  • 1. Data: 2011-08-11 10:19:31
    Temat: RFID - zgodnosc pomiedzy producentami w ramach jednej opcji czestotliwosci
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    czy karty, breloczki i inne formy chipow RFID w ramach JEDNEJ opcji
    czestotliwosci pracy 125kHz, 134kHz, 13,5MHz - sa ze soba zgodne a
    produkowane przez rozne firmy?

    Domyslam sie, ze tak nie i pewnie sie roznia dlugosciami bitow
    (zwracanych jako odpowiedz)!

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2011-08-11 10:22:51
    Od: a...@p...pl

    a tak przy okazji zapytam, to jak wyglada sprawa kart zblizeniowych
    Visa/Mastercard? Jaki to jest system?

    Jedna ze szkol (Lotnik) w Zielonej Gorze wraz z BZWBK daja karty
    podpiete pod rachunek bankowy (prepaid), ktore jednoczesnie sluza na
    wejscie przez kolowrotki do szkoly. Ale czy sa one zgodne z tym
    systeme visa/mastercard (paypass itp.)?

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2011-08-11 10:29:23
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 11.08.2011 12:19, a...@p...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > czy karty, breloczki i inne formy chipow RFID w ramach JEDNEJ opcji
    > czestotliwosci pracy 125kHz, 134kHz,
    Tu za bardzo nie wiem - jest jakiś standard dla tagów, jest jakiś dla
    programowania i wygląda na to, że większość układów na 125kHz po prostu
    działa.

    > 13,5MHz - sa ze soba zgodne a
    Tu jest kilka standardów (np ISO/IEC 14443) i układy są zgodne ze
    standardami.

    Michoo

  • 4. Data: 2011-08-11 10:30:34
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 11 Aug 2011 12:22:51 +0200, a...@p...pl wrote:

> [...]
    >podpiete pod rachunek bankowy (prepaid), ktore jednoczesnie sluza na
    >wejscie przez kolowrotki do szkoly. Ale czy sa one zgodne z tym

    chociaz nie jestem pewien, ze to zblizeniowa - I will check...

    --
    ThinkXtra

  • 5. Data: 2011-08-11 10:31:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Aug 2011 12:22:51 +0200, a...@p...pl napisał(a):
> [...]
    > podpiete pod rachunek bankowy (prepaid), ktore jednoczesnie sluza na
    > wejscie przez kolowrotki do szkoly. Ale czy sa one zgodne z tym

    Pewnie tak, bo ani szkola nie wymyslila nowych kart, ani BZW.
    Normalny paypass,
    http://indywidualni.bzwbk.pl/karty/przedplacone-pre-
    paid/zblizeniowa-z-doladowaniem/karta-zblizeniowa-z-
    doladowaniem.html

    Tylko ciekaw jestem - szkola jakos podpieta pod bank, kazdy moze odczytac
    dane z takiej karty, przynajmniej czesciowo, czy dowolna karta otwiera ten
    kolowrotek ?

    J.

  • 6. Data: 2011-08-11 10:35:13
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 11 Aug 2011 12:29:23 +0200, Michoo <m...@v...pl> wrote:

> [...]
    >działa.

    >Tu jest kilka standardów (np ISO/IEC 14443) i układy są zgodne ze

    pytam, bo przymierzam sie do zainstalowania "drzwi na prad" na wejsciu
    do klatki, ale jedni chcieliby jako brelok do kluczy, inni jako karta
    a jeszcze inni jako zegarek (dla dzieci). Prawdopodobnie jak sie kupi
    w jednym miejscu to pewnie bedzie ten sam standard, ale jakby czytnik
    byl gdzies indziej ????

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2011-08-11 10:43:25
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > produkowane przez rozne firmy?
    >
    > Domyslam sie, ze tak nie i pewnie sie roznia dlugosciami bitow

    Nie. W ramach jednej czestotliwosci jest kilka standardów kart.
    Ale jak kupisz u jednego dostawcy czytnik, a u innego karty w dokladnie tym
    samym standardzie co czytnik, to masz 99,99% szansy, ze zadziala bez
    problemu.

    Karty w wiekszosci standardów moga miec rózna postac: karty kredytowej,
    breloka, zegarka itp. Wyglad karty w danym standardzie wplywa tylko na
    zasieg jej dzialania: np. zamiast 10 cm dla breloka bedzie 5 cm.
    Wiec jesli zdecydujesz sie na okreslony standard, to forme karty dobierzesz
    bez wiekszych problemów.

    Sa tez rozwiazania, ze karty mozna emulowac odpowiednimi odbiornikami
    pilotów zdalnego sterowania.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2011-08-11 10:46:26
    Od: "Piotr Galka" <p...@C...pl>

> [...]
    >
    > czy karty, breloczki i inne formy chipow RFID w ramach JEDNEJ opcji
    > czestotliwosci pracy 125kHz, 134kHz, 13,5MHz - sa ze soba zgodne a

    W ramach kazdej czestotliwosci moga istniec rózne standardy transmisji.
    W 125kHz sa wersje ASK (kluczowanie amplitudy), PSK (kluczowanie fazy), FSK
    (kluczowanie czestotliwosci).
    W ASK jest kilka standardowych szybkosci nadawania bitów (w PSK chyba tez) i
    nie wiem, czy zawsze modulacja jest Manchester, w FSK moga byc (nie wiem czy
    sa) wersje rózniace sie wybranymi kluczowanymi czestotliwosciami i
    szybkoscia nadawania bitów.
    Jak juz to jest ustalone to jest kwestia, czy jest tez transmisja w druga
    strone, a na koniec jeszcze protokól komunikacji i ewentualnie jej
    szyfrowanie.
    P.G.

  • 9. Data: 2011-08-11 11:27:43
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > a jeszcze inni jako zegarek (dla dzieci). Prawdopodobnie jak sie kupi
    > w jednym miejscu to pewnie bedzie ten sam standard, ale jakby czytnik

    Według mnie w 125kHz najpopularniejszym standardem są identyfikatory Unique
    (w różnych postaciach), a w 13.56MHz najpopularniejsze są mifare.
    Ja bym sugerował mifare.
    Większość zamków czyta tylko numer seryjny karty nie wnikając głębiej więc
    jak ktoś już ma jakąś kartę w tym standardzie to będzie mógł ją wpisać do
    zamka i nie nosić kolejnej.
    P.G.