  • 31. Data: 2019-06-26 04:07:13
    Temat: Re: Potrzebny Android do 700zł
    Od: ? you jump on top of my dick ? <s...@t...skurwialy.usraelski.palancie.invalid>

    Marek S wrote:
    > Chodzi przede wszystkim o to

    KURRRRRRWA CO ZA *NIEDOJDA* !!!

    --
    Zajebalowo WIOCHA

    Hymn dla miliardow MONGOloidow: http://bit.ly/2U5oXdf

  • 32. Data: 2019-06-26 09:43:45
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 24.06.2019 o 22:40, Marek S pisze:
    > Witam,
    >
    > Chciałbym komuś polecić telefon w powyższej cenie lecz to zupełnie nie
    > moja półka. Nie wiem, co mógłbym doradzić. Pomóżcie :-)
    >
    > Chodzi przede wszystkim o to, że obecnemu posiadaczowi zabytkowego
    > smartfona skończył się RAM. Poza telefonowaniem niewiele rzeczy działa.
    > Chodzi przede wszystkim o używanie komunikatorów głosowych, głównie
    > Skype (jeśli dobrze pamiętam) i coś jeszcze. Pewnie jakieś fotki będą
    > telefonem robione. Oczekiwałbym Androida nie niżej niż 8.
    >
    > Czy to realne wymagania?

    o ile chęć posiadania większej ilości pamięci ram, szybszego procesora
    jest oczywista, to ograniczenie do androida 8 i wyżej jest mało
    zrozumiałe. czy możesz (jeśli to nie tajemnica) podać powody?

    ToMasz

  • 33. Data: 2019-06-26 19:39:57
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Do Maców nie mam akurat duzych wątów, bo mogę z nimi robić prawie tyle
    > co z pecetami, a akurat z mojego doświadczenia, jest to sprzęt bardzo
    > solidny.

    No właśnie niewiele da się z nimi robić. Całe szczęście można z
    terminala posługiwać się nim jak zwykłym Linuxem - choć i tam niewiele
    się zdziała. Nawet pedriva nie ma w co włożyć. Aby móc popracować w
    sposób bardziej złożony niż publikacja fotek na fejsie, trzeba
    instalować wirtualną maszynę i posadzić coś lepszego na niej - o ile się
    da. Pełen podziwu jestem dla Photoshopa - to jedyna aplikacja, która na
    makówce nie jest okrojona / zniekształcona / sparodiowana.

    > Jakbyś się wychował na makach to
    > widziałbys to wszystko inaczej.

    Czyli jeśli nie masz odniesienia, to i Korea Płn. jest oazą wolności?
    Tak to działa? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 34. Data: 2019-06-26 19:48:06
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-06-25 o 14:30, Trybun pisze:

    > Ciekawa przypadłość z tym skończonym RAMem, na czym to polega?

    Odpalasz aplikację, która po 87687698 aktualizacji twierdzi, że nie
    uruchomi się bo nie ma RAMu w wymaganej ilości. Komunikatory typu Skype,
    WhatsUp, które nigdy nie pożerały wielkich zasobów zaczynają po kolei te
    same problemy zgłaszać.

    Zresztą nie trzeba bazować na zabytkowych telefonach. Weź jakiś model z
    1GB RAM i spróbuj jednocześnie odpalić Yanosika z NaviExpert czy mapami
    Google. Trochę pojeździsz i ... error.

    Oczywiście rozmawiamy ogólnie, a nie o bieżącej mojej potrzebie.
    Użytkownik tego telefonu nawet nie wie czym Yanosik jest. Gier też nie
    instaluje.

    > Czy może
    > jednak chodzi o ten drugi rodzaj pamięci?

    Nie wiem jakie numery przypisałeś do jakich rodzajów pamięci :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 35. Data: 2019-06-26 19:51:20
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-06-25 o 22:00, Budzik pisze:

    > Nie piszesz jaka to cena te 700 zł a to podstawa.
    > Co innego z chin, co innego z PL z faktura VAT.

    Przyszedł do mnie znajomy z ulicy i pyta się o poradę. Tylko tyle wiem.

    > Ale przykładowo jakis redmi note 5 z 4GB ramu...
    > Procesor 636 wystarcza w zupełnosci i pewnie 2-3 lata nie bedzie z nim
    > zadnego problemu, całkiem fajne foto, co do reszty ja nie widze jakis
    > szczegolnych wad.
    > Nie ma NFC jak wiekszosc chinczyków.

    Właśnie Redmi już ktoś mi polecał. Chyba to będzie właściwy wybór. NFC
    nie będzie potrzebne.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 36. Data: 2019-06-26 19:57:27
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-06-26 o 09:43, ToMasz pisze:

    > o ile chęć posiadania większej ilości pamięci ram, szybszego procesora
    > jest oczywista, to ograniczenie do androida 8 i wyżej jest mało
    > zrozumiałe. czy możesz (jeśli to nie tajemnica) podać powody?

