  • 1. Data: 2013-04-12 10:13:47
    Temat: Pytanie o technikę wykonania zdjęcia
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Chciałbym wykonać zdjęcie małego obiektu na idealnie czarnym tle. Tak
    jak tu:

    http://newevolutiondesigns.com/images/freebies/black
    -wallpaper-3.jpg

    Tło czarne nigdy nie jest idealnie czarne - zawsze jakiś odblask
    nastąpi. Czy to co widzę jest efektem pracy Photoshopa? Jeśli nie - to
    jak powtórzyć takie właśnie zdjęcie?

    Marek

  • 2. Data: 2013-04-12 10:57:28
    Temat: Re: Pytanie o technikę wykonania zdjęcia
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-04-12 10:13, Marek pisze:
> [...]
    >
    > Tło czarne nigdy nie jest idealnie czarne - zawsze jakiś odblask
    > nastąpi. Czy to co widzę jest efektem pracy Photoshopa? Jeśli nie - to

    Jako czarne tło bardzo sympatycznie spisuje się czarny aksamit, jeśli
    jest dość daleko od przedmiotu to praktycznie nie daje odblasku.
    Ale to raczej Photoshop. Brak struktury kropli wody na jabłku po lewej
    stronie i wiszące w powietrzu jabłka skłaniają do takiej opinii.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 3. Data: 2013-04-12 10:58:50
    Od: JD <j...@g...com>

> [...]
    >
    > Tło czarne nigdy nie jest idealnie czarne - zawsze jakiś odblask
    > nastąpi. Czy to co widzę jest efektem pracy Photoshopa? Jeśli nie - to

    Najprawdopodobniej szop, co nie znaczy,
    że samym światłem się nie da tego osiągnąć.
    Światła sceny muszą się zmieścić w pojemności tonalnej matrycy
    a czerń i ciemne cienie muszą wyjść poza zakres rejestracji.

    JD

  • 4. Data: 2013-04-12 11:09:04
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-12 10:57, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Jako czarne tło bardzo sympatycznie spisuje się czarny aksamit, jeśli
    > jest dość daleko od przedmiotu to praktycznie nie daje odblasku.

    Właśnie kłopot jest z przedmiotami leżącymi na "czerni".

    > Ale to raczej Photoshop. Brak struktury kropli wody na jabłku po lewej
    > stronie i wiszące w powietrzu jabłka skłaniają do takiej opinii.

    A tego nie dostrzegam akurat. Dostrzegam natomiast na dole "wygryzione"
    zielone jabłko. Tak jakby za daleko zostało wymazane ręcznie albo
    materiał coś przesłonił o ile w ogóle jest tam jakiś materiał. Jabłko
    wydaje się nie mieć zagłębień aby tak cień ukształtować.

    Marek

  • 5. Data: 2013-04-12 11:17:39
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-12 10:58, JD pisze:

    > Najprawdopodobniej szop, co nie znaczy,
    > że samym światłem się nie da tego osiągnąć.
    > Światła sceny muszą się zmieścić w pojemności tonalnej matrycy
    > a czerń i ciemne cienie muszą wyjść poza zakres rejestracji.

    No właśnie i w tym problem. Rozumiem, że w Szopie można pogłębić cienie
    ale jeśli te jabłka leżą na czymś czarnym, to wydaje mi się, ze trudno o
    materiał / technikę, która spowodowałaby niewidoczność tej czerni.
    Zawsze materiał ma jakąś strukturę i trochę światła wyjdzie.
    Hipotetycznie można ustawić przy samym jabłku źródło światła tak aby
    średnica jabłka stanowiła odległość na której spadek jasności tego
    światła będzie znaczący. Ale raczej nie tędy droga, jak mi się wydaje.

    Marek

  • 6. Data: 2013-04-12 11:22:20
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-04-12 11:17, Marek pisze:

> [...]
    > średnica jabłka stanowiła odległość na której spadek jasności tego
    > światła będzie znaczący. Ale raczej nie tędy droga, jak mi się wydaje.

    Nie tędy.
    Jabłka na szybę, a oddalić tło.

    JD

  • 7. Data: 2013-04-12 11:56:04
    Od: mt <f...@i...pl>

> [...]
    >
    > Tło czarne nigdy nie jest idealnie czarne - zawsze jakiś odblask
    > nastąpi. Czy to co widzę jest efektem pracy Photoshopa? Jeśli nie - to

    Jakaś Maya czy inny Maxwell Render i tworzysz! :)

    --
    marcin

  • 8. Data: 2013-04-12 11:57:37
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-04-12 11:56, mt pisze:

    -wallpaper-3.jpg

    > Jakaś Maya czy inny Maxwell Render i tworzysz! :)

    Oo, tu nawet masz przykład:
    http://www.maxwellrender.com/index.php/gallery/image
    s/5/3/11

    --
    marcin

  • 9. Data: 2013-04-12 13:07:48
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-12 11:22, JD pisze:

    > Nie tędy.
    > Jabłka na szybę, a oddalić tło.

    Sprytne :-) Spróbuję w ten sposób. Dzięki.

    Marek

  • 10. Data: 2013-04-12 13:11:14
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-12 11:57, mt pisze:

    > Oo, tu nawet masz przykład:
    > http://www.maxwellrender.com/index.php/gallery/image
    s/5/3/11

    eee tam - póki co muszę się nacieszyć fotografią :-)

    P.S.
    A efekt niesamowicie realistyczny. Nawet w programach 3D trzeba
    główkować nad stworzeniem materiałów oddających rzeczywiste. Jestem
    pełen uznania dla autora :-)

    Marek