  • 11. Data: 2019-07-05 23:34:50
    Temat: Re: Przejściówka USB na PS/2 - czy ta dla myszki zadziała z klawiaturą?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/07/2019 21:30, heby wrote:
    > Aby to zadziałało klawiatura musi wspierać PS/2 na wtyczce USB bo
    > przejściówka pewnie pasywna.

    A tutaj poparcie internetów:

    https://en.wikipedia.org/wiki/PS/2_port#Conversion_b
    etween_PS/2_and_USB

  • 12. Data: 2019-07-05 23:55:15
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-07-05 23:34, heby pisze:

    > A tutaj poparcie internetów:
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/PS/2_port#Conversion_b
    etween_PS/2_and_USB

    Dzięki. Aż tak głęboko nie badałem tematu. Może po prostu kupię jeszcze
    jakąś sensowną klawkę z PS/2 (o ile jakąś sensowną znajdę). W mojej
    starej klawiaturze A4TECH (nota bene jeszcze produkowana, a mam ją z 5
    lat albo i dłużej), taka o - biała -
    <http://www.a4tech.com/product.aspx?id=72#2> wysłużyły się gumki pod
    klawiszami, a poza tym ma trochę dłuższy skok - jak w starych,
    tradycyjnych klawiaturach i czasem już klawisze nie łapią.

    Dzisiaj odebrałem taką - <http://www.a4tech.com/product.aspx?id=61>
    Chciałem spróbować czegoś o miękkim skoku. Niby jest wersja PS/2, ale
    google'ując po sklepach nie znalazłem. Na AliExpress przeglądałem
    przejściówki i do myszek jest ich na tony, a do klawiatur są niby te
    same, w opisach piszą, że też i do klawiatur, ale nie ma pewności, że
    zadziałają.

    W każdy razie dziękuję za hint i pozdrawiam.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 13. Data: 2019-07-06 03:19:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-05, Krystek <s...@k...art.pl> wrote:
    > trudno dostępne, albo w jakichś kuriozalnych cenach. Po co mam blokowac
    > gniazdo USB, których w starym sprzęcie nie ma zbyt wiele (mam wszystkie
    > zajęte), gdy mam gniazdo PS/2?

    Huby usb są tanie, nawet te z zasilaniem.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2019-07-06 11:47:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krystek" qfo15v$gmv$1$k...@n...chmurka.net

    > trudno dostępne, albo w jakichś kuriozalnych cenach. Po co mam blokowac gniazdo
    USB, których w starym sprzęcie nie ma zbyt wiele
    > (mam wszystkie zajęte), gdy mam gniazdo PS/2?

    Hub USB można kupić za 5 pln.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 15. Data: 2019-07-06 12:01:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krystek" qfo2u2$hcl$1$k...@n...chmurka.net

    > - Drogie Radio Erywań: Podobno rozdają samochody na Placu Czerwonym. Prawda to?
    > - Szanowny słuchaczu: nie na Placu Czerwonym, a na Placu Maneżowym, nie samochody a
    rowery, i nie rozdają a kradną.

    Program Outlook Express nie mógł ogłosić Twojej wiadomości.
    Temat 'za oknem słonecznie', Konto: 'news.chmurka.net',
    Serwer: 'news.chmurka.net', Protokół: NNTP,
    Odpowiedź serwera: '480 Posting not allowed',
    Port: 119, Zabezpieczenie (SSL): Nie,
    Błąd serwera: 480, Numer błędu: 0x800CCCA9

    Posting not allowed...
    AtMan czasami ;) chodzi...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 16. Data: 2019-07-06 13:25:29
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 05.07.2019 o 21:30, heby pisze:

    > Aby to zadziałało klawiatura musi wspierać PS/2 na wtyczce USB bo
    > przejściówka pewnie pasywna.
    >
    > Obecnie mało kto zawraca sobie głowę implementacją PS/2 w
    > klawiaturach z wtyczką USB. Jakaś dekadę temu było to spotykane w
    > miarę często.
    >
    > Jeśli więc masz przelotkę pasywną to nic nie zdziałasz z nowymi
    > klawiaturami. Przelotki aktywne ponoć są, ale nie widziałem.

    Zazwyczaj tnę cytaty do minimum, ale powyższa dyskusja jest tak
    kuriozalna, że przytaczam, dla potomności, /in extenso/
    Krytek, zlituj że się, kup huba USB, i nie zawracaj kontrafałdy!

    Polecam raczej "miękkiego" (określenie moje), czyli rozgałęzione przewody:
    https://allegro.pl/oferta/hub-rozdzielacz-kabel-host
    -otg-micro-2-x-usb-wwa-6599973925
    niż "twardego" (gniazda na jednej listwie):
    https://allegro.pl/oferta/hub-usb-3-0-rozdzielacz-4-
    porty-usb-z-wylacznikami-6706401891

  • 17. Data: 2019-07-06 13:39:20
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 05.07.2019 o 23:02, Animka pisze:

    > Stare i niemodne.

    Jako że "stare", ale *nadal w obiegu*, to znaczy, że celne. Tedy
    jakieś-tam "niemodne" zastosowania tu nie ma...

  • 18. Data: 2019-07-06 18:00:36
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Krystek <s...@k...art.pl>
    w artykule <news:qfo15v$gmv$1$krystek@news.chmurka.net> pisze:

    > Po co mam blokowac gniazdo USB, których w starym sprzęcie nie ma zbyt
    > wiele (mam wszystkie zajęte), gdy mam gniazdo PS/2?

    Rada z zakupem koncentratora USB jest słuszna, ale:
    1. Klawiaturę i tak powinieneś podłączyć bezpośrednio do portu na płycie,
    jeśli będziesz chciał w razie potrzeby dostać się do BIOS-u.
    2. Ponieważ masz stary sprzęt, czyli zapewne zużyty zasilacz, NIE kupuj
    bylejakiego koncentratora USB. Lepiej wydać 30-50 zł na koncentrator USB 3.0
    z własnym zasilaczem niż przeszukiwać stare wątki, aby się dowiedzieć, co
    było przyczyną padu pendrive'a lub kłopotów z innymi urządzeniami.

    Ten temat był wałkowany niejednokrotnie, ale widać trzeba powtarzać w
    nieskończoność - w końcu pecet zasilaczem stoi.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 19. Data: 2019-07-06 19:09:02
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > klawiszami, a poza tym ma trochę dłuższy skok - jak w starych,
    > tradycyjnych klawiaturach i czasem już klawisze nie łapią.

    Kiedyś rozkręciłem taką klawiaturę i nakleiłem na folię w miejscu gdzie
    naciskają klawisze malutkie kawałki taśmy izolacyjnej. Klawisze zaczęły
    łapać w sposób pewny.

  • 20. Data: 2019-07-06 19:41:29
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.07.2019 o 18:00, Andrzej P. Wozniak pisze:
    > Osoba podpisana jako Krystek <s...@k...art.pl>

    > Rada z zakupem koncentratora USB jest słuszna, ale:
    ale lepiej wykorzystać złącza USB na płycie głównej, ale trzeba kupić
    śledzia z kabelkami. można też kupić kartę pci z dwoma porządnymi
    portami usb. niestety wątkotwórca nie chce.

    ToMasz