  • 91. Data: 2022-12-02 09:25:20
    Temat: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Dec 2022 09:06:28 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    > Thursday, December 1, 2022, 5:19:06 PM, you wrote:
    > [...]
    >
    > Kwas siarkowy, niezbyt stężony, jest używany do aktywowania kationitu
    > przy produkcji polskiej heroiny.

    Ale w "antynarkotykowych" przepisach chyba siarkowego nie bylo,
    solny był?

    A tu wyraznie pisza, ze przepisy unijne, antyterrorystyczne ...

    J.

  • 92. Data: 2022-12-02 10:17:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Friday, December 2, 2022, 9:25:20 AM, you wrote:

    > Ale w "antynarkotykowych" przepisach chyba siarkowego nie bylo,

    Był. Podobnie jak woda amoniakalna, chlorek acetylu i kwas octowy
    lodowaty.

    > solny był?

    Nie słyszałem o używaniu solnego do aktywowania kationitu. Może w
    jakies innej wersji albo do produkcji innego narkotyku.

    > A tu wyraznie pisza, ze przepisy unijne, antyterrorystyczne ...

    Nie wnikam - ostatnio kupowałem w 1977 roku kwas siarkowy. Do
    suchoładowanego akumulatora motocyklowego.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 93. Data: 2022-12-02 10:30:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Nov 2022 17:35:58 +0100 (CET), Yerine Ictimai wrote:

    A propos - takie cos mi wyskoczylo: Oukitel P2001

    https://www.youtube.com/watch?v=5RYCNkHxGcA
    https://www.youtube.com/watch?v=azy1ekZLhCo

    J.

  • 94. Data: 2022-12-02 11:41:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Dec 2022 09:22:55 +0100, J.F napisał(a):

    > [...]
    >
    > To po 1990?

    Nieco przed.
    To był czas, gdy równocześnie ze zwykłym poborem jako szeregowi, obywatele
    byli powoływani także do Obrony Cywilnej.

    > Bo wczesniej to sie tak sobie patrzono na daty waznosci,
    > ostatnio dopiero jakiegos hopla dostali wszyscy ...

    W JW były przekształcenia, związane z równoległą służbą wojskową i OC,
    moĹźe
    dlatego.

    > Choc jak gaznik ma jakies gumki, a one sparcieją ... trzeba naprawic i
    > wymienic.

    > A po co wojsku buty niemundurowe?
    > Do roboty czarne, do munduru brązowe?

    Dlaczego niemundurowe?
    Niektóre służby miały czarne - np. lotnictwo. Jakościowo dużo lepsze.

    we-opinacze-czarne/

    > Te opinacze sie do czegos przydają?

    Do śniegu :)

    > Przez ostatnie dekady roznie tez bywalo z jakoscia wojskowych butow.
    > Wszak wiadomo - wygrywa najtanszy w przetargu.
    >
    > https://sklep.amw.com.pl/pl/p/Trzewiki-z-gwozdziami-
    ochronnymi/394
    > Tylko te gwozdzie w podeszwach, a i same podeszwy chyba skĂłrzane.
    >
    > Ile to moze miec lat - 60, 70 ?

    Moje buty - i służbowe i kupione - miały czarną podeszwę. wyglądającą jak
    gumowa. Ale nie ślizgały się na śniegu tak, jak gumowe. Gwoździ nie było.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 95. Data: 2022-12-02 12:08:08
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...pl>

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Kwas siarkowy, niezbyt stężony, jest używany do aktywowania kationitu

    Rozcieńczony kwas siarkowy nie podlega restrykcjom. Trzeba by sprawdzić,
    AFAIR restrykcje dotyczą kwasu o stężeniu powyżej 10%, a to wystarczy do
    regeneracji kationitu.

    P.P.

  • 96. Data: 2022-12-02 12:16:16
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...pl>

    Tak nieco obok tematu: pod Wrocławiem jest OGROMNY zakład produkujący
    akumulatory litowe. Da się to kupić bez miliona pośredników?

    Paweł

  • 97. Data: 2022-12-02 12:39:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Dec 2022 11:41:58 +0100, Adam wrote:

> [...]
    > byli powoływani także do Obrony Cywilnej.

    > W JW były przekształcenia, związane z równoległą służbą wojskową i OC, może

    Dziwne troche jednak takie marnotrwastwo w PRL.
    Chyba, ze skrzynie zdekompletowane, i prosciej bylo zezlomowac niz
    rozliczyc.

    > Dlaczego niemundurowe?
    > Niektóre służby miały czarne - np. lotnictwo. Jakościowo dużo lepsze.

    No to wraca pytanie, czy tak mozna/było.

    > Do śniegu :)

    I taki jest cel?

    ochronnymi/394

    > Moje buty - i służbowe i kupione - miały czarną podeszwę. wyglądającą jak
    > gumowa. Ale nie ślizgały się na śniegu tak, jak gumowe. Gwoździ nie było.

    No wlasnie - guma czy poliuretan na podeszwy lepszy, wiec sie
    zastanawiam jak stare sa te buty.

    Ale sie chyba wyjasnilo - gwozdzi uzywa kompania reprezentacyjna, bo
    lepiej tupią :-)

  • 98. Data: 2022-12-02 12:48:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Dec 2022 10:17:51 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    >
    > Nie słyszałem o używaniu solnego do aktywowania kationitu. Może w
    > jakies innej wersji albo do produkcji innego narkotyku.

    Moze nie do kationitu, ale na liste prekursorow trafil
    https://www.gov.pl/web/chemikalia/prekursory
    https://eur-lex.europa.eu/resource.html?uri=cellar:8
    90ce73d-e279-4506-9c23-1a252cd55160.0001.01/DOC_23&f
    ormat=PDF

    Co prawda widze tam tez jakies ilosci ... 100 kg :-)

  • 99. Data: 2022-12-02 13:09:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Dec 2022 12:16:16 +0100, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Tak nieco obok tematu: pod Wrocławiem jest OGROMNY zakład produkujący
    > akumulatory litowe. Da się to kupić bez miliona pośredników?

    Pewnie nie. Wielcy tak nie działają.

    I wątpie czy robią jakies "konsumenckie typy" -

    https://lgensol.pl/

    Hm - robia ogniwa czy baterie ?

    Choc "wszystkie komponenty baterii" ... to wypadaloby, zeby ogniwa tez
    :-)

    J.

  • 100. Data: 2022-12-02 13:22:53
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    piątek, 2 grudnia 2022 o 09:22:55 UTC+1 J.F napisał(a):
> [...]
    > Przez ostatnie dekady roznie tez bywalo z jakoscia wojskowych butow.
    > Wszak wiadomo - wygrywa najtanszy w przetargu.

    Do przetargów np. na elektronikę czy jakie komputery dla niektórych służb z tego co
    wiem nie może startować
    każdy, trza jakich certyfikatów licencji.
    Pomysł zapożyczyli sobie od usańców:
    https://www.siltec.pl/tempest/oferta/tempest/kompute
    ry i cenka leci x2-x3 względem
    zwykłego PC z rynku:)

    Może i na buty/mundury też co wymyślili.