  • 1. Data: 2022-04-06 12:36:04
    Temat: Przekop Mierzei Wiślanej ukończony a koparki dalej kopią
    Od: a a <m...@g...com>

    https://youtu.be/8xK41p3n648

    tutaj pracują jakieś koparki pogłębiarki, ale tak wolno, że zajmie im to kolejne 10
    lat zanim cokolwiek pogłębią

    Egipt używał pomp dużej mocy do pogłębiania Kanału Sueskiego
    i zrobil to w kilka miesięcy

    A tutaj zabawa i tak wolna robota jak u żółwi.

    Na cyplu pracują 2 samojezdne koparki w ruchu
    a Zen ek nie przestrzega przepisów BHP i się kręci obok nich, gdy ruszają łyżką
    dookoła

    Ogolnie to fatalny projekt, gdyż została zniszczona ciągłośc plaży dla turystów i
    nikt już nie pojedzie rowerem wzdłuż plaży, czy nie będzie spacerował, bo jest
    zablokowana

    A mogli zbudowac most wiszący
    a nie jakieś bzdurne kołowroty jak w 19 wieku

    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/przekop-mi
    erzei-wislanej-prawie-gotowy-jest-data-otwarcia/ld1n
    cnq

  • 2. Data: 2022-04-06 15:10:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "a a" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >https://youtu.be/8xK41p3n648
    >tutaj pracują jakieś koparki pogłębiarki, ale tak wolno, że zajmie im
    >to kolejne 10 lat zanim cokolwiek pogłębią

    A reszta jest zrobiona? Jakies śluzy tam mialy byc - to sie chyba
    przyjemniej robi bez wody?
    Mosty widzę juz są - czyli blizej konca.

    >Egipt używał pomp dużej mocy do pogłębiania Kanału Sueskiego
    >i zrobil to w kilka miesięcy
    >A tutaj zabawa i tak wolna robota jak u żółwi.

    Widac nie ma parcia na otwarcie :-)
    Za to moze byc parcie, aby inwestor zaplacil tyle co ma w
    kasie/planie, a nie wiecej.
    10 mln rocznie przez 100 lat mniej boli niz miliard :-)

    Natomiast ... czy w obliczu wojny i sankcji nie pojawilo sie parcie na
    szybkie otwarcie?

    >Ogolnie to fatalny projekt, gdyż została zniszczona ciągłośc plaży
    >dla turystów i nikt już nie pojedzie rowerem wzdłuż plaży, czy nie
    >będzie spacerował, bo jest zablokowana

    Eee tam - rowerem przyjemniej sie jedzie po asfalcie, spacerowiczow i
    tak nie bylo duzo, a teraz bedzie ich duzo wiecej - beda chcieli
    zobaczyc to cudo :-)

    >A mogli zbudowac most wiszący
    >a nie jakieś bzdurne kołowroty jak w 19 wieku

    Licza chyba na duze statki. Most musialby byc wysoki.
    Albo tunel, jak w Swinoujsciu.

    Zaraz ... jak wysoki, skoro tam zanurzenia dopuszczalnego ma byc cos
    4m ... czy to sie tak prosto nie przelicza ?

    >https://businessinsider.com.pl/gospodarka/przekop-m
    ierzei-wislanej-prawie-gotowy-jest-data-otwarcia/ld1
    ncnq

    17 wrzesnia ... symbolicznie :-)

    Ciekawe, czy juz zakontraktowali jakies statki, czy zmobilizuje sie
    miejscowe jachtkluby.

    W sumie, na te okazje, to Prezydent moglby jakis jacht kupic, z Juraty
    blisko :-)

    J.

  • 3. Data: 2022-04-06 17:08:54
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 6 April 2022 at 15:10:03 UTC+2, J.F. wrote:
    > Użytkownik "a a" napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]
    > miejscowe jachtkluby.
    >
    > W sumie, na te okazje, to Prezydent moglby jakis jacht kupic, z Juraty

    ok,
    płyne transatlantykiem
    tututu tututu booo booo booo
    śluza się zamyka, kolowroty zamykają drogę
    zaczyna się napelnianie śluzy wodą
    czekam pół godziny
    wplywam
    zaczyna się opróżnianie śluzy z wody
    czekam pół godziny
    wypływam
    kołowroty otwierają drogę

    Który kierowca nie dostanie ataku serca, gdy będzie musiał czekac godzine na przejazd
    wzdłuż mierzei

    A przecież takich transatlantyków dziennie będzie przeplywalo wiele, może co godzinę

    oj, będzie się działo

    Tunel mozna było wybudować, gdy nie było przekopu, teraz jest za późno

    Pozostaje budowa mostu wiszącego, bezkolizyjnego
    ale będzie kosztowal 3 razy tyle co przekop i nikt go nie sfinansuje, bo tam nie ma
    ruchu samochodowego jak na autostradzie

    Należy współczuć tym, co codziennie będą musieli dojeżdżać do pracy, szkoly, lekarza
    przez te kolowroty mostowe, wiecznie zamknięte

  • 4. Data: 2022-04-07 00:41:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Eee tam - rowerem przyjemniej sie jedzie po asfalcie, spacerowiczow i
    > tak nie bylo duzo, a teraz bedzie ich duzo wiecej - beda chcieli
    > zobaczyc to cudo :-)

    I koniecznie te tony bursztynu, które miały finansować całe
    przedsięwzięcie. Nie zapominajmy o bursztynie.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2022-04-07 01:49:08
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 7 April 2022 at 00:41:35 UTC+2, Marcin Debowski wrote:

    > I koniecznie te tony bursztynu, które miały finansować całe
    > przedsięwzięcie. Nie zapominajmy o bursztynie.
    >
    > --
    > Marcin
    ok, ok

    już zbieram fundusze

    zbuduję tam most zwodzony, jaki widziałem w Dubaju

    Gdy statek bedzie przejeżdżał na kolach, to most bedzie się podnosił z obu stron
    a gdy przejedzie statek\
    to 2 przęsła mostu się opuszczą i droga będzie przejezdna

    Czyli nie wiszący, bo byłby za wysoki do najazdu i zjazdu, jakkolwiek bezkolizyjny

  • 6. Data: 2022-04-07 12:36:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 06 Apr 2022 22:41:33 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > I koniecznie te tony bursztynu, które miały finansować całe
    > przedsięwzięcie. Nie zapominajmy o bursztynie.

