.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 5. Data: 2015-10-07 17:06:16
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07.10.2015 o 16:29, Michal Lukasik pisze:

    > Na tej samej stronie masz taką angielską.Ze strony M$ ściągnij Language
    > Interface Pack i po problemie.

    Klucz raczej nie zadziała dla wersji w innym języku, więc wolałbym
    wypalić oryginał.

    > Albo poguglaj to znajdziesz oryginalne gotowe ISO.

    No właśnie google nie znajduje.
    Owszem, kilka lat temu takie linki były, ale teraz już żaden nie jest
    aktywny.

  • 6. Data: 2015-10-07 17:44:15
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 07/10/2015 16:06, Cavallino wrote:

    > No właśnie google nie znajduje.
    > Owszem, kilka lat temu takie linki były, ale teraz już żaden nie jest
    > aktywny.

    Znalazłem kilka opinii w sieci, że stąd działa (sam się nie
    rejestrowałem). Są też inne wersje.

    http://winclub.pl/topic/978-windows-vista-sp2-home-b
    asic-x64-luty-2014-winclub-pl/
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 7. Data: 2015-10-07 21:22:48
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07.10.2015 o 17:44, Michal Lukasik pisze:

    > Znalazłem kilka opinii w sieci, że stąd działa (sam się nie
    > rejestrowałem). Są też inne wersje.
    >
    > http://winclub.pl/topic/978-windows-vista-sp2-home-b
    asic-x64-luty-2014-winclub-pl/

    A widzisz tam linki?
    Jeśli tak, mógłbyś przekleić taki do wersji 32 bit?

  • 8. Data: 2015-10-07 22:09:32
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Proszę o jakieś wskazówki.

    ja trochę dzisiaj nie ogarniam o Ci chodzi, ale kombinacje "na żywo" z
    iso możesz robić tak:
    nagrywasz na pendriva płytę bootowanlą z windowsem, montujesz ponownie
    pendriva i kasujesz/zmamieniasz/dogrywasz co chcesz
    (pena zrobisz xbootem albo yumi)
    jak potrzebujesz dopasować windows.iso do legalnego klucza to sciągaj
    iso i uruchamiaj/instaluj na maszynie wirutalnej! mnie się udało...
    szybko.

    ToMasz

  • 9. Data: 2015-10-07 23:15:02
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07.10.2015 o 22:09, ToMasz pisze:

> [...]
    > nagrywasz na pendriva płytę bootowanlą z windowsem, montujesz ponownie
    > pendriva i kasujesz/zmamieniasz/dogrywasz co chcesz

    Problem w tym, że nie mam płyty bootowalnej z tą Vistą, tylko właśnie
    chcę ją zrobić.
    A jakiekolwiek przeróbki innych bootowalnych iso i wrzucanie do niego
    plików z instalki Visty nie powodują bootowania tak utworzonej płyty.

  • 10. Data: 2015-10-07 23:30:23
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 07/10/2015 20:22, Cavallino wrote:

    > A widzisz tam linki?

    Nie, bo trzeba być zarejestrowanym. Nie potrzebuję to się nie rejestruję.

    > Jeśli tak, mógłbyś przekleić taki do wersji 32 bit?

    Nie bezpośredni, ale jak się zarejestrujesz to sprawdzisz.
    http://winclub.pl/topic/5122-windows-vista-sp2-sierp
    ień-2015-x86-x64-winclub-pl/
    --