  • 1. Data: 2011-10-15 16:19:17
    Temat: _Prosty_ system zadaniowy
    Od: RemeK <g...@d...null>

    Witam

    Kolega poprosil mnie o rozejrzenie sie za systemem do zarzadzania zadaniami,
    wymaganiem jest praca wielodostepowa czy aplikacje desktopowe odpadaja.
    Problemem jest to, ze przegladam te systemy i wszystkie sa zazwyczaj bardzo
    mocno sprofilowane na firmy developerskie i tym podobne, a tu chodzi o cos
    prostego, dla firmy spoza IT.
    System ma umozliwiac zdefiniowanie listy zadan z terminem i czasem
    realizacji dla kazdego z pracownikow i ich dostep w jakiejs tam hierarchi
    typu zlecajacy(lub kilku)->pracownik. Niepotrzebne sa wszelkie schedulery,
    bug trackery i inne tego typu stwory. Wazne by zlecajacy widzial jakie
    zadania (z przewidywanym czasem ich realizacji) ma w kolejce realizujacy i
    zeby mogl ocenic po tym, czy mozna mu dorzucic cos wiecej czy dac komus
    innemu.
    Proste, a nie potrafie takiego systemu znalezc.

    ps. fajnie jesli interfejs bylby czytelny i najlepiej polski lub dalo sie go
    latwo przetlumaczyc, bo beda to takze obslugiwaly osoby z komputerami "na
    bakier".

    --
    pozdro
    RemeK

  • 2. Data: 2011-10-16 14:47:54
    Temat: Re: _Prosty_ system zadaniowy
    Od: satellite <p...@g...pl>

    On 2011-10-15 18:19, RemeK wrote:

    > Proste, a nie potrafie takiego systemu znalezc.

    moze jakas szalona konstrukcja w google calendar - jest prosty i
    dostepny, ma rozne poziomy dostepu - tylko trzeba by sie napracowac przy
    stworzeniu logiki takiego systemu (plus - zarzadzanie przez webdav -
    ludzie mogliby dodawac/usuwac zadania z outlook, albo thunderbird)

  • 3. Data: 2011-10-16 18:21:24
    Od: olo <o...@n...com>

    W dniu 16.10.2011 16:47, satellite pisze:

> [...]
    > stworzeniu logiki takiego systemu (plus - zarzadzanie przez webdav -
    > ludzie mogliby dodawac/usuwac zadania z outlook, albo thunderbird)

    jako _prosty_ system zadaniowy się sprawdza - używamy go od prawie 2ch
    lat jako taki przypominaczo/manager zadań. Ale nie wiem jak bardzo
    prostego systemu Remek potrzebuje - podejrzewam, że przy kilku zadaniach
    dziennie + częstej aktualizacji mógłby być wkurzający

    --
    pozdrawiam!

    http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
    http://en.webtrunki.pl - beers, wines, vodkas, your own products

  • 4. Data: 2011-10-19 11:07:23
    Od: RemeK <g...@d...null>

    Dnia Sun, 16 Oct 2011 20:21:24 +0200, olo napisał(a):

> [...]
    > prostego systemu Remek potrzebuje - podejrzewam, że przy kilku zadaniach
    > dziennie + częstej aktualizacji mógłby być wkurzający

    Nie chodzi o zadne przypominacze.
    A zadan moze byc sporo. Opisze to ogolnie. Jest grupa zleceniodawcow i grupa
    zleceniobiorcow. Zleceniobiorcy sa zrzeszeni razem (firma), zleceniodawcy sa
    zewnetrzni i niezalezni. Przyklad z zakladem fryzjerskim jest ok. Ma byc
    strona zakladu fryzjerskiego i harmonogram kazdego fryzjera, z ktorego
    klient moze odczytac kiedy i ktory fryzjer ma wolny termin. Moze dodac swoje
    zlecenie albo na koncu harmonogramu (gdy brak wolnych "okienek" w srodku)
    albo sie wstrzelic w wolny termin posrod innych, przy czym w ten wolny
    termin moze wstawic swoje zlecenie pod warunkiem, ze sie zmiesci, czyli ze
    przewidywany (sredni, znany z gory) czas wykonania jakiejs uslugi
    fryzjerskiej jest mniejszy lub rowny temu wolnemu terminowi.
    Poza tym fryzjerzy moga sobie nawzajem przekazywac zlecenia (jesli
    zleceniobiorca tego nie zabronil). Moga tez przesuwac zlecenia od mniej
    marudnych i gietkich klientow i "wciskac" w to miejsce klientow, ktorym sie
    bardzo spieszy.
    Upraszczajac jeszcze powyzszy przyklad lista klientow jest stala, jest ich
    kilku lub kilkunastu i codziennie maja jakies zlecenia, ktore chca dodawac
    wolnym wykonawcom i chca widziec kto i kiedy jest wolny, bez zmudnego
    zawracania gitary kazdemu po kolei, az trafia na wolnego.
    Sa jeszcze drobne niuanse, ale gdyby bylo to co powyzej byloby juz calkiem
    ok.

    --
    pozdro
    RemeK

  • 5. Data: 2011-10-19 12:54:16
    Od: satellite <p...@g...pl>

    On 2011-10-19 13:07, RemeK wrote:

> [...]
    > wolnym wykonawcom i chca widziec kto i kiedy jest wolny, bez zmudnego
    > zawracania gitary kazdemu po kolei, az trafia na wolnego.

    To ja jeszcze z tym google :)

    Kazdy klient, i kazdy pracownik robi sobie kalendarz w google, przy czym
    pracownicy daja sobie nawzajem mozliwosc modyfikacji swoich kalendarzy

    Klienci podlaczaja sie do publicznych kalendarzy pracownikow - moga w
    ten sposob sledzic poziom użycia pracownikow - ale nie widza czym
    konkretnie zajmuja sie pracownicy - widza tylko terminy w ktorych sa zajeci

    Klienci moga zlecac zadania pracownikom dodajac ich jako gosci w
    utworzonym przez siebie wydarzeniu i ustawiajac im mozliwosc
    modyfikowania wydarzenia

    I to juz - pracownicy moga żąglowac miedzy soba klientami (zmieniajac
    liste gosci) albo calkiem przenosic terminy - a klient w swoim
    kalendarzu caly czas widzi aktualny stan swojego zamowienia (termin i
    pracownika)

    Takie rozwiazanie byloby prymitywne, ale latwe w obsludze - no i -
    calkiem za darmo :)