    Jakby oglosic, ze tony bursztynu były, ale sie rozrzucily i bedą
    wyrzucane na brzeg, to by spacerowali po plaży i nie narzekali :-)

    J.

  • 7. Data: 2022-04-08 00:44:56
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2022-04-06 o 17:08, a a pisze:
    > Należy współczuć tym, co codziennie będą musieli dojeżdżać do pracy, szkoly,
    lekarza
    > przez te kolowroty mostowe, wiecznie zamknięte

    I dlatego są 2 przejazdy. Oba jednocześnie nie mogą byc otwarte.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2022-04-08 12:52:21
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 8 April 2022 at 00:44:58 UTC+2, Pawel "O'Pajak" wrote:
    > I dlatego są 2 przejazdy. Oba jednocześnie nie mogą byc otwarte.
    >

    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa
    > --
    > "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    > -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    > ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    > moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
    rozwiązanie patologiczne, dobre na wsi, gdy 1 traktor przejeżdża na dobę

    ale jak tam była droga, to te kołowroty to największy syf i tam zawsze będzie korek 5
    kilometrow
    no chyba, że tor zamula sztormy, wtedy będą pływać tylko kajakami i na materacach.

    Musi być most zwodzony , jak na Tamizie, 2-segmentowy, aby się szybko otwierał i
    zamykał

    Mieszkasz na mierzei i jedziesz ran o do roboty a tu 5 kutrów przepływa i przejazd
    zamknięty na godzinę
    i już zarobiłeś

    Kutry też nie będą czekac godziny w doku, na otwarcie przeprawy, a gdy latem dojdą do
    tego żaglówki, to przejazd samochodem będzie:
    zamkniety
    zamknięty
    zamknięty\
    otwarty
    zamknięty
    zamknięty
    zamknięty

    Tylko nocą będzie jako tako

    czyli wielki syf dla mieszkancow mierzei, dojeżdżających codziennie do szkól, roboty
    w trójmieście,
    czy pilnie do lekarza

  • 9. Data: 2022-04-08 12:53:15
    Od: a a <m...@g...com>

> [...]
    > ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    > moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
    Jak można mieć Kropka na imię ?

    a czemu nie Przecinek ?

  • 10. Data: 2022-04-08 13:26:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Apr 2022 08:08:54 -0700 (PDT), a a wrote:
> [...]
    ..

    > ok,
    > płyne transatlantykiem
    Takim o 4m zanurzenia.

    > tututu tututu booo booo booo
    > śluza się zamyka, kolowroty zamykają drogę
    > zaczyna się napelnianie śluzy wodą
    > czekam pół godziny

    Mylisz sie. Tam poziom praktycznie taki sam.
    Pare minut.

> [...]
    > kołowroty otwierają drogę
    >
    > Który kierowca nie dostanie ataku serca, gdy będzie musiał czekac godzine na

    A kogo kierowcy obchodzą?
    Prosil ich kto, zeby samochodem przyjechali ? :-)

    Ale dlaczego mieliby by czekac godzine?

    Wyrownujesz poziom wody do jednej strony, podnosisz jeden most,
    statek wplywa, most opuszczasz, wyrównujesz do drugiej strony,
    podnosisz drugi most, statek wyplywa, opuszczasz.

    przerwy krótsze i zawsze choc jeden most opuszczony.

    > A przecież takich transatlantyków dziennie będzie przeplywalo wiele, może co
    godzinę

    Jestes pewien?

    Rzad straszy i straszy, a ja jestem ciekaw, czy uzbiera sie choc jeden
    dziennie.

    Podobno takie male statki są zmorą duzych portów jak Gdansk, ale jesli
    to nieprawda, to po cholere plynąc do Elbląga - nie mozna towaru
    wyładowac i załadowac w Gdansku czy Gdyni ?

    > Tunel mozna było wybudować, gdy nie było przekopu, teraz jest za późno

    To tylko 4 metry.
    Mozna zasypac, zabetonowac, lub skorzystac z okazji i zrobi tunel
    metodą odkrywkową :-)

    Poza tym gdy nie ma przekopu, to tunel niepotrzebny :-)

    > Pozostaje budowa mostu wiszącego, bezkolizyjnego
    > ale będzie kosztowal 3 razy tyle co przekop i nikt go nie
    > sfinansuje, bo tam nie ma ruchu samochodowego jak na autostradzie

    Ja tam nie wiem, jakie parametry tego mostu proponujesz?
    Wysokosc, dlugosc, estakady?

    ale przekop i tak by trzeba zrobic, tylko bez tych dwóch mostów
    ruchomych. To ten jeden staly kto wie czy nie tanszy bylby.
    A przekop juz ponoc 2 mld kosztuje ..

    > Należy współczuć tym, co codziennie będą musieli dojeżdżać do pracy, szkoly,
    lekarza
    > przez te kolowroty mostowe, wiecznie zamknięte

    Tam praca sezonowa bardzo :-)

    J.