  • 1. Data: 2022-08-01 12:46:51
    Temat: Pod Wielbarkiem powstała jedna z największych farm fotowoltaicznych w Polsce
    Od: a a <m...@g...com>

    Subscribe

    12:45 (now)

    Pod Wielbarkiem powstała jedna z największych farm fotowoltaicznych w Polsce

    Zajmujący prawie 119 ha teren pod Wielbarkiem w powiecie szczycieńskim teren
    przekształcony został w farmę fotowoltaiczną. Jaką mocą dysponować będzie jedna z
    największych tego typu farm i kiedy zostanie uruchomiona?

    https://www.onet.pl/informacje/olsztyncom/pod-wielba
    rkiem-powstala-jedna-z-najwiekszych-farm-fotowoltaic
    znych-w-polsce/13tbbex,30bc1058

    Zaszklono i zniszczono nieodwracalnie 200 ha gruntów rolnych
    pod solary
    i teraz żywność w Biedronach znów zdrożeje o 100%

    Ta bezmyslnośc powinna być zatrzymana, bo cena chleba wzrosnie do 50zł za bochenek

  • 2. Data: 2022-08-01 16:26:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Aug 2022 03:46:51 -0700 (PDT), a a wrote:
> [...]
    > i teraz żywność w Biedronach znów zdrożeje o 100%
    >
    > Ta bezmyslnośc powinna być zatrzymana, bo cena chleba wzrosnie do 50zł za bochenek

    200ha to tyle co nic w skali kraju.
    Ale ... to ma tylko 62MW i to w szczycie.

    I sie robi powazna ilosc w skali kraju, gdybysmy o tym powaznie
    mysleli.

    Zeby bylo ciekawiej - sa ogniwa o znacznie wiekszej
    sprawnosci/wydajnosci ... ale widac za drogie. Tylko w kosmos lataja.
    Kiedys pewnie potanieją.

    Z trzeciej strony - mamy pelno budynkow w miastach, wielkie sklepy,
    hale fabryczne, czy nawet ulice w miastach, gdzie przydalby sie cien
    na lato ...

    A tu jeszcze widzisz - podatek od nieruchomosci dobije inwestycje.
    Czas zrobic jakąs prywatną gminę? :-)

    J.

  • 3. Data: 2022-08-01 17:42:43
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 1 August 2022 at 16:26:07 UTC+2, J.F wrote:

> [...]
    > na lato ...
    >
    > A tu jeszcze widzisz - podatek od nieruchomosci dobije inwestycje.

    Według statystyk, wydajność dla zbóż ozimych wyniosła:

    jęczmień - 37,4 dt/ha
    żyto - 24,5 dt/ha
    pszenica - 43,2 dt/ha
    pszenżyto - 32,9 dt/ha
    mieszanki zbożowe - 28,4 dt/ha

    Według statystyk, wydajność dla zbóż jarych wyniosła:

    jęczmień - 29,9 dt/ha
    owies - 23,3 dt/ha
    pszenica - 31,6 dt/ha
    pszenżyto - 25,2 dt/ha
    mieszanki zbożowe - 25,1 dt/ha

    ---
    33,9 dt/ha
    Wydajność zbóż ogółem została oszacowana na ok. 33,9 dt/ha, tj. o 8,1 dt/ha (o 19
    proc.) mniej w porównaniu do ubiegłorocznych i o ok. 3 proc. mniej niż w szacunku
    wstępnym. - mieszanki zbożowe 28,4 dt/ha.

    Decytona
    Decytona [dt] - jednostka miary stosowana w rolnictwie. Zastąpiła ona stosowaną
    wcześniej jednostkę miary w postaci kwintala. 1 decytona [dt] = 0,1 tony [t] = 1
    kwintal = 100 kg. Miara ta podawana jest przede wszystkim przy obliczaniu płodów
    rolnych.
    dt - Wikipedia, wolna encyklopedia
    pl.wikipedia.org/wiki/Decytona
    pl.wikipedia.org/wiki/Decytona

    Czyli 3 tony zboża z 1 hektara

    czyli utracono co roku 3t x 200ha = 600 ton zboża, bo to były grunta rolne
    a nie skały, piaski, bagna

