  • 1. Data: 2014-01-22 09:24:03
    Temat: Porządek ze zdjęciami
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Hej Grupo,

    Muszę (ale już naprawdę muszę, nie chcę) zrobić porządek ze zdjęciami na
    dysku. O tyle jest łatwiej, że mam je w jednym katalogu, ale w tym
    katatologu kolejne katalogi - podkatalogi itp.
    Częśto te same zdjęcie jest zgrane w kilku miejschac itp.

    Ideałem będzie soft, który pomoże mi:
    - wyszuka duplikaty (idealnie z małym podglądem)
    - pozwolli na pododawanie słów kluczowych
    - pozwoli na szukanie po słowach kluczowych

    Plony z kilku lata, pewnie z 10 tys zdjęć.

    Znacie jakiś soft free (not for bussines use) który bym mnie wspomógł. A
    może macie jakieś swoje sposoby na uporządkowanie stajni Augiasza?

    --
    Franc

  • 2. Data: 2014-01-22 10:57:19
    Temat: Re: Porządek ze zdjęciami
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    t...

[...]

    Co do softu nie pomogę, ale ja nad bałaganem panuję tak (pewnie nic
    odkrywczego, ale się podzielę):

    1. W aparacie mam ustawioną ciągła numerację (to znaczy zdjęcia na karcie
    nie są numerowane od początku na tej karcie tylko kolejnymi numerami od
    początku posiadania aparatu). RAWy zgrywam do jednego katalogu gdzie
    podkatalogi oznaczają datę (chyba każdy soft do zgrywania zdjęć z aparatu ma
    taka opcję). Nie zmieniam nazw plików!

    Dzięki temu każdy RAW mam w tylko jednej kopii, łatwo mogę dojść do każdego
    z nich po dacie lub po kolejnym numerze.

    2. Do przeglądania na co dzień mam zrobione jpegi o rozdzielczości 1/4 RAWA.
    Te zdjęcia mam wrzucane do folderów o nazwie <data>_<okazja> np.
    "2013_07_03_Bukowina" albo "2014_01_07_Wesele_Ani_i_Tomka".

    Dzięki temu mogę łatwo znaleźć zdjęcia z dowolnej imprezy/okazji.

    3. Zdjęcia tematyczne (np. makro, dzikie zwierzęta) trzymam w osobnych
    katalogach.

    4. Zdjęcia komercyjne lub robione dla kogoś trzymam tylko w RAWach bo nie
    potrzebuję do nich dostępu na co dzień.

    5. I na koniec o backupie. Bo porządek bez backupu nic nie jest wart :-)
    Wszystkie RAWY mam skopiowane na dysk zewnętrzny. Jpegów nie archiwizuję bo
    są wtórne i w każdej chwili jednym poleceniem mogę je na nowo stworzyć na
    podstawie RAWów. Dodatkowo najcenniejsze emocjonalnie zdjęcia raz albo dwa w
    roku nagrywam na DVD - to na wypadek włamania jakby ktoś ukradł i komputer i
    jakimś cudem znalazł dysk zewnętrzny.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-01-22 11:49:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości
    >Ideałem będzie soft, który pomoże mi:
    >- wyszuka duplikaty (idealnie z małym podglądem)

    Jedna rzecz podpowiem - uruchamiasz Total Commander,
    wyszukujesz wszystkie pliki (Alt-f7), wybierasz opcje
    "feed to listbox" ... sortujesz po rozmiarze lub dacie,
    wtedy te same pliki powinny miec sasiednie pozycje.

    I od razu skasowac sie da, i porownac.
    Ale to reczna robota.

    J.

  • 4. Data: 2014-01-22 13:08:03
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    Franc <w...@w...pl> wrote:
    > Ideałem będzie soft, który pomoże mi:
    > - wyszuka duplikaty (idealnie z małym podglądem)
    > - pozwolli na pododawanie słów kluczowych
    > - pozwoli na szukanie po słowach kluczowych
    Jesli masz Windows 7, to rozwiazaniem moze byc zastosowanie "bibliotek" -
    wszystkie zdjecia razem w jednym katalogu sie pojawia.

    Czy duplikat ma taka sama nazwe? Jesli tak, to wystarczy prosty skrypt do
    ich usuniecia. Jesli inna nazwe... coz, trzeba byloby robic md5 z plikow i
    to porownywac.

    Slowa kluczowe, etc. - AcdSee. A jak zastosujesz AcdSee na "bibliotece",
    to zdaje sie bedziesz mial calkiem to co potrzebujesz.

  • 5. Data: 2014-01-22 13:18:32
    Od: Krata <4...@g...com>

    DigiKam http://www.digikam.org/
    pod win http://www.digikam.org/node/705

  • 6. Data: 2014-01-22 14:04:13
    Od: "kikuko" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > katatologu kolejne katalogi - podkatalogi itp.
    > Częśto te same zdjęcie jest zgrane w kilku miejschac itp.
    ..........> Franc

    od wielu lat używam wersje thumbsPlus Pro - bazy danych różnych plików na
    zewnętrznych dyskach i DVD, tu strona domowa http://www.cerious.com/
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2014-01-22 14:34:05
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <52dfb718$0$2212$65785112@news.neostrada.pl>,
    Krata <4...@g...com> wrote:

    > DigiKam http://www.digikam.org/
    > pod win http://www.digikam.org/node/705

    O, ciekawe, swoja droga.
    Ale czy to jest lepsze od Adobe Bridge?

  • 8. Data: 2014-01-22 14:44:30
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 22 Jan 2014 13:18:32 +0100, Krata napisał(a):

    > DigiKam http://www.digikam.org/
    > pod win http://www.digikam.org/node/705
    Dziękuję bardzo za podpowiedź.
    Mam w domu Win 7 64 PRO.

    W pracy testowo zainstalowałem i wydaje się super z wieloma możliwościami.
    Super!

    --
    Franc

  • 9. Data: 2014-01-22 14:45:03
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 22 Jan 2014 14:34:05 +0100, T...@s...in.the.world
    napisał(a):

    > Ale czy to jest lepsze od Adobe Bridge?
    Adobe Bridge jest za free?

    --
    Franc

  • 10. Data: 2014-01-22 16:11:58
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2014-01-22 14:44, Franc pisze:

    > Dziękuję bardzo za podpowiedź.
    > Mam w domu Win 7 64 PRO.
    >
    > W pracy testowo zainstalowałem i wydaje się super z wieloma możliwościami.
    > Super!

    Digikam jest fajny, ale przy pracy z większą ilością zdjęć niemożebnie
    powolny, przynajmniej tak jest u mnie pod win7pro.