  • 11. Data: 2020-01-24 14:22:56
    Temat: Re: Programming Language of the Year 2019
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    On 1/24/20 8:19 AM, Maciej Sobczak wrote:

    > Oj, nie wiem. Związek między C i C# jest taki jak między polskim i łacińskim. Na
    oko wygląda podobnie, nawet niektóre wyrazy da się użyć tu i tam.

    > C i C++ mają do siebie bliżej, z racji współdzielonych narzędzi i platform
    docelowych. Ale C#? Nie, to jest odrębny język.

    C# jest cąłkiem różny od C, już blizej mu do Javy:
    ((C C++) Rust) (Java C#)

  • 12. Data: 2020-01-24 15:04:22
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Friday, January 24, 2020 at 8:19:44 AM UTC+1, Maciej Sobczak wrote:

> [...]
    >
    > C i C++ mają do siebie bliżej, z racji współdzielonych narzędzi i platform
    docelowych. Ale C#? Nie, to jest odrębny język.

    Prawdy są dwie, po pierwsze tak jak napisałeś, C i C++ to całkiem inne
    języki, po drugie C jest (nie licząc paru drobiazgów) w całości kompilowany
    przez kompilator języka C++. A C# i Java to chyba tylko wizualnie są
    podobne do C++, jakby nie znak dolara, to i PHP byłoby (tylko) wizualnie
    podobne do C++.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2020-01-24 16:11:40
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 24 stycznia 2020 15:43:15 UTC+1 użytkownik slawek napisał:

    > 1. Kompilator C++ kompiluje C.

    Ściśle rzecz biorąc, kompilator C++ kompiluje C++.

    https://www.quora.com/Is-there-any-C-code-that-isn-t
    -valid-C-code/answer/Joe-Zbiciak

    > Da się pisać w C++ tak, że skompiluje to się jako C.

    Nawet w JavaScripcie da się tak pisać. Np. takie coś:

    function() {
    return 5;
    }

    > Jeżeli np. zobaczysz taki fragment jak
    > *ptr++ to równie dobrze może to być C jak C++.

    Jeżeli np. zobaczysz taki fragment jak 2+2 albo f(x) to równie dobrze może to być
    FORTRAN albo Pascal albo Python albo Lua.

    Więc może można by w ogóle spłaszczyć to całe TIOBE.

    https://www.youtube.com/watch?v=1ClCpfeIELw

    > 2. Różnica pomiędzy C a C# jest - tak samo jak pomiędzy Pascalem a
    > Delphi. Zwykle "delfiarze" mówią że Delphi to Pascal.

    Pascal to język programowania, a Delphi to środowisko programistyczne.
    C# to nie jest środowisko programistyczne.

  • 14. Data: 2020-01-24 16:23:11
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 24 Jan 2020 15:43:11 +0100 (GMT+01:00), slawek wrote:

    > 2. Różnica pomiędzy C a C# jest - tak samo jak pomiędzy Pascalem a
    > Delphi.

    Tak nawiasem mówiąc to C# powstał na bazie doświadczeń z Delphi tylko
    składnię dostał z rodziny C.

    > Zwykle "delfiarze" mówią że Delphi to Pascal.

    Nie, to Ty uparcie nazywasz Delphi pascalem. "Delfiarze" nazywają ten język
    Delphi lub, gdy gadają z kimś spoza środowiska, Object Pascal.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 15. Data: 2020-01-24 21:01:51
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > C i C++ to też dwa zupełnie odrębne języki.

    Niezupełnie. Standard języka C++ w pierwszym rozdziale (Scope) stwierdza, że to, co
    oferuje C++, to jest "in addition" do tego, co oferuje język C. Podobnie w rozdziale
    20, o bibliotece standardowej: "The C++standard library also makes available the
    facilities of the C standard library".

    To jest wystarczająco czytelna i oficjalna deklaracja. Raczej nie da się z tym
    przepychać tezy, że to są "zupełnie odrębne języki".

    Natomiast, co ciekawe, społeczności używające tych języków są wobec siebie bardziej
    odrębne (w sensie wzajemnej pogardy), niż te języki.

  • 16. Data: 2020-01-25 13:26:00
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Friday, January 24, 2020 at 4:11:41 PM UTC+1, g...@g...com wrote:

> [...]
    FORTRAN albo Pascal albo Python albo Lua.

    > Więc może można by w ogóle spłaszczyć to całe TIOBE.

    Przepraszam, ja tak ogólnie napomknąłem o podobieństwach 'języków
    klamerkowych', odleciałem z kontekstu TIOBE. Nawet nie wiem co to
    jest TIOBE, widzę w pośpiechu, że jakieś rankingi języków.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2020-01-25 22:01:12
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Saturday, January 25, 2020 at 8:21:40 PM UTC+1, slawek wrote:

    > Tak myślisz? Nie. Kompilator C++ musi rozpoznać extern "C"

    extern "string" określa jedynie "language linkage",
    kod jest cały czas kompilowany jako C++:

    extern "C" void foo() {
    raise "That's the C++ code";
    }

    > i musi kompilować C jeżeli kod źródłowy będzie w C.

    Gdzie to jest w standardzie C++?

    w.

  • 18. Data: 2020-01-25 22:21:04
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Friday, January 24, 2020 at 9:01:53 PM UTC+1, Maciej Sobczak wrote:

> [...]
    oferuje C++, to jest "in addition" do tego, co oferuje język C.

    > Podobnie w rozdziale 20, o bibliotece standardowej: "The C++standard library also
    makes available the facilities of the standard library".

    > To jest wystarczająco czytelna i oficjalna deklaracja. Raczej nie da się z tym
    przepychać tezy, że to są "zupełnie odrębne języki".

    "Zupełnie" to faktycznie za mocne.

    Tyle że te dodatkowe rzeczy w stosunku do C stanowią 95%
    języka C++ i są zupełnie niekompatybilne z protoplastą.
    A sam C powoli rozjeżdża się z C++, np. poprzez zmianę
    semantyki 'auto' w C++11, usunięcie słowa 'register' w
    C++17, czy planowane zmiany w 'volatile' w C++20.

    w.

  • 19. Data: 2020-01-26 15:31:07
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    On 1/26/20 12:38 PM, slawek wrote:
    > Z dwojga złego wolę C# niż nie-wiadomo-jak-ewolujący C++.

    C# jest bardzo "fajny", łatwo się w nim pisze, od razu dostarczona jest
    biblioteka GUI i bardzo dobrze wygląda współpraca z debuggerem.
    Ale ma wady:
    Potrzebuje dodatkowych bibliotek, róznych wersji np. NET4.6. Są
    trudności z przenośnością, w C/C++ są bardziej przenoścne wersje
    Windows<->Linux, a nawet skompilowane Exe pójdzie pod WinE. Natomiast C#
    przywiązuje jeszcze bardziej do Windows.

  • 20. Data: 2020-01-26 15:33:09
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    On 1/26/20 12:53 PM, slawek wrote:
    > Owszem, jednak jeżeli to "linkage" odnosi się do czegoś co jest w
    > C (np. pliku ncurses.c), to aby zrobić program trzeba te coś
    > skompilować jako C a nie C++. I tu ciekawostka, o której pewnie
    > nie wiedziałeś: zarówno GCC jak MSVS dają sobie z tym radę
    > doskonale.

    Pliki z rozszerzeniem .c kompilowane są jako C, z .cpp czy .cxx jako
    C++. Natomiast extern "C" może być włączone zarówno do C jak i C++,
    wtedy gdy włączone do C++, będzie kompilowane jako C++ tylko nie będzie
    name manglingu.