    A 1 hektar stanowi już gospodarstwo, ktore wyżywi 6-osobowa rodzinę

    Czyli braknie żarcia dla 1200 osób

    a takich farm na świecie powstało 10.000

    a mniejszych 100.000

    I zabrakło żarcia dla 12 mln. w Afryce
    albo 120 milionow na calym świecie

    i dlatego
    cukier zdrożał w Biedronach o 100%

    dzisiaj mleko już po 5zl - podwyżka

    A te duraki będą dalej szkliły świat
    i żarcie za rok znow mzdrożeje o 50%

    i za 10 lat będziemy żrec goofna, jak świnie, aby przeżyć

  • 4. Data: 2022-08-01 17:52:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Aug 2022 08:42:43 -0700 (PDT), a a wrote:

> [...]
    znych-w-polsce/13tbbex,30bc1058

    > --200ha to tyle co nic w skali kraju.
    >
    > Według statystyk, wydajność dla zbóż ozimych wyniosła:
    [...]
    > czyli utracono co roku 3t x 200ha = 600 ton zboża, bo to były grunta rolne
    > a nie skały, piaski, bagna

    Ale chyba niskiej klasy.

    > A 1 hektar stanowi już gospodarstwo, ktore wyżywi 6-osobowa rodzinę

    Ja tam slyszalem od rolnika, ze dopiero 50ha.
    Tzn 1 ha moze i wyzywi, ale do utrzymania trzeba znacznie wiecej.

    > Czyli braknie żarcia dla 1200 osób

    A coz to jest w 40 mln kraju ...

    > a takich farm na świecie powstało 10.000

    Sie nie martw o swiat, sie martw co bedzie, ja u nas powstanie
    10 tys, a są potrzebne.

    > a mniejszych 100.000
    > I zabrakło żarcia dla 12 mln. w Afryce
    > albo 120 milionow na calym świecie

    Wystarczy, ze sobie 7 mld ludzi od ust 2% odejmą :-)

    > i dlatego
    > cukier zdrożał w Biedronach o 100%

    Wcale nie dlatego.

    > dzisiaj mleko już po 5zl - podwyżka

    5 zl, wow.

    > A te duraki będą dalej szkliły świat
    > i żarcie za rok znow mzdrożeje o 50%
    > i za 10 lat będziemy żrec goofna, jak świnie, aby przeżyć

    No ale co proponujesz?
    Ropa i wegiel sie kiedys skonczą, i to calkiem szybko, uran tez,
    i wrocimy do sredniowiecza :-)

    J.

  • 5. Data: 2022-08-01 18:41:41
    Od: a a <m...@g...com>

> [...]

    > Zeby bylo ciekawiej - sa ogniwa o znacznie wiekszej
    > sprawnosci/wydajnosci ... ale widac za drogie. Tylko w kosmos lataja.

    Nie ma
    w kosmos lata to samo
    Krzem is krzem

  • 6. Data: 2022-08-01 18:55:51
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 1 August 2022 at 17:53:09 UTC+2, J.F wrote:

> [...]
    > 5 zl, wow.
    > No ale co proponujesz?
    > Ropa i wegiel sie kiedys skonczą, i to calkiem szybko, uran tez,

    Nie ma potrzeby czegokolwiek proponować, bo świat się rozwiją elastycznie a nie
    dynamicznie.

    Tam się rodzą dzieci, gdzie sa warunki i kobieta, matka dzieci nie musi pracować, bo
    chłop utrzyma cała rodzinę.

    Czyli od razu wiadomo, że depopulację czeka Europkę i Hamerykę
    bo warunki cięzkie,m wysokie koszty utrzymania i kobiety muszą pracowac, bo chłopy
    marnie zarabiają

    A jak depopulacja, to mniej ludzi i energii mniej potrzeba i problem rozwiązany.

    Afryka szybko dobiegnie do 4 mld ludności

    Ale ma słonce i wodę słodka pod Saharą, dużo wody

    i ma plonowanie 4 x rocznie
    czyli się wyżywią

    Depopulacja czeka Australię, bieda, depopulacja i stare spoleczenstwo
    bo tam nadal 26 mln. ludności i jedyny przyrost to emigrancji z Azji
    ale oni szybko uciekają

    No i pozostaje Kanada, w której również depopulacja, a mrozy spotykane jeszcze w
    sierpniu i emigranci nie chca tam jechać

    No i przyszłość populacyjna to Hameryka Poludniowa

    Energii elektrycznej jest na świecie za dużo, skoro w Biedronach świeci 10.000 ledów
    i to w jednej a blask jak na planie filmowym

    Stare buty, stare meble, stare opony, plastiki, szmaty, to wszystko spalają
    elektrownie od lat, tylko ludziom ściemniają, że promują ekologię

    Tak dlugo jak będa ludzie to będą opony, plastiki, czyli elektrownie przemyslowe nie
    zbankrutują, bo dostają paliwo za frico.

