  • 11. Data: 2020-11-27 16:15:12
    Temat: Re: Podłączenie linii telefonicznej w 2020 roku
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/11/2020 14:49, Atlantis wrote:

    > Akurat Internet od Orange w tej okolicy działa całkiem nieźle. Sam mam
    > XDSL-a w opcji "do 80 Mbit/s", co w praktyce daje zwykle jakieś 40-50
    > Mbit/s. Najważniejsze jednak, że działa stabilnie i nie ma żadnych
    > limitów, charakterystycznych dla oferty komórkowej.

    To masz VDSL, a tam zaproponowali ADSL..

  • 12. Data: 2020-11-27 16:24:51
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/11/2020 14:29, Włodzimierz Wojtiuk wrote:

    > Ktoś mnie tu na grupie niedawno oswiecał, że jest to całkiem niedrogo,
    > Nie wspominałem bo jakoś do nauki online nie widzą mi sie takie
    > opóźnienia, no ale to byłoby "od zaraz".

    Do nauki da rade bo parametry trzyma, gorzej z grami online.

  • 13. Data: 2020-11-27 17:01:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Sytuacja (na szczęście) nie dotyczy mnie, ale rodziny. Nowy dom,
    >wybudowany kilka lat temu. Do tej pory nie było konieczności
    >podłączania internetu przewodowego, bo prepaid LTE wystarczał. Teraz
    >jednak dzieci mają nauczanie zdalne, więc pojawił się problem szybko
    >znikającego limitu danych. Po rozpoznaniu sytuacji okazało się, że:

    >1) Wszystkie inne oferty oferty komórkowe cierpią na problem
    >ograniczonego pakietu danych, po wyczerpaniu którego prędkość
    >transmisji spada do jakiejś przedpotopowej wartości.

    A duzo zuzywaja ?
    Bo teraz jakies promocyjne oferty widac, typu 100 GB ...

    >Jedyna nadzieja w starej, dobrej sieci telefonicznej. Linia biegnie
    >dosłownie tuż za ogrodzeniem, konsultant stwierdza, że może
    >zaoferować ADSL-a. Przyjeżdża technik i stwierdza... Brak możliwości
    >technicznych, bo odnodze sieci biegnącej koło domu nie ma już wolnych
    >linii, w związku z czym konieczne byłoby podciągnięcie jakichś 200
    >metrów kabla z najbliższej skrzynki.

    I nie wiedzial tego bez przyjechania ?

    A probowoali "Orange Swiatlowod" ? Moze taki podciagna ...

    >Ktoś ma jakiś pomysł co można zrobić w takiej sytuacji? Dwieście
    >metrów skrętki telefonicznej to aż tak wielki koszt dla dużego
    >operatora?

    Zrobic klientowi dobrze ? W zyciu :-)

    Poza tym w styczniu bedzie szczepionka, dzieci wroca do szkoly, a
    rodzice powiedza, ze sie nie oplaca placic :-P

    J.

  • 14. Data: 2020-11-27 17:22:08
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 27/11/2020 14:02, Atlantis wrote:

    > Ktoś ma jakiś pomysł co można zrobić w takiej sytuacji? Dwieście metrów
    > skrętki telefonicznej to aż tak wielki koszt dla dużego operatora? Można
    > coś jeszcze zrobić, np. zaproponować, że się im za ten kabel zapłaci?

    to juz jest troche inwestycja, ktora moze sie szybko nie zwrócic.
    Jeśli w studzienkach jest miejsce to moze i łatwo ale jak nie ma to
    trzeba kopać, miec na to zgody, pozwolenia, świadectwa szczepien :-)

    Można się spóbować dogadać z jakim z sąsiadem i podciągnąć internet
    kablowo albo bedzprzewodowo jak już ma.

    c.

  • 15. Data: 2020-11-27 17:24:31
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 27.11.2020 o 15:49, Atlantis pisze:
    [...]
    > Swoją drogą trochę dziwne, że na tej odnodze nie ma żadnej wolnej linii,
    > skoro w ostatnich latach ludzie masowo rezygnowali z telefonów
    > stacjonarnych...

    Niewykluczone, ze linia jest, ale łatwiej jest napisać "brak możliwości
    technicznych". Przerabiałem taką sytuację. Instalatorzy pisali
    nieprawdę, ale już po trzeciej wizycie u dyrektorki oddziału sprawa
    została załatwiona. Ta firma to jedna wielka katastrofa, infrastruktura
    w stanie agonalnym, zarządzanie w stylu "polnische Wirtschaft",
    serwisanci udają, że pracują, i tylko to bałagan kwitnie.

    P.P.

  • 16. Data: 2020-11-27 17:29:26
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 27.11.2020 o 17:22, Cezar pisze:

    > to juz jest troche inwestycja, ktora moze sie szybko nie zwrócic.
    > Jeśli w studzienkach jest miejsce to moze i łatwo

    Nawet, jeśli w studzienkach jest miejsce, to nie przepchniesz kabli, bo
    między studzienkami wszystko jest roz...

    P.P.

  • 17. Data: 2020-11-27 19:07:16
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > Swoją drogą trochę dziwne, że na tej odnodze nie ma żadnej wolnej linii,
    > skoro w ostatnich latach ludzie masowo rezygnowali z telefonów
    > stacjonarnych...

    Ale może nie rezygnowali z Neostrady.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 18. Data: 2020-11-27 19:22:45
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 27.11.2020 17:29, Paweł Pawłowicz wrote:

    > Nawet, jeśli w studzienkach jest miejsce, to nie przepchniesz kabli, bo
    > między studzienkami wszystko jest roz...

    Mówimy o linii napowietrznej, na słupach...

  • 19. Data: 2020-11-27 19:28:16
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 27.11.2020 19:07, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Ale może nie rezygnowali z Neostrady.

    Szczerze mówiąc wątpię. Okolica jest zamieszkiwana w większości przez
    emerytów, którzy przeważnie o internecie pojęcia nie mają.

    Swoją drogą uświadomiłem sobie jeszcze jedną rzecz. Okolica przez którą
    biegnie ta "odnoga" sieci telefonicznej jest słabo zabudowana. Łącznie z
    domem który trzeba podpiąć stoją tam może z cztery budynki. Jeden z nich
    na 100% nie jest podłączony. To zostawia maksymalnie dwie linie. Ile par
    miedzianych standardowo mieściło się w tym grubym kablu, montowanym
    przez Telekomunikację na słupach?

  • 20. Data: 2020-11-27 19:49:38
    Temat: Re: (OT) Podłączenie linii telefonicznej w 2020 roku
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-11-27 15:43, Paweł Pawłowicz wrote:

    > instalację. Alternatywą jest czekanie n+1 lat.

    Kiedyś alternatywa było TN+1

    Włodek ;-)