  • 1. Data: 2015-10-12 17:38:03
    Temat: Pojemność baterii vs czas
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mam kilkuletniego samsunga (ponad 3 lata) z baterią 1650.
    Jaką realną wielkośc może mieć ta bateria po ponad 1000 ładowań?
    Czy mozna to jakoś w miarę łatwo zmierzyc?

  • 2. Data: 2015-10-12 21:24:31
    Temat: Re: Pojemność baterii vs czas
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-10-12 o 17:38, Budzik pisze:
    > Mam kilkuletniego samsunga (ponad 3 lata) z baterią 1650.
    > Jaką realną wielkośc może mieć ta bateria po ponad 1000 ładowań?
    > Czy mozna to jakoś w miarę łatwo zmierzyc?

    Nie. Po co chcesz mierzyć? Baterię w smartfonie ładuje się okazyjnie w
    dzień a do pełna najlepiej w nocy. Jesli wystarcza na cały dzień po
    nocnym ładowaniu to po co się przejmować? Jak nie wystarcza to najpierw
    dokonać pomiaru CO ją rozładowuje (oprogramowanie) a jesli się nie
    znajdzie, to znaczy że czas na nową baterię.

    --
    LordBluzg(R)
    Have you heard the news? The dogs are dead!

  • 3. Data: 2015-10-12 21:25:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    >Mam kilkuletniego samsunga (ponad 3 lata) z baterią 1650.
    >Jaką realną wielkośc może mieć ta bateria po ponad 1000 ładowań?

    Ty nam powiedz jak zmierzysz. Albo jak czujesz.
    Bo rozbieznosci miedzy markami bywaja duze.

    >Czy mozna to jakoś w miarę łatwo zmierzyc?

    a) nie calkiem to, ale sporo pomierzy
    http://allegro.pl/miernik-pojemnosci-napiecia-i-nate
    zenia-pradu-usb-i5722779419.html

    b) zaroweczka, miernik uniwersalny, zegarek ... i troche roznych
    drutow i klamerek,

    c) znajomy modelarz z porzadna ladowarka modelarska ...

    J.

  • 4. Data: 2015-10-12 21:34:15
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-10-12 o 21:25, J.F. pisze:
> [...]
    7.0.0.1...

    > Ty nam powiedz jak zmierzysz. Albo jak czujesz.
    > Bo rozbieznosci miedzy markami bywaja duze.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.go
    mbosdev.ampere&hl=pl
    <--- to samo ale za darmo :) Sam uzywam, bo mam czasem różne ładowarki i
    potrzebuję sprawdzić jak ładują.

  • 5. Data: 2015-10-12 22:13:46
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.go
    mbosdev.ampere&hl=pl
    > <--- to samo ale za darmo :) Sam uzywam, bo mam czasem różne ładowarki i
    > potrzebuję sprawdzić jak ładują.
    na wielu telefonach pokazuje głupoty.

    ToMasz

  • 6. Data: 2015-10-13 00:35:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message
    mbosdev.ampere&hl=pl
    > na wielu telefonach pokazuje głupoty.

    no i pojemności power-packa albo telefonu z innym systemem nie pomierzysz.

  • 7. Data: 2015-10-13 01:48:21
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    "ToMasz" wydumał(a) w wiadomości ID news:mvh45t$h2f$1@dont-email.me
    mbosdev.ampere&hl=pl
    > na wielu telefonach pokazuje głupoty.

    Pisałem o Samsungu. Pokazuje prawidłowo.

    --
    LordBluzg(R)(TM)
    Have you heard the news? The dogs are dead!
    You better stay home and do as you're told.
    Get out of the road if you want to grow old.(EUR(TM))

  • 8. Data: 2015-10-13 04:00:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik LordBluzg(R) s...@o...com ...

    > "ToMasz" wydumał(a) w wiadomości ID news:mvh45t$h2f$1@dont-email.me
    >
    > Pisałem o Samsungu. Pokazuje prawidłowo.

    Ale co pokazuje? Jak mam wywnioskować pojemnosc?
    Rozładować baterie do 0 i zmierzyc czas ładowania?
    Jezeli pokazuje mi np. ładowanie 580mA to znaczy ze bateria 1650 powinna
    ładować się ok 3 godziny?

  • 9. Data: 2015-10-13 07:19:05
    Od: "P03" <p...@b...invalid.org>

    > Mam kilkuletniego samsunga (ponad 3 lata) z baterią 1650.
    > Jaką realną wielkośc może mieć ta bateria po ponad 1000 ładowań?
    > Czy mozna to jakoś w miarę łatwo zmierzyc?

    Zakupić aparaturę i pomierzyć
    http://www.dx.com/p/jtron-0-91-128-x-32-dot-matrix-o
    led-usb-3-0-voltmeter-current-power-capacity-tester-
    390726

    --
    P03

  • 10. Data: 2015-10-13 11:10:44
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-10-13 o 04:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik LordBluzg(R) s...@o...com ...

    > Ale co pokazuje? Jak mam wywnioskować pojemnosc?

    Nie wywnioskujesz. To indywidualny pomiar dla kazdego telefonu. Jeden
    będzie miał zużycie 200mA a inny 500 w zaleznosci jakie programy pracują
    (usługi). Na dodatek, wiele programów pisanych przez "domorosłych"
    programistów zwyczajnie podżera baterię bez sensu. Trzeba sprawdzić.
    Każda animowana tapeta, widget i inne "gówna" drenują baterię i wydaje
    się że pojemność baterii jest mała.

    > Rozładować baterie do 0 i zmierzyc czas ładowania?

    W jakim celu? Nie możesz najnormalniej w świecie wyinstalować "gówien" i
    używać telefonu? Jak zmierzysz czas że po jutrze będziesz korzystał z
    WiFi i łaził po stronach, słuchając muzy... a"pod spodem" nie ubiłes
    aplikacji i Ci się lista na 20szt zrobiła a każda wpieprza baterie?...a
    jedna wredna apka się zawiesiła i żre na maxa?

    Musisz sam "wypieścić" telefon/apki, żeby być "jakotako" pewnym że
    wystarczy Ci baterii na 2 dni. Nawet głupia słuchawka BT, potrafi
    pociagnąć, jesli używasz A2DP cały dzień. Jasność wyświetlacza ma bardzo
    duże znaczenie, głośność itp. Sporo by zdefiniować, że 2 tel TE SAME z
    różnymi ustawieniami, potrafią różnić się o POŁOWĘ w użyciu baterii o
    tej samej pojemnosci.

    > Jezeli pokazuje mi np. ładowanie 580mA to znaczy ze bateria 1650 powinna
    > ładować się ok 3 godziny?

    To znaczy że powinieneś zmienić ładowarkę. Dla Samsunga powinno być ok
    1A. Zapominasz o użyciu baterii nawet podczas ładowania.

    Przykład: tel żre 400mA a Ty go ładujesz 500mA...czyli do baterii
    dociera 100mA