  • 1. Data: 2020-11-27 15:02:07
    Temat: Podłączenie linii telefonicznej w 2020 roku
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Nie wiem czy to najwłaściwsza grupa, ale podejrzewam, że na tych
    poświęconych telefonii od dawna nie ma ruchu, a tutaj znajdzie się ktoś
    zorientowany w temacie.
    Sytuacja (na szczęście) nie dotyczy mnie, ale rodziny. Nowy dom,
    wybudowany kilka lat temu. Do tej pory nie było konieczności podłączania
    internetu przewodowego, bo prepaid LTE wystarczał. Teraz jednak dzieci
    mają nauczanie zdalne, więc pojawił się problem szybko znikającego
    limitu danych. Po rozpoznaniu sytuacji okazało się, że:

    1) Wszystkie inne oferty oferty komórkowe cierpią na problem
    ograniczonego pakietu danych, po wyczerpaniu którego prędkość transmisji
    spada do jakiejś przedpotopowej wartości.
    2) W miejscowości jest dostępny światłowód obsługiwany przez jakąś
    (relatywnie) małą firmę, ale jeśli nie mieszka się przy głównej ulicy,
    nie ma co liczyć na podpięcie.
    3) Wspomniana wyżej firma ma też infrastrukturę WiFi dla klientów
    mieszkających dalej od głównej ulicy, ale tutaj pojawił się kolejny
    problem - drzewa.

    Jedyna nadzieja w starej, dobrej sieci telefonicznej. Linia biegnie
    dosłownie tuż za ogrodzeniem, konsultant stwierdza, że może zaoferować
    ADSL-a. Przyjeżdża technik i stwierdza... Brak możliwości technicznych,
    bo odnodze sieci biegnącej koło domu nie ma już wolnych linii, w związku
    z czym konieczne byłoby podciągnięcie jakichś 200 metrów kabla z
    najbliższej skrzynki.

    Ktoś ma jakiś pomysł co można zrobić w takiej sytuacji? Dwieście metrów
    skrętki telefonicznej to aż tak wielki koszt dla dużego operatora? Można
    coś jeszcze zrobić, np. zaproponować, że się im za ten kabel zapłaci?

  • 2. Data: 2020-11-27 15:14:27
    Temat: Re: Podłączenie linii telefonicznej w 2020 roku
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-11-27 15:02, Atlantis wrote:

    > Ktoś ma jakiś pomysł co można zrobić w takiej sytuacji? Dwieście metrów
    > skrętki telefonicznej to aż tak wielki koszt dla dużego operatora? Można
    > coś jeszcze zrobić, np. zaproponować, że się im za ten kabel zapłaci?

    Wiele lat temu w czasach TPSA działały dwie uchwały (wewnetrzne)
    regulujace te sprawy.
    Jedna dotyczyła SKT (Społecznych Komitetów Telefonizacji),
    druga klientów indywidualnych.

    Jak jest teraz, zapytaj, powiedz że sam wybudujesz ten kawałek.

    W.

  • 3. Data: 2020-11-27 15:25:03
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/11/2020 14:02, Atlantis wrote:
> [...]
    > 3) Wspomniana wyżej firma ma też infrastrukturę WiFi dla klientów
    > mieszkających dalej od głównej ulicy, ale tutaj pojawił się kolejny

    Zapytaj firmy od swiatlowodow ile by kosztowalo dobudowanie kawalka do
    glownej ulicy. Pandemia sie zdazy skonczyc zanim dostaniesz jakas
    odpowiedz od Orange w sprawie samodzielnego dobudowania brakujacego
    kawalka, a nawet jesli to dojdzie do skutku to sie na koniec okaze, ze
    max co moga zaoferowac to 3/1 Mbit/s. Jak wszystkie opcje zawioda to
    jest jeszcze dostep satelitarny. Niezbyt tani oferujace dosyc wysokie
    opoznienia (600ms) ale to moze byc jedyna opcja.

  • 4. Data: 2020-11-27 15:29:40
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-11-27 15:25, K wrote:

    > jest jeszcze dostep satelitarny. Niezbyt tani oferujace dosyc wysokie
    > opoznienia (600ms) ale to moze byc jedyna opcja.

    Ktoś mnie tu na grupie niedawno oswiecał, że jest to całkiem niedrogo,
    Nie wspominałem bo jakoś do nauki online nie widzą mi sie takie
    opóźnienia, no ale to byłoby "od zaraz".

