  • 1. Data: 2011-01-04 23:09:09
    Temat: Potrzebuję pomocy - JS
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    Mam skrypt php listujący zawartość katalogu, do tego podpięty lightbox, który
    wyświetla obrazki po
    kliknięciu w link z klasą ,,lightbox" problem w tym że skrypt php nie zwraca uwagi na
    rozszerzenia
    plików, i w templatce tego skryptu mogę dodać klasę dla wszystkich linków lub dla
    żadnego. I efekt
    tego jest taki że po kliknięciu na link prowadzący do pliku rar dostaję alert z
    błędem lightboxa. I
    takiego pliku nie da się ściągnąc, jedynie za pomocą ,,Zapisz odnośnik jako...",
    obrazki działają
    poprawnie. Potrzebuję więc prosty (mam nadzieje) skrypt js, który doda klasę
    ,,lightbox" do każdego
    elementu który zawiera ,,href" do obrazka (jpg, png, gif)

    Byłbym bardzo wdzieczny za pomoc, pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-01-04 23:20:13
    Temat: Re: Potrzebuję pomocy - JS
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2011-01-05 00:09, vcore pisze:
> [...]
    > (jpg, png, gif)
    >
    > Byłbym bardzo wdzieczny za pomoc, pozdrawiam.

    Pisane z palca, nie testowane:

    var elms = document.links;
    var i = elms.length;

    if(i<1){ return false; }

    var h, elm, classlight = 'lightbox';
    var r = new RegExp('(^|\\s)' + classlight + '(\\s|$)');

    while(i--)
    {
    elm = elms[i];
    h = elms[i].href;

    if(typeof h == 'string')
    {
    if( h.lastIndexOf('.jpg') != -1 || h.lastIndexOf('.png') != -1 ||
    h.lastIndexOf('.gif') != -1 )
    {
    if (!elm.className)
    {
    elm.className = classlight;
    }
    else
    {

    if (!r.test(elm.className))
    {
    elm.className += ' ' + classlight;
    }
    }
    }
    }
    }

    --
    Peter

  • 3. Data: 2011-01-04 23:31:46
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    Niestety nie działa, klasa się nie dodaje

  • 4. Data: 2011-01-04 23:39:51
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2011-01-05 00:31, vcore pisze:
    > Niestety nie działa, klasa się nie dodaje

    A, drobny błąd się wkradł. Sprawdź teraz:

    var elms = document.links;
    var i = elms.length;

    if(i > 0)
    {

    {
    if (!elm.className)
    {
    elm.className = classlight;
    }
    else
    {

    if (!r.test(elm.className))
    {
    elm.className += ' ' + classlight;
    }
    }
    }
    }
    }
    }

    --
    Peter

  • 5. Data: 2011-01-04 23:44:38
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    W dniu 2011-01-05 00:39, Peter May pisze:

    > A, drobny błąd się wkradł. Sprawdź teraz:

    Niestety nadal nic się nie pojawia

  • 6. Data: 2011-01-04 23:51:24
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2011-01-05 00:44, vcore pisze:

    > Niestety nadal nic się nie pojawia

    Sprawdziłem, kod działa i do linków dodaje klasę, którą chciałeś. A w
    jakiej przeglądarce masz błąd? Sprawdź w firebug-u w Firefoksie, jeśli
    go używasz.

    --
    Peter

  • 7. Data: 2011-01-04 23:53:00
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    > Niestety nadal nic się nie pojawia

    I jeszcze jedno: W którym miejscu kodu html uruchamiasz ten skrypt? W

    --
    Peter

  • 8. Data: 2011-01-05 00:10:14
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    W dniu 2011-01-05 00:53, Peter May pisze:
    > I jeszcze jedno: W którym miejscu kodu html uruchamiasz ten skrypt? W
    <head></head>? Czy na końcu
    > tuż przed </body>?

    Umieściłem przed </body> i działa, Dzięki!

  • 9. Data: 2011-01-05 14:24:06
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 05 Jan 2011 00:44:38 +0100, vcore napisał(a):

    > Niestety nadal nic się nie pojawia

    Jeśli nie masz alergii na frameworki jak niektórzy tutaj ;>
    i jest to jQuery Lightbox, to spróbuj czegoś takiego:

    $("a").filter(function(){ return
    /(jpe?g|png|gif)$/i.test($(this).attr('href')); }).lightBox({...});

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2011-01-05 14:25:20
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

> [...]

    $("a").filter(function(){ return
    /(jpe?g|png|gif)$/i.test($(this).attr('href')); }).lightBox({...});

    lub .addClass('lightbox') i dalej "zwykły" Lightbox

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl