  • 1. Data: 2013-09-08 20:40:51
    Temat: Problem ze spamerem. Może ktoś rozpozna skąd on bierze te adresy IP z których się loguje.
    Od: sawic <s...@g...com>

    Witam,

    Mam na swoim forum poważny problem ze spamerem. Jest wyjątkowo uparty, a ja nie mam
    jak go zablokować żeby jednocześnie nie utrudniać życia normalnym użytkownikom.

    Logował mi się ostatnio z takich IP:
    78.47.239.11 - vpsnode4.hdintern.eu
    142.4.213.31 - ks4004077.ip-142-4-213.net
    31.170.164.26 - 31-170-164-26.main-hosting.eu
    92.249.63.102 - 192.249.63.102
    188.116.53.154 - beta.sportrebel.pl
    188.120.236.147 - webproxy.ru
    06.217.201.81 - ns176.midphase.com
    85.17.155.84 - hosted-by.leaseweb.com
    66.45.252.90 - prometheus.vectro.com
    144.76.112.2 - rsl1.e-c.com
    185.5.99.77 - 185-5-99-77.greendata.pl
    50.7.47.74 - 50.7.47.74

    To lista tylko z dzisiaj. Nie mam jak go zablokować bo zaraz zmienia IP. Nie
    wyglądają na exit nod-y TORa. A przynajmniej strona na której to sprawdzałem
    twierdzi, że to nie TOR.

    Evercookie nie działa, bo tryb prywatny w przeglądarce potrafi to obejść.

    No w zasadzie nie wiem co mam zrobić, żeby pozbyć się spamu i jednocześnie nie
    komplikować życia reszcie użytkowników.

    Macie może pojęcie skąd te IP? Jeżeli są wylistowane na jakiejś stronie to bym ją
    okresowo czytał i automatem blokował.
    A może jakiś inny sensy pomysł ? (captcha też go nie zniechęca jakby co)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-09-10 17:43:29
    Od: "inny punkt siedzenia..." <...@...s>

    a to polak? może zaatakować go Q&A?