  • 1. Data: 2009-10-28 12:11:00
    Temat: Pytanie trochę NTG
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Cze

    Czytam sobie o high techu hondy czyli vfr1200f i znalazłem
    wytłumaczenie innowacyjności nowego wału kardana w tejże. Utknąłem
    jednak na jednym słowie "spline".

    "Honda's system uses a swingarm pivot system like a chain drive bike -
    the swingarm is bolted right through the frame, which gives a rigid
    mounting for better handling. The shaft drive runs underneath. Usually
    this would prevent movement (imagine strapping a bar along the outside
    of your arm and trying to bend your elbow), but Honda use a two-part
    shaft connected by a __spline__ that allows the drive shaft to
    lengthen without impeding swingarm movement."

    Ktoś pomoże? Że jak to zostało połączone?

    --
    Jasio
    vx etz

  • 2. Data: 2009-10-28 12:29:41
    Temat: Re: Pytanie trochę NTG
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jasio" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    "spline".

    klin? klinowac?

    --
    pozdrawiam,
    Piotr / Sowa

  • 3. Data: 2009-10-28 12:30:00
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 28 Paź, 13:11, "Jasio" <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    > lengthen without impeding swingarm movement."
    >
    > Ktoś pomoże? Że jak to zostało połączone?

    Ogólnie spline to wielowypust ale za cholerę nie wiem co to może być
    dwu częściowy wałek, jakoś sobie to wyobrażam ale koślawo.

    --
    Artur
    Zygzak 12

  • 4. Data: 2009-10-28 12:30:46
    Od: maciek <m...@g...com>

    On Oct 28, 12:11 pm, "Jasio" <b...@g...pl> wrote:

    > Czytam sobie o high techu hondy czyli vfr1200f i znalazłem
    > wytłumaczenie innowacyjności nowego wału kardana w tejże. Utknąłem
    > jednak na jednym słowie "spline".

    Spline to znaczy klin ogolnie ale w tym przypadku chyba chodzi i takie
    cos:

    A rectangular piece fitting grooves like key seats in a hub and a
    shaft, so that while the one may slide endwise on the other, both must
    revolve together; a feather; also, sometimes, a groove to receive such
    a rectangular piece., (n.) A long, flexble piece of wood sometimes
    used as a ruler.

    maciek

  • 5. Data: 2009-10-28 12:48:02
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > swingarm movement."
    >
    > Ktoś pomoże? Że jak to zostało połączone?

    hmm może chodzi o takie rozwiązanie jak np w autach napędzanych na oś tylną,
    wał napędowy wykonany z dwóch części z wielowypustem, w jednej wewnętrzny a
    drugiej zewnętrzny, które poruszają się względem siebie w zależności od
    położenia osi tylnej? /wał się skraca i wydłuża/
    brat

  • 6. Data: 2009-10-28 12:52:26
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jasio"

    http://en.wikipedia.org/wiki/Rotating_spline

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]

  • 7. Data: 2009-10-28 13:49:29
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    bratPit[pr] pisze:

> [...]
    > wewnętrzny a drugiej zewnętrzny, które poruszają się względem siebie w
    > zależności od położenia osi tylnej? /wał się skraca i wydłuża/
    Z opisu wynika wlasne ze to tak ma dzialac. Oprocz obracani sie wokol
    osi dlugiej to jeszcze zmienia sie jego dlugosc podczas pracy wahacza.

    --
    Qlfon, Kraków

  • 8. Data: 2009-10-29 06:41:04
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 28 Paź, 14:49, Qlfon <r...@l...pl> wrote:

    > Z opisu wynika wlasne ze to tak ma dzialac. Oprocz obracani sie wokol
    > osi dlugiej to jeszcze zmienia sie jego dlugosc podczas pracy wahacza.
    Wszystko fajnie ale to jakas nowosc? Chyba kazdy wahacz z kardanem
    pracuje na wieloklinach. Pytamboniewiem.

    pzdr, dr
    FJR/525

  • 9. Data: 2009-10-29 06:55:59
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    doktorski pisze:

    > Wszystko fajnie ale to jakas nowosc? Chyba kazdy wahacz z kardanem
    > pracuje na wieloklinach. Pytamboniewiem.
    A to już do watkotworcy nie do mnie:)

    --
    Qlfon, Kraków