  • 1. Data: 2024-03-19 17:13:58
    Temat: Poszukiwany wyjazdowy, mały notebook
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Potrzebuje wyjazdowy komputerek. Do tej pory uzywałem X230, ale on jest
    relatywnie gruby i ciężki, choć bardzo wygodny.

    Mam też starego chromebooka (Samsung Snow), ale on już nie jest
    wspierany, przerobiłem go na linuxa, ale ma masę kłopotu (dzwięk nie
    działa itd), no i to arm.

    Jakie mam opcje? Cele mam takie:
    1) małe, tak max 12 cali
    2) matryca minimum 1600px, najlepiej fullhd
    3) lekkie
    4) normalna klawiatura
    5) ładowanie z powerbanku (albo usb-c albo 12V max 30W)
    6) to bedzie głownie używane jako przerzucanie zdjęć/filmów oraz
    RDP/nomachine
    7) moc obliczeniowa może być bez znaczenia, ma dać radę przegladać neta
    8) z normalną klawiturą
    9) ma się odpalać Linux z USB (wiec jakies zablokowane secureboot odpada)
    10) Może być linux albo windows, w tym zastosowaniu bez znaczenia.
    11) bateria - ma wystarczyć na kilka godzin
    12) cebula

    Teraz:
    1) moge zostać przy x230
    2) mam opcje typu tablet z windowsem, np. Lenovo ThinkPad 10, ale one
    mają masę wad (np klawiatura do nich jest cięższa niż tablet ;)
    3) są wypasione mikrolaptopy kieszonkowe, ale kosztuja majątek
    4) Acero robił malutkie chromebooki, które w niektórych wersjach miały
    windowsa (Acer One), ale ciężko je znaleźć z drugiej ręki (są też np.
    R11, ale nijak nie potrafię się doszukać info, czy da się na nich
    zapodać natywnie linuxa, ponadto trochę biedny jest)
    5) mogę kupić nowszego chromebooka (ale klawiatura nie zawsze jest w
    nich normalna i dodatkowo: RDP/nomachine, mam wrażenie, że są płatne (?))
    6) To będzie w plecaku, więc wiele konstrukcji laptopów z cienkiego
    plastiku nie ma sensu

    Mam jakieś nieoczywiste opcje? Budżet tak gdzieś w okolicy 1kzł.

  • 2. Data: 2024-03-19 17:59:53
    Temat: Re: Poszukiwany wyjazdowy, mały notebook
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 19/03/2024 04:13 pm, heby wrote:

    > Mam jakieś nieoczywiste opcje? Budżet tak gdzieś w okolicy 1kzł.

    Moze jakies raspberry pi z obudowa na ekran.

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 3. Data: 2024-03-19 19:14:30
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Tue, 19 Mar 2024 17:13:58
    From: heby
> [...]

    > 10) Może być linux albo windows, w tym zastosowaniu bez znaczenia.
    > 11) bateria - ma wystarczyć na kilka godzin
    [...]
    > Mam jakieś nieoczywiste opcje? Budżet tak gdzieś w okolicy 1kzł.

    Z takim budżetem to raczej tylko poleasingowe, np.:
    https://amso.pl/pol_m_Produkty_Laptopy-poleasingowe_
    Wielkosc-matrycy_Laptopy-od-12-do-12-9-1815.html?fil
    ter_producer=&filter_price=0-1000&filter_traits%5B23
    65%5D=2366%2C2368&filter_traits%5B35773%5D=&filter_t
    raits%5B31010%5D=&filter_traits%5B37%5D=&filter_trai
    ts%5B106%5D=45322&filter_traits%5B65%5D=&filter_trai
    ts%5B35779%5D=&filter_traits%5B42%5D=&filter_traits%
    5B35782%5D=&filter_traits%5B59%5D=&filter_traits%5B6
    3%5D=&filter_traits%5B71%5D=40224%2C21022%2C19691&fi
    lter_traits%5B16644%5D=&filter_traits%5B50549%5D=&fi
    lter_traits%5B50551%5D=&filter_traits%5B620%5D=&filt
    er_traits%5B884%5D=&filter_traits%5B25275%5D=
    znalazło 9 modeli do przejrzenia, które spełniają pozostałe Twoje
    kryteria.

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://fedoraproject.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 4. Data: 2024-03-19 19:34:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/03/2024 17:59, 2late wrote:
    > Moze jakies raspberry pi z obudowa na ekran.

    Używałem, dziękuję, nie.

  • 5. Data: 2024-03-20 00:24:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-19, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > 10) Może być linux albo windows, w tym zastosowaniu bez znaczenia.
    > 11) bateria - ma wystarczyć na kilka godzin

    Co to jest cebula? Wstyd, ale ja skończyłem z Surface Go (u mnie 1st
    gen.). Nie działa mi tylko kamera, ale nie bawiłem się (w sensie
    sprzętowym) tym od 2-3ch lat więc moze już działa i wystarczyć
    pogrzebać. Tyle, że to nie cenowo półka 1kpln, chyba że używka.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2024-03-20 07:26:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/03/2024 00:24, Marcin Debowski wrote:
    > Co to jest cebula?

    Jasne określenie szansy na kradzież na wyjeździe. Pootrzebne tanie
    urządzenie. Ima tańsze, tym lepsze.

> [...]
    > sprzętowym) tym od 2-3ch lat więc moze już działa i wystarczyć
    > pogrzebać. Tyle, że to nie cenowo półka 1kpln, chyba że używka.

    Sprawdzę, ale o ile pamiętam było sporo marudzenia o tym, że to
    delikatne i do noszenia się nie nadaje.

  • 7. Data: 2024-03-20 09:25:32
    Od: Sławek Maculewicz <s...@g...pl>

    W dniu 2024-03-19 o 17:13, heby pisze:
> [...]
    > plastiku nie ma sensu
    >
    > Mam jakieś nieoczywiste opcje? Budżet tak gdzieś w okolicy 1kzł.

    Wziąłbym poleasingowego Fujitsu U727...
    SM

  • 8. Data: 2024-03-20 09:57:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-20, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Sprawdzę, ale o ile pamiętam było sporo marudzenia o tym, że to
    > delikatne i do noszenia się nie nadaje.

    Noszę codziennie w plecaku od 3ch lat plus na każdy wyjazd gdziekolwiek
    się nie wybieram. Codziennie też wyjmuje i podłączam do huba.
    Zdecydowanie nie jest jakiś przesadnie delikatny.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2024-03-20 16:10:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/03/2024 09:25, Sławek Maculewicz wrote:
    > Fujitsu U727

    To ma 12.5 cala? Trochę dużo...

  • 10. Data: 2024-03-20 19:23:00
    Od: 2late <d...@w...pl>