  • 11. Data: 2022-09-20 16:10:47
    Temat: Re: Pomysł na uratowanie starego PSIONa 5
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Sep 2022 17:02:50 +0200, heby wrote:

    > Epoksyd?
    > Konkretnie: wykonanie formy i zalanie epoksydem.

    IMO - epoksydy slabo trzymaja sie polistyrenu. A to pewnie PS.

    > https://youtu.be/K3q1gmte_CY?t=192

    albo
    https://www.youtube.com/watch?v=jEFziK8brwQ
    https://youtu.be/Q_yPoRDGuyE?t=102

    W ogole jakis wysyp czarodziejow teraz
    https://www.youtube.com/results?search_query=plastic
    +welding

    Albo ... bateria w koncu wysiadzie - skorzystac z okazji i zdac na
    złom.

    J.

  • 12. Data: 2022-09-20 16:56:01
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 20.09.2022 16:10, J.F wrote:

    > albo
    > https://www.youtube.com/watch?v=jEFziK8brwQ
    > https://youtu.be/Q_yPoRDGuyE?t=102

    Ciekawe rozwiązanie, jednak w tym przypadku nie zda się na wiele - to
    nie jest tak, że w tym miejscu "na czysto" wyrwał się jeden duży kawałek
    plastiku. Gdy otworzyłem obudowę była tam już "pajęczynka" popękanego
    plastiku, niektóre małe fragmenty najpewniej odpadły wcześniej, bo nijak
    nie mogłem się ich doszukać. Trzeba by czymś uzupełnić ten brak, bo z
    kawałków już go nie poskładam.

    > Albo ... bateria w koncu wysiadzie - skorzystac z okazji i zdac na
    > złom.

    Jaka bateria? Tam wchodzą dwa paluszki AA. ;)

  • 13. Data: 2022-09-20 17:15:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Sep 2022 16:56:01 +0200, Atlantis wrote:

> [...]
    > plastiku, niektóre małe fragmenty najpewniej odpadły wcześniej, bo nijak
    > nie mogłem się ich doszukać. Trzeba by czymś uzupełnić ten brak, bo z

    Teraz moda na wydruki 3D

    > Jaka bateria? Tam wchodzą dwa paluszki AA. ;)

    Aaa, a to problem :-(

    J.

  • 14. Data: 2022-09-20 20:04:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/09/2022 19:44, Atlantis wrote:
    > Tutaj widzę kilka problemów:
    > 1) Ten zasobnik na baterie stanowi część większego elementu obudowy, o
    > dość skomplikowanym kształcie. Musi być dość precyzyjnie spasowany z
    > pozostałymi elementami. Ekstremalnie ciężko będzie to dobrze zaprojektować.

    Może wystarczy zaprojektować tylko element "zawiasu" i wkleić go do
    istniejącej obudowy?

    > 2) O ile uszkodzone miejsce nie jest widoczne (znajduje się pod innym
    > panelem i trzeba się wpatrywać w szczelinę przy otwieraniu urządzenia,
    > żeby je dostrzec) to cały element już w paru miejscach wystaje, przez co
    > będzie widać, że to drukowana, nieoryginalna część.

    Zwyczajowo elementy drukowane są szlifowane i malowane. W wielu
    wypadkach nie odróżnisz ich od oryginalnego tworzywa, choć niewątpliwie
    wymaga to wprawy z okolic lakierników samochodowych.

    > Części zamiennych do PSION-a raczej nikt nie projektuje i nie produkuje. :)

    I tutaj wchodzisz Ty, cały na biało...

    Komuś się chce zaprojektować obudowę do A3000 która będzie miała może ze
    20 userów... dla sławy różne rzeczy ludzie robią ;)

    Na twoim zdjęciu wygląda jak by obrotowa klapka całkowicie nie istniała,
    oglądałem sobie takie coś:

    https://www.youtube.com/watch?v=pYx4ggH01tM

    Jeśli to tylko ta klapka, przypuszczalnie da się ją wydrukować z
    nylonu/abs i będzie miała zbliżone parametry mechaniczne a przy
    odrobinie serca może bedzie nawet podobnie wygladać, po malowaniu.

    Z resztą, czy musi być uchylny? Wsadzisz tam nowe akumulatory i
    zaprojektujesz nieuchylny-ale-podobny element jako osłonę. Nastepne
    grzebanie za 20 lat.

  • 15. Data: 2022-09-20 20:05:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/09/2022 20:04, heby wrote:
    > Może wystarczy zaprojektować tylko element "zawiasu" i wkleić go do
    > istniejącej obudowy?

    Miałem na myśli samą częśc przenoszącą naprężenia, aby była jasność.