    Z moich doświadczeń: aktualizacja Nexusa (chyba 5i wtedy miałem) z 7ki
    na 8kę wyraźnie go ożywiło oraz user interface stał się uporządkowany.
    Po drugie: nowsze aplikacje czasem wymagają w miarę świeżego systemu
    operacyjnego. A nawet jeśli nie wymagają: to ich funkcjonalność bywa
    ograniczona. Przykładem może być Yanosik. Mam jakiś stary telefon więc
    mogę porobić zrzuty ekranu - by nie być gołosłownym.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 37. Data: 2019-06-26 20:14:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >Przykładem może być Yanosik. Mam jakiś stary telefon więc mogę
    >porobić zrzuty ekranu - by nie być gołosłownym.

    porob, albo choc opisz, tylko najpierw zaktualizuj.
    Bo patrze teraz i nie widze roznic w yanosiku na 5.0 i 7.0

    Faktem jest, ze funkcje systemu sie rozwijaja i zmieniaja, i nowa
    aplikacja na starym systemie moze miec klopoty, bo czegos brakuje ...
    albo nawet sie nie pokazac w sklepie.

    Fakt, ze ow 5.0 ma kiepskie zarzadzanie uprawnieniami, wrecz nie ma
    wcale ... a moze to wina Samsunga ..

    J.

  • 38. Data: 2019-06-26 20:40:59
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2019-06-24 o 22:40, Marek S pisze:
> [...]
    > Skype (jeśli dobrze pamiętam) i coś jeszcze. Pewnie jakieś fotki będą
    > telefonem robione. Oczekiwałbym Androida nie niżej niż 8.

    dodaj 200 zł i masz lg g7 fit, jego jedyna wada to... zbyt mocny procek
    i super jasny ekran zjadają baterię, ze może dnia nie wytrzymać na LTE.
    Poza tym nie ma lepszego fona w tej cenie, topowy ekran, 4 GB ramu no i
    IP68, czyli możesz go używać pod prysznicem, a militarny certyfikat
    ponoć ma pozwolić przeżyć upadek z wysokości 1m

    --
    @foe_pl

  • 39. Data: 2019-06-26 21:14:40
    Od: the_foe <t...@c...pl>

> [...]
    > Procesor 636 wystarcza w zupełnosci i pewnie 2-3 lata nie bedzie z nim
    > zadnego problemu, całkiem fajne foto, co do reszty ja nie widze jakis

    jest podobny do Zenfone 4, z tym ze ASUS ma metalową ramkę i
    niewystające aparaty. A główny aparat jest na poziomie flagowców - OIS,
    tryb nocny, duża matryca 1/2,55. Super jasny ekran zjadajacy tego
    Xiaomi. Przegrywa zagospodarowaniem przestrzeni, ale są ludzie którzy
    wolą stary styl szerokich ramek górnych i dolnych z fizycznymi przyciskami.

    --
    @foe_pl

  • 40. Data: 2019-06-27 02:53:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-26, Marek S <p...@s...com> wrote:

    > No właśnie niewiele da się z nimi robić. Całe szczęście można z
    > terminala posługiwać się nim jak zwykłym Linuxem - choć i tam niewiele

    E, no bez przesady. To jest w pełni wypasiony os typu Unix. Kupa softu
    Linuksowego/Bsd jest na to portowana. Jest kilka wypasionych systemów
    zarządzania portowanymi pakietami pochodzącymu spoza Apple. Ale to nie
    jest Linuks (inne lokalizacje niektórych plików, czasami inna filozofia
    lub skłądnia) trzeba się w to trochę wgryźć. Taki sztandarowy przykład:
    NTFS jest z poziomu pulpitu ro, ale nie ma najmniejszego problemu z rw
    na poziomie CLI. Schody zaczynają się w okolicach grzebania przy
    procedurach bootowania systemu, ale też ludzie sobie radzą.

    > się zdziała. Nawet pedriva nie ma w co włożyć. Aby móc popracować w

    Kiedyś były normalne gniazda usb i SD w odpowiednich modelach. Z drugiej
    strony to chyba jest taka filozofia: maki i skojarzone urządzenia "się
    widzą", dla naprawdę duzych plików usbc/tb jest odpowiedni, reszta może
    iść bezprzewodowo.

    > sposób bardziej złożony niż publikacja fotek na fejsie, trzeba
    > instalować wirtualną maszynę i posadzić coś lepszego na niej - o ile się

    Komercjalnego softu na maki jest zdecydowanie więcej niż np. na Linuxa.
    Oczywiście trzeba go kupić. Ale jak używasz maka jako komputer
    podstawowy to zwykle wystarczy zestaw podstawowy. Czego nie ma w sumie
    na maka dla przeciętnego uzytkownika co jest dostępne pod windows lub
    pod Linuksa? A z pół/profesjonalnych? Kojarze, że nie ma gównianego
    Vegas. Adobe chyba jest wszystko? Z ciekawości pytam.

    > da. Pełen podziwu jestem dla Photoshopa - to jedyna aplikacja, która na
    > makówce nie jest okrojona / zniekształcona / sparodiowana.

    No bo te wszystkie makipro to chyba standardowy sprzet dla wielu DTP i
    okolic.

    > Czyli jeśli nie masz odniesienia, to i Korea Płn. jest oazą wolności?
    > Tak to działa? :-)

    Też, choć nie tylko. W dużej mierze MZ kwestia przyzwyczajeń i (nie)chcenia.
    Tak trochę po lini ms-windows vs Linux.

    --
    Marcin