    Powiedziałem w ONZ w Nowym Jorku, że szklenie solarami milionów hektarów gruntów
    rolnych
    to największy syf, bo żywnośc drożeje rok do roku o 20-50%

    i solary są przyczyną głodu a nie dobrobytu,
    bo kasę z dotacji i sprzedazy energii wyrywa energetyka przemysłowa, czyli grupa
    trzymająca władzę a nie społeczenstwo

    A mleko w Biedronach podrożało 100%, cukier 100% w ciągu pół roku

  • 7. Data: 2022-08-01 19:11:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Aug 2022 09:55:51 -0700 (PDT), a a wrote:
> [...]
    trzymająca władzę a nie społeczenstwo

    > A mleko w Biedronach podrożało 100%, cukier 100% w ciągu pół roku

    Z zupelnie innych przyczyn.

    J.

  • 8. Data: 2022-08-01 20:17:23
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    matoł1333 napisał(a):

    > https://www.łonet.pl

    Widzę matoł1333 dalej łazi po grupach i wciska pod pozorem "zagadania"
    linki do axela szpringera.

    Standardowa odpowiedź.

    O niemieckich mediach dla polaków:
    historycznie:
    https://www.antykorupcja.gov.pl/ak/czy-wiesz-ze/4689
    ,Gadzi-fundusz-Bismarcka.html
    współcześnie:
    Koncentracja kapitału w mediach i jej zapobieganie we Francji oraz w Niemczech
    https://instytutstaszica.org/2020/08/20/dekoncentrac
    ja-mediow-warto-siegnac-po-analizy-instytutu-staszic
    a/

    +

    > Stokrotka 644 litwa/niemce
    > Biedronka 3031 portugalia
    > Lidl 732 niemce
    > Kaufland 213 niemce
    > Tesco/Netto 350 UK->Dania
    > Rossmann 1395 niemce
    > Selgros 18 niemce
    > Carrefour 900 francuz
    > Aldi 140/132 niemce
    > Auchan 106 francuz
    > E.Leclerc 47 francuz
    > Makro 30 niemce
    > Odido 2530 niemce
    > ABC 8531 portugalia
    > Piotr Paweł 66 rpa
    > https://youtu.be/BgoaKww7fYA

    +

    https://youtu.be/hqQhGYH-Pv8?t=1025

    Czyja fujarka, tego melodia. Niemieckie media więc i niemiecka fujarka/melodia.

  • 9. Data: 2022-08-01 22:12:41
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 1 August 2022 at 19:11:38 UTC+2, J.F wrote:
    > [...]
    trzymająca władzę a nie społeczenstwo

    > Z zupelnie innych przyczyn.
    >
    > J.
    Mleko w Biedronach zdrożało o 100%
    bo w Hameryce zabrakło mlecznego koncentratu dla dzieci, zwanego formułą,
    gdyż Chiny zablokowały eksport mleka w proszku

    Wtedy zaczęlo się wykupywanie mleka w proszku z Europy,
    przez co zabrakło mleka świeżego na rynku i mleka w proszku, używanego do produkcji
    mleka dla dzieci.

    Polski Zucker wykupiła Europa Zachodnia, jako energetyczną rezerwę strategiczną, po
    odłączeniu dostaw gazu przez Nord Stream 1, bo to najtansze paliwo dla elektrowni, o
    wysokiej kaloryczności, czyste i bezemisyjne
    i w hurcie było bardzo tanie 1000zł/ tonę vs. 3000zł/tonę węgiel

  • 10. Data: 2022-08-01 22:13:50
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 1 August 2022 at 20:17:24 UTC+2, alojzy nieborak wrote:
    Pomuszta nieborakowi
    bo znów się zesrał i nie potrafi sobie doopy wytrzeć