  • 1. Data: 2018-09-22 22:18:29
    Temat: Puchate na mikrofon
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Mikrofon w moim bezlusterkowcu łapie za dużo wiatru. Zastanawiam się nad
    nalepieniem czegoś puchatego na dziurkę co podobno znaczaco zmniejsza
    poziom szumu.

    Przystapiłem więc do przeszukania allegro i aliexpress i zonk. Wygląda
    na to że to się jakoś nazywa tylko nie potrafie znaleźc, a jak znajduje
    to za absurdalną cenę. To tylko kawałek wlochatego materialu z taśmą
    samoprzylepną ... Ma ktoś jakieś słowo kluczowe dla tej kosmicznej
    technologii?

  • 2. Data: 2018-09-22 22:33:51
    Temat: Re: Puchate na mikrofon
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 22/09/2018 09:18 PM, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > absurdalną cenę. To tylko kawałek wlochatego materialu z taśmą
    > samoprzylepną ... Ma ktoś jakieś słowo kluczowe dla tej kosmicznej

    Nie znam sie ale szukalbym w tym kierunku:
    https://www.google.com/search?q=mic+wind+proof&ie=ut
    f-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab

  • 3. Data: 2018-09-22 22:54:21
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 22.09.2018 22:18, Sebastian Biały pisze:

    > Ma ktoś jakieś słowo kluczowe dla tej kosmicznej technologii?

    Osłona przeciwwiatrowa do mikrofonu.

  • 4. Data: 2018-09-23 14:01:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/22/2018 10:54 PM, collie wrote:
    > Osłona przeciwwiatrowa do mikrofonu.

    Od tego zaczynałem. Słowo "przewwiatrow*" nie występuje w kontekście
    foto/rtv na allegro. Wystepuje za to "przeciwwietrzna". W postaci prawie
    wyłacznie futerek na podłuzne mikrofony. Takiej do małej dziurki w
    aparacie/kamerze sportowej nie widzę.

  • 5. Data: 2018-09-23 14:08:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/22/2018 10:33 PM, 2late wrote:
    > Nie znam sie ale szukalbym w tym kierunku:
    > https://www.google.com/search?q=mic+wind+proof&ie=ut
    f-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab

    Niestety niewiele widze z tego co mógłbym uzyć. Albo gąbki albo puchate
    kondomki na duże mikrofony.

    Przeczeszę jeszcze inne kominacje słów.

    PS. koncepcja wynikła z tego:

    https://www.youtube.com/watch?v=0TktXjgzReY

    Ale on tam robi review:

    http://micromuff.com/

    Co jest absurdalnie drogie głównie z powodu kosztów przesyłki...

  • 6. Data: 2018-09-23 14:10:53
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 23.09.2018 14:01, Sebastian Biały pisze:

    > Słowo "przewwiatrow*" nie występuje w kontekście foto/rtv na allegro.

    Występuje, tu:
    https://allegro.pl/oslona-przeciwwiatrowa-do-mikrofo
    nu-renkforce-i7549887135.html

    Reszta to szczegóły, które mnie nie interesują.

  • 7. Data: 2018-09-23 14:27:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/23/2018 2:10 PM, collie wrote:
    > Występuje, tu:
    > https://allegro.pl/oslona-przeciwwiatrowa-do-mikrofo
    nu-renkforce-i7549887135.html

    To zakłada się na mikrofon. Ja mówie o przylepianej na płaską
    powierzchnię, obudowę foto/kamery.

  • 8. Data: 2018-09-23 14:50:00
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 23.09.2018 14:27, Sebastian Biały pisze:

    > To zakłada się na mikrofon. Ja mówie o przylepianej na płaską powierzchnię,
    > obudowę foto/kamery.

    Najpierw twierdzisz, że nie ma osłon przeciwwiatrowych, tylko przeciwwietrzne,
    teraz zaś masz problem z przyklejeniem kawałka futerka do płaskiej powierzchni.
    To może idź tą drogą: kup osłonę przeciwwiatrową na wielgachny mikrofon tak,
    by mieściła się w niej cała kamera. Wytnij w osłonie otwór na obiektyw i już
    masz osłonę przeciwwiatrową na mikrofon w kamerze. Bez "przylepiania na płaską
    powierzchnię". ;)

  • 9. Data: 2018-09-23 16:48:57
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2018-09-22 22:18, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > to za absurdalną cenę. To tylko kawałek wlochatego materialu z taśmą
    > samoprzylepną ... Ma ktoś jakieś słowo kluczowe dla tej kosmicznej

    Po angielsku włochata osłona na mikrofon nazywa się dead cat, całkiem
    oficjalnie. Rode produkuje osłonę do swoich mikrofonów pod nazwą
    Deadkitten. Ale nie wiem, jak to się da założyć na mikrofony w aparacie.

  • 10. Data: 2018-09-25 11:03:20
    Od: ks <k...@g...com>

    W dniu 2018.09.22 o 22:18, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > cenę. To tylko kawałek wlochatego materialu z taśmą samoprzylepną ... Ma ktoś
    > jakieś słowo kluczowe dla tej kosmicznej technologii?

    tylko się nie śmiej - kiedyś nad morzem, na wczasach stwierdziłem, że potrzebuję
    na gwałt osłonki bo mi wiatr szumi i szukałem czegoś co by mogło zadziałać. Ni
    działał sweter ani polar. Zadziałał breloczek 'królicza łapka' - to było
    zrobione z takiego długowłosego sztucznego futerka na siatce (nie na kawałku
    skóry, tylko właśnie na takiej rzadkiej tkaninie jak sitko). Zadziałało super,
    do teraz mam z tego filterek w szufladzie, choć aparatu już nie mam :)

    pozdrawiam Krzysiek

    ---
    Avast.