    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Pomarańczowy zamach na me życie...
    Date: Wed, 31 Mar 2021 03:07:00 +0200

    Poniekąd także Fioletowy...
    Zanika mi telefoniczny Orange, gdy spreferuję
    mu LTE. Gdy spreferuję 2G -- nie zanika...

    W ciągu ~miesiąca zużyłem bardzo dużo Fioletowego netu
    (ponad 1GB z darowanych mi 20GB) więc odpaliłem 100GB,
    czym odciąłem się od świata... Następnego dnia w jakiejś
    przerwie (nie pamiętam, czym zajmowałem się) dałem znać
    z nudów Playowi via net, że tęsknię, Play natychmiast
    zaproponował mi telefoniczną rozmowę -- i bardzo szybko
    (w parę minut) oddzwonił, ale odesłałA mnie do *500,
    gdzie straciłem cały majątek z tegoż numeru -- ponad
    5 dych... Wcześniej ponad 4 dychy straciłem na ~32KB,
    bo myślałem, że mam bezpłatny lejek... Tak oto straciłem
    równą stóweńkę!! Wiem -- Czerwoni dają półtorej stówki,
    więc sam sobie zawiniłem...

    Ostatecznie (pozbawiony szmalu na tym numerku) dałem
    znać Fioletowym znów via net i błyskiem stało się Ok...
    Ale polecono mi zrestartowanie mego telefonu...

    -=-

    Wróćmy jednak do Pomarańczy -- po spreferowaniu LTE mam
    co jakiś czas zupełne zaniki łączności... Akurat Pomarańczą
    odbieram (jako Mój Eneuel) gadanie zaś Fioletowym nadaję
    gadanie, zaś Pomarańcza i Fiolet zapewniają mi (obok
    stacjonarki) łączność z internetem...

    Ale nawet wtedy, gdy:
    - zezwalam na LTE na obu kartach
    - spreferuję LTE na obu kartach
    - jest dobra łączność Pomarańczowa
    nie mam netu, gdy z jakiegoś powodu zabraknie
    stacjonarnego i Fioletowego a Fioletowy dam
    jako ISP... Muszę ręcznie przestawić ISP
    na Pomarańczowy kolorek... Po takim przełączeniu,
    gdy wrócę znów na Fioletową kartę, mam LTE na
    Pomarańczy jako preferowaną, co daje zaniki...

    Akurat RedMi jest wyjątkowo łatwy w obsłudze, więc ręczne
    przestawki nie są zbytnio uciążliwe, ale... automagicznie
    nie przełącza... -- więc po co to zezwolenie na LTE z obu
    kart?! W razie zaniku stacjonarki -- automat przełącza na
    SIMkę; a półautomat (pyta mnie o pozwolenie i ewentualnie
    stawia trochę inną ikonkę) przełącza net z WiFi na SIMkę,
    gdy WiFi niby funkcjonuje, ale tylko niby...

    Spreferowałem Pomarańczę na 2G -- blisko centrum wojewódzkiej
    metropolii a LTE szwankuje tak, że czasami dodzwonić się do
    mnie trudno...

    Ktoś to rozumie?

    Może to ja czegoś nie rozumiem?

    -=-

    BTW -- dlaczego Fioletowy nie chce łączyć się do LTE
    zaprzyjaźnionych (T-Mobile i Orange) BTSów?...

    --