  • 1. Data: 2009-05-06 19:33:21
    Temat: Przezroczystosc "przebija"
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Hej
    Na tle strony mam zdjecie. Nad nim jest div z przezroczystoscia 50%, wiec
    zdjecie troche przebija i jest ok.
    Problem jest taki, ze na tym divie znajduje sie tekst i zdjecia i te zdjecia
    tez sa przezroczyste (z powodu tego diva)
    Da sie niewylaczajac przezroczosci tego diva wylaczyc przezroczystosc zdjec?

    Div ma styl:
    filter: alpha(opacity=50);
    -moz-opacity: 0.5;
    opacity: 0.5;

    lamer

  • 2. Data: 2009-05-06 19:45:19
    Temat: Re: Przezroczystosc "przebija"
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "lamer" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Div ma styl:
    > filter: alpha(opacity=50);
    > -moz-opacity: 0.5;
    > opacity: 0.5;

    Strzelam:
    divjakistam img {
    filter: alpha(opacity=0);
    -moz-opacity: 0;
    opacity: 0;
    }

    Koncepcja taka, zeby img wewnatrz div nadac inne opacity:)

    Gabriel Zastawnik
    http://www.monitoringkomputera.pl - Monitoring Komputera

  • 3. Data: 2009-05-07 08:38:43
    Od: jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl>

    > Koncepcja taka, zeby img wewnatrz div nadac inne opacity:)

    nie działa. Przezroczystość jest zawsze dziedziczona, a właściwie jest
    iloczynem przezroczystości zewnętrznego i wewnętrznego elementu, co jest
    jakby logiczne. Jedyny sposób na uniknięcie tego efektu jest wyjęcie
    elementu z przezroczystego diva i jakieś chytre spozycjonowanie (nie
    zapomnając o z-indexie, oczywiście)

  • 4. Data: 2009-05-07 09:06:30
    Od: Colin <m...@g...com>

    jakub tarczewski wrote:
    > Przezroczystość jest zawsze dziedziczona

    Jest dziedziczona tylko wtedy, gdy się ustawi opacity: inherit - oznacza
    to, że element podrzędny jest jeszcze bardziej przezroczysty niż nadrzędny.

  • 5. Data: 2009-05-07 11:27:51
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "jakub tarczewski" <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl> napisał w
    wiadomości news:gtu6mi$b17$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > jakby logiczne. Jedyny sposób na uniknięcie tego efektu jest wyjęcie
    > elementu z przezroczystego diva i jakieś chytre spozycjonowanie (nie

    Tak zrobiłem ("wyjąłem" diva) i działa.

    lamer

  • 6. Data: 2009-05-07 12:15:40
    Od: jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl>

    > Jest dziedziczona tylko wtedy, gdy się ustawi opacity: inherit - oznacza
    > to, że element podrzędny jest jeszcze bardziej przezroczysty niż nadrzędny.

    no właśnie jakoś nie ;-) wystarczy sprawdzić. Zresztą może niepotrzebnie
    użyłem określenia "dziedziczenie" które w tym kontekście znaczy co
    innego i niepotrzebnie kojarzy się z "inheritance".

  • 7. Data: 2009-05-07 18:27:56
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    jakub tarczewski pisze:
> [...]
    > jakby logiczne. Jedyny sposób na uniknięcie tego efektu jest wyjęcie
    > elementu z przezroczystego diva i jakieś chytre spozycjonowanie (nie

    Można też ustawić png z kanałem alpha jako tło dla tego diva.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 8. Data: 2009-05-07 20:39:33
    Od: ant <a...@n...tld>

    jakub tarczewski wrote:
> [...]
    > jakby logiczne. Jedyny sposób na uniknięcie tego efektu jest wyjęcie
    > elementu z przezroczystego diva i jakieś chytre spozycjonowanie (nie

    http://www.w3schools.com/Css/css_image_transparency.
    asp

  • 9. Data: 2009-05-07 21:32:57
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "Paweł Piskorz" <n...@p...nie?> napisał w wiadomości

    > Można też ustawić png z kanałem alpha jako tło dla tego diva.

    Można, ale wtedy trzeba hakować Misia.
    Zrobiłem w ten deseń:
    http://bitsamppixels.com/2008/02/11/cross-browser-tr
    ansparent-columns/

    lamer

  • 10. Data: 2009-05-11 06:13:38
    Od: k0m0r <k...@w...pl>

    On 7 Maj, 14:15, jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl> wrote:

    > no właśnie jakoś nie ;-) wystarczy sprawdzić. Zresztą może niepotrzebnie
    > użyłem określenia "dziedziczenie" które w tym kontekście znaczy co
    > innego i niepotrzebnie kojarzy się z "inheritance".

    Ależ warstwy jak najbardziej dziedziczą przezroczystość, to podobnie
    jak z wielkościami w procentach.
    Jeśli masz taki układ:

    to wówczas div2 będzie miał przezroczystość równą 100%
    przezroczystości RODZICA (całkiem logicznie zresztą).