  • 1. Data: 2012-01-09 21:42:29
    Temat: Popularnosc jezykow programowania
    Od: A.L. <l...@a...com>

    The TIOBE Programming Community index is an indicator of the
    popularity of programming languages. The index is updated once a
    month. The ratings are based on the number of skilled engineers
    world-wide, courses and third party vendors. The popular search
    engines Google, Bing, Yahoo!, Wikipedia, Amazon, YouTube and Baidu are
    used to calculate the ratings. Observe that the TIOBE index is not
    about the best programming language or the language in which most
    lines of code have been written.

    http://www.tiobe.com/index.php/content/paperinfo/tpc
    i/index.html

    A.L.

  • 2. Data: 2012-01-10 06:08:30
    Temat: Re: Popularnosc jezykow programowania
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    A.L. <l...@a...com> wrote:
> [...]
    > used to calculate the ratings. Observe that the TIOBE index is not
    > about the best programming language or the language in which most

    ... taa, ilosc wyszukan o danym jezyku, czyli jezyki,
    ktore nie sa intuicyjne i wymagaja najwiecej poszukiwania materialow,
    czyli ... najbardziej popularne w niefajnosci;-))) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 3. Data: 2012-01-10 06:42:56
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2012-01-10 07:08, Adam Przybyla pisze:

> [...]
    > ktore nie sa intuicyjne i wymagaja najwiecej poszukiwania materialow,
    > czyli ... najbardziej popularne w niefajnosci;-))) Z powazaniem

    IMHO Skrzywienie wyniku dają również nowi użytkownicy, którzy generują
    więcej zapytań na osobę niż ci doświadczeni.

    artur

  • 4. Data: 2012-01-10 07:04:28
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl> wrote:

    > IMHO Skrzywienie wyniku dają również nowi użytkownicy, którzy generują
    > więcej zapytań na osobę niż ci doświadczeni.
    ... sam przyznam, prawie w ogole nie generuje juz zapytan
    do google zwiazanych z pisaniem w pythonie, nie ma po co;-) Kiedys to co innego.
    Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 5. Data: 2012-01-10 08:56:50
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On Jan 9, 10:42 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > The TIOBE Programming Community index is an indicator of the
    > popularity of programming languages.

    > http://www.tiobe.com/index.php/content/paperinfo/tpc
    i/index.html

    Niestety nie wiem, jak mógłbym z tych informacji skorzystać.

    http://top10songs.com/

    Niestety nie wiem, jak mógłbym z tych informacji skorzystać.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 6. Data: 2012-01-10 09:17:47
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    Ciekawe, ze popularnosc C spada znacznie wolniej niz C++. Uroda prostoty?

    RW

  • 7. Data: 2012-01-10 09:53:06
    Od: " " <f...@g...pl>

    A.L. <l...@a...com> napisał(a):

> [...]
    > used to calculate the ratings. Observe that the TIOBE index is not
    > about the best programming language or the language in which most

    [[obecnie jezyki programowania jakos mnie nie ciagną,
    choc moge skomentowac; (pocwiczylbym kondycje fiz, ale akurat
    sie przeziebilem i czuje zimnego szampana w glowie)]

    jedno ciekawe pytanie - gdzie jest asembler?
    (w sensie asembler jest królem), tak wogole to mz
    jezyki z grubsza są trzy Asembler Basic i C

    1 Java trcohe znam (slabo)
    2 C znam! (jako tako, nie do konca)
    3 C# troche znam (slabo)
    4 C++ troche znam (slabo)
    5 Objective-C troche znam (slabo)
    6 PHP wiem co to jest (nie znam)
    7 (Visual) Basic wiem co to jest (nie znam)
    8 Python troche znam (slabo)
    9 Perl wiem co to jest (nie znam)
    10 JavaScript wiem co to jest (nie znam)
    11 Delphi/Object Pascal wiem co to jest (nie znam)
    12 Ruby wiem co to jest (nie znam)
    13 Lisp wiem co to jest (nie znam)
    14 Pascal troche znam (slabo)
    15 Transact-SQL wiem co to jest (nie znam)
    16 PL/SQL troche znam (slabo)
    17 Ada wiem co to jest (nie znam)
    18 Logo wiem co to jest (nie znam)
    19 R nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    20 Lua wiem co to jest (nie znam)
    21 Assembly troche znam (slabo)
    22 C shell wiem co to jest (nie znam)
    23 MATLAB wiem co to jest (nie znam)
    24 Visual Basic .NET wiem co to jest (nie znam)
    25 NXT-G nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    26 Go wiem co to jest (nie znam)
    27 Fortran troche znam (slabo)
    28 ABAP wiem co to jest (nie znam)
    29 Scheme nie wiem co to jest
    30 RPG (OS/400) nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    31 COBOL wiem co to jest (nie znam)
    32 SAS nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    33 F# wiem co to jest (nie znam)
    34 Scratch nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    35 ActionScript wiem co to jest (nie znam)
    36 Groovy nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    37 D troche znam (slabo)
    38 Forth nie wiem co to jest
    39 Erlang nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    40 PL/I nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    41 Haskell nie wiem co to jest
    42 Ladder Logic nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    43 Prolog nie wiem co to jest
    44 ML nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    45 Q nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    46 OpenEdge ABL nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    47 Standard ML nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    48 Smalltalk wiem co to jest (nie znam)
    49 Tcl wiem co to jest (nie znam)
    50 APL nie wiem co to jest

  • 8. Data: 2012-01-10 09:57:07
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 10 Jan 2012 07:04:28 +0000 (UTC), Adam Przybyla napisał(a):

    > ... sam przyznam, prawie w ogole nie generuje juz zapytan
    > do google zwiazanych z pisaniem w pythonie, nie ma po co;-) Kiedys to co innego.
    > Z powazaniem
    > Adam Przybyla

    I to swiadczy o tym, ze jezyki wspinajace sie na tej liscie zdobywaja nowych
    uzytkownikow, a te, ktore spadaja maja starych wyjadaczy i mniej swiezej
    krwi... czyli powoli umieraja :-P

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 9. Data: 2012-01-10 10:19:48
    Od: " " <f...@g...pl>

    R.e.m.e.K <g...@d...null> napisał(a):

> [...]
    > uzytkownikow, a te, ktore spadaja maja starych wyjadaczy i mniej swiezej

    dla mnie z pierwszej 10tki najbardziej tajemniczy jest niejaki
    visual basic, nigdy nie znalem nikogo kto by w tym pisal ani nie widzialem
    aplikacji w tym napisanej - czy jest to skrypt czy wykompilowany
    exe? co sie w tym pisze i jak sie ma tego szybkosc w porownaniu np
    do javy czy pythona?

  • 10. Data: 2012-01-10 10:32:26
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 10 Jan 2012 10:19:48 +0000 (UTC), f...@g...pl napisał(a):

> [...]
    > aplikacji w tym napisanej - czy jest to skrypt czy wykompilowany
    > exe? co sie w tym pisze i jak sie ma tego szybkosc w porownaniu np

    Nie wiem czemu mnie pytasz, nie uzywam VB (wole Delphi), ale imho potrafi
    kompilowac do natywnego kodu win32, wiec chyba nie jest bardzo wolny. Jest
    tez VB for .NET
    Aplikacji w VB kiedys widywalem troche, ale od lat rzeczywiscie nie widze,
    chyba, ze ich GUI jest juz nieodroznialne od pisanych w innych srodowiskach
    (kiedys sie nieco odroznialo).

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K