  • 11. Data: 2014-12-31 18:40:16
    Temat: Re: Programowanie piśmienne
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 29 Dec 2014 19:11:29 +0100, Borneq
    <b...@a...hidden.pl> wrote:
    > Ale na jednym końcu są asemblery kodu maszynowego (jest jeszcze
    hex;-),
    > potem assemblery bajtkodu jak Javy i Net, a po drugiej stronie
    pseudokod

    Niżej są komputery analogowe. Wyżej jest UML.

  • 12. Data: 2014-12-31 18:46:52
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Dec 2014 14:15:06 -0600, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > Rozumiem ze to miala byc ironia?...

    Ojtam, ojtam, ...

    Ivonka świetnie czyta Forth.

  • 13. Data: 2014-12-31 18:47:52
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Wednesday, December 31, 2014 6:40:47 PM UTC+1, slawek wrote:
    > Niżej są komputery analogowe. Wyżej jest UML.

    A ktoś w ogóle na poważnie, przemysłowo używa UML-a?
    Ja się nie spotkałem.

    w.

  • 14. Data: 2014-12-31 20:46:58
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 31 Dec 2014 09:47:52 -0800 (PST), Wojciech Muła
    <w...@g...com> wrote:

    >A ktoś w ogóle na poważnie, przemysłowo używa UML-a?
    >Ja się nie spotkałem.
    >
    >w.

    Ja tez nie.

    Tak na marginesie, jest ksiazeczka niejakiego Fowlera, "UML
    Distilled". Fowler byl zaangazowany w tworzenie UML. W wydaniu 3 jest
    dosyc sceptyczny w sprawie uzytecznosci UML, w szczegolnosci roznych
    cuda-nie-widy narzedzi komputerowych do UML. Jak sam przyznaje, UMLa
    uzywa do poczatkowych szkicow, ktore robi na przyslowiowych
    papierowych serwetkach. Ciekawa lektura, tak w ogole, ksiazke polecam
    jako odtrutke gdyby ktos bym zarazony UMLizmem

    A.L.

  • 15. Data: 2015-01-01 02:18:11
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, December 31, 2014 8:46:59 PM UTC+1, A. L. wrote:

    > Ja tez nie.
    >
    > Tak na marginesie, jest ksiazeczka niejakiego Fowlera, "UML
    > [...]
    > jako odtrutke gdyby ktos bym zarazony UMLizmem

    Ja tez nie uzywam, ale myslalem ze to zle.
    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2015-01-01 08:56:32
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 31 Dec 2014 13:46:58 -0600, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > uzywa do poczatkowych szkicow, ktore robi na przyslowiowych

    Dlatego UML jest wyżej.

  • 17. Data: 2015-01-01 09:15:54
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 31 Dec 2014 13:46:58 -0600, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > Ja tez nie.

    Argument "nie używam i dlatego nie jest [dla mnie] przydatne" ?! LOL.

    UML nie jest dla koderów. Klepaczom do niczego się nie przyda.

  • 18. Data: 2015-01-03 19:50:21
    Od: firr <p...@g...com>

    jedna z moich skinek do jezyka c
    (ostatnio opracowywane (jako 'opcja'))

    static

    ((dbl) summ value taken for controll)

    calculate mandelbrot for test (

    (int) CLIENT SIZE X,
    (int) CLIENT SIZE Y,
    (dbl) paint map centre x,
    (dbl) paint map centre y,
    (dbl) paint map size x ,
    (int) max number of iterations)
    {

    setup variables:

    (dbl) paint map size y = paint map size x * CLIENT SIZE Y / CLIENT SIZE X

    (dbl) per pixel delta x = paint map size x / CLIENT SIZE X
    (dbl) per pixel delta y = paint map size y / CLIENT SIZE Y

    (dbl) left top point x = paint map centre x - paint map size x * 0.5 + per pixel
    delta x * 0.5
    (dbl) left top point y = paint map centre y - paint map size x * 0.5 + per pixel
    delta y * 0.5 ;

    loop thru pixels:

    for (CLIENT SIZE Y) j:
    (dbl) c point imaginary = left top point y + j * per pixel delta y

    for (CLIENT SIZE X) i:
    (dbl) c point real = left top point x + i * per pixel delta x

    fire point calculation:
    (int) n = calculate n for mandelbrot escape ( c point real, c point
    imaginary, max number of iterations )

    summ value taken for controll += n

    set pixel in client area (i ,j, palette [n]) ;
    ;
    ;

    return summ value taken for controll
    }

  • 19. Data: 2015-01-03 19:57:32
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu sobota, 3 stycznia 2015 19:50:22 UTC+1 użytkownik firr napisał:
> [...]
    imaginary, max number of iterations )

    > summ value taken for controll += n
    >
    > set pixel in client area (i ,j, palette [n]) ;

    ps moje czesciowe wnisoki zwiazane z tym przykladem i czytelnoscia byly np takie ze
    dlugie nazwy sa brdziej informacyjne ale zarazem wolniej czytelne (czyli bardziej ale
    wolnie ;/ natomiast krotkie na odwrót : mniej ale szybciej ;/) (y a w n)

  • 20. Data: 2015-01-06 21:04:27
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 29/12/2014 19:19, g...@g...com wrote:
    > Również wokół języków funkcjonują pewne kultury, które w różnym
    > stopniu przywiązują wagę do czytelności programów. Na przykład
    > perl jest językiem, który w samym swoim projekcie przemyca założenie,
    > że można używać tajemniczych sekwencji, których znaczenie jest
    > znane tylko dla wtajemniczonych.
    >
    > Jeżeli idzie o języki, których kultury w dużym stopniu wspierają
    > piśmienność (czyli ideę, że kod ma nie tylko być wykonywany, ale
    > przede wszystkim czytany), to należą do nich Python (określany
    > niekiedy mianem "wykonywalnego pseudokodu"), Haskell oraz Scheme,

    O Haskellu można dużo ciekawych rzeczy powiedzieć, ale żeby jako język,
    albo przez swoją kulturę wspierał/wymuszał czytelność programu, to czy
    ja wiem? Dla ciebie czytelna jest np. nazwa funkcji liftM2 albo operator
    <*>?