    Date: Fri, 16 Sep 2022 13:18:03 +0200
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Subject: Pomysł na uratowanie starego PSIONa 5

    Mam w swojej kolekcji handhelda PSION 5. Może nie jest to jakiś
    szczególnie unikalny zabytek techniki, jednak darzę go sporym
    sentymentem i co jakiś czas wyjmuję z pudełka celem uruchomienia i
    przetestowania.
    Podczas ostatniej próby uruchomienia okazało się, że nie jestem w stanie
    otworzyć uchylanej osłony baterii - tak jakby wewnątrz obudowy coś ją
    blokowało. Demontaż urządzenia natychmiast ujawnił przyczynę -
    plastikowe elementy wewnątrz obudowy połamały się, najpewniej w wyniku
    nacisku ze strony sprężynujących drutów biorących udział w rozkładaniu i
    zamykaniu urządzenia. Nie przetrwały również prowadnice trzymające
    wspomniane druty na miejscach.

    Próby klejenia i spawania plastiku nie przyniosły efektu (czego zresztą
    się spodziewałem) - siła nacisku ze strony tych sprężyn jest spora i
    wszystko po chwili znów się rozlatywało. Udało mi się znaleźć inne
    rozwiązanie - nawierciłem w plastikach kilka niewielkich otworów, przez
    które przeprowadziłem niewielkie pętelki z żyłki. Sprężyny są teraz
    przez nie trzymane na miejscach i nie wyskakują podczas
    składania/otwierania urządzenia.

    Wciąż istnieje jednak inny, zasadniczy problem - zupełnie przestała
    istnieć plastikowa część zasobnika na baterie, na której opierały się
    końcówki tych sprężyn. Mogłoby się wydawać, że wystarczy, jeśli będą się
    one wspierać bezpośrednio na baterii. Niestety - takie rozwiązanie
    sprawi, że nie będzie możliwe otwarcie zasobnika na baterie, ponieważ
    sprężyny będą się znajdowały na jego drodze (z tego samego powodu będę
    musiał zapewne użyć dużo cieńszej żyłki, bo obecna też zajmuje dużo
    miejsca po drugiej stronie).

    Tutaj zdjęcie, które pokazuje jak to wygląda:
    https://ibb.co/FHwN1Lq

    A może ktoś ma podobne, uszkodzone urządzenie, które mogłoby posłużyć za
    dawcę części?