  • 5. Data: 2020-11-27 15:33:53
    Od: Arrmii <a...@g...com>

    On Friday, November 27, 2020 at 2:02:09 PM UTC, Atlantis wrote:
> [...]
    > ograniczonego pakietu danych, po wyczerpaniu którego prędkość transmisji
    > spada do jakiejś przedpotopowej wartości.
    [...]
    > Ktoś ma jakiś pomysł co można zrobić w takiej sytuacji? Dwieście metrów
    > skrętki telefonicznej to aż tak wielki koszt dla dużego operatora? Można
    > coś jeszcze zrobić, np. zaproponować, że się im za ten kabel zapłaci?

    są oferty ze sporym limitem, mam od pomarańczowych "internety biurowy LTE" z limitem
    900GB miesięcznie. powinno wystarczyć, tylko nie wiem czy dla osób prywatnych też
    takie coś mogą zaoferować

    a.

  • 6. Data: 2020-11-27 15:43:17
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 27.11.2020 o 15:02, Atlantis pisze:
    [...]
    > Ktoś ma jakiś pomysł co można zrobić w takiej sytuacji? Dwieście metrów
    > skrętki telefonicznej to aż tak wielki koszt dla dużego operatora? Można
    > coś jeszcze zrobić, np. zaproponować, że się im za ten kabel zapłaci?

    Wynająć dwóch Ukraińców aby wykopali rowek i położyli kabel. Przedtem
    dogadać się z Orange by łaskawie przejęli wykonaną przez Ciebie
    instalację. Alternatywą jest czekanie n+1 lat.

    P.P.

  • 7. Data: 2020-11-27 15:43:55
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-27 o 15:02, Atlantis pisze:
    > Można
    > coś jeszcze zrobić, np. zaproponować, że się im za ten kabel zapłaci?

    Moja wiedza w tym temacie jest taka:
    Po złożeniu podania o telefon (że małe dzieci same w domu zostają)
    rodzice czekali tylko 19.5 roku i już telefon był (choć z bratem już nie
    byliśmy tacy mali) :)
    P.G.

  • 8. Data: 2020-11-27 15:47:00
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-27 o 15:02, Atlantis pisze:
    > Brak możliwości technicznych,
    > bo odnodze sieci biegnącej koło domu nie ma już wolnych linii,

    Może ktoś ma linię, ale już nie potrzebuje i jakoś da się dogadać.
    P.G.

  • 9. Data: 2020-11-27 15:49:30
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 27.11.2020 15:25, K wrote:

    > Zapytaj firmy od swiatlowodow ile by kosztowalo dobudowanie kawalka do
    > glownej ulicy.

    Już kiedyś sprawdzałem, bo mieszkam w tej samej miejscowości i mam
    podobną sytuację, jeśli chodzi o światłowód. Niestety, w grę wchodzi nie
    tylko podciągnięcie linii ale także dzierżawa słupów od firmy
    energetycznej. O ile jednorazowy koszt zakupu kilkuset metrów
    światłowodu jeszcze byłbym w stanie przepchnąć, to ta druga kwestia
    znacząco zwiększałaby miesięczny abonament. Jedynym rozwiązaniem byłoby
    znalezienie odpowiedniej liczby innych chętnych, żeby ten koszt rozłożył
    się na większą grupę klientów. Na to niestety nie ma szans, bo wokół
    sami emeryci...

    > odpowiedz od Orange w sprawie samodzielnego dobudowania brakujacego
    > kawalka, a nawet jesli to dojdzie do skutku to sie na koniec okaze, ze

    Tu nawet nie chodzi o dobudowanie brakującego kawałka linii. Linia jest,
    biegnie 20 metrów od domu. Jedyne czego potrzeba, to powieszenie na
    słupach dodatkowej miedzianej pary.
    Swoją drogą trochę dziwne, że na tej odnodze nie ma żadnej wolnej linii,
    skoro w ostatnich latach ludzie masowo rezygnowali z telefonów
    stacjonarnych...

    > max co moga zaoferowac to 3/1 Mbit/s.

    Akurat Internet od Orange w tej okolicy działa całkiem nieźle. Sam mam
    XDSL-a w opcji "do 80 Mbit/s", co w praktyce daje zwykle jakieś 40-50
    Mbit/s. Najważniejsze jednak, że działa stabilnie i nie ma żadnych
    limitów, charakterystycznych dla oferty komórkowej.

  • 10. Data: 2020-11-27 16:09:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 27.11.2020 o 15:02, Atlantis pisze:

    > 1) Wszystkie inne oferty oferty komórkowe cierpią na problem
    > ograniczonego pakietu danych, po wyczerpaniu którego prędkość transmisji
    > spada do jakiejś przedpotopowej wartości.

    Ile zużywacie? Te pakiety ostatnio są całkiem duże...